Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Equalizer 3 - Denna gång kickar Mccall Camorrans butt, och det kan de gott ha. Denna känns dock rätt generisk och inte så intressant faktiskt. Det är bara mer av samma sak som man sett innan men inte intressantare. 6/10

Carlito's way - Detta är en gangsterfilm från 90-talet med Al pacino. Den utspelas på 70-talet och man har verkligen gjort ett bra jobb med att återskapa detta med musiken, stilen och allt omkring det. Skådespelarna i den är verkligen riktigt bra och många kända skådisar är med. En grymt bra film. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The Shining

Blu ray - (Dolby Vision/DTS - HD + Neural:X).

En riktig klassiker, behövs väl inte sägas mer.

Nu gäller det bara att få fatt i 4K "Dr Sleep" Blu ray:n.
Även om jag har "The Shining/Dr Sleep på SDR Blu rays.

9/10

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Bert sabbar allt

7/10

Tycker filmen hade roliga stunder, helt klart mycket bättre än alla Sune filmer som kommit.
Men det som drog ner filmen var att jag saknar Klimpen, han var med.. men inte alls som Klimpen i Tv-Serien.

Klimpen kändes helt fel castad. Annars tycke jag Bert, Åke och Lill-Erik var kanon!

The Shadow's Edge
9/10

Var i Kina förra veckan och såg senaste Jackie Chan rullen, oj oj oj vilken film!
Riktigt bra Actionrulle!

Permalänk
Medlem

Avatar: The Way of Water (blu-ray)

Precis som första filmen så är även denna väldigt visuellt tilltalande, tycker jag. Den tekniska biten är över lag av riktigt hög klass. Jag var lite smått tveksam till hur bra uppföljare den här filmen skulle vara, speciellt eftersom jag tyckte att den började lite trevande. Precis som första filmen så har den väl egentligen en ganska simpel story, men det behöver ju inte alltid vara nåt negativt, speciellt om den är väl genomförd. Jag vet inte om den här typen av story ger ett lite starkare intryck med tanke på vad som pågår i världsläget idag, men för mig var det hur som helst delar av den som helt klart berörde. Men i grund och botten så är ju detta ett effektspektakel med storslagna actionscener o.s.v. och där levererar den definitivt. Jag tycker att det är en lyckad uppföljare, även om den har sina svagare sidor också, precis som första filmen.

För mig är den värd 8 av 10 eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Waterworld - Gammal klassiker med Kevin Costner.
Polar isarna har smältit och världen består av vatten.
8/10.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Gran Torino - clint eastwood är en koreaveteran som lever ensam i ett dåligt område. När en asiatisk familj som bor granne med honom får problem med gäng steppar han upp och börjar rensa. Typ. Detta är nog den snällaste rasistiska skildringen man sett. Alla är rasister och det är så mycket rasistiska glåpord i den så man bara baxnar. Men lite snällt sådär. Filmen är faktiskt riktigt bra och det är ovanligt att se clintan som nåt annat än en hårding, även om han givetvis är lite hård även här. 8/10

Serpico - Denna gamla filmen med Al pacino handlar om en polis som rapporterar om korruptionen inom polisstyrkan i New york. Givetvis blir han hatad av alla sina kollegor och får det rätt jobbigt. Den är välgjord och visar på en trevligt sätt tids-stilen från 70-talet. Det kan ju även vara trevligt för folk att veta att inget av denna korruptionen har försvunnit utan den existerar fortfarande. 7/10

Sword of the stranger Detta är en anime från Bandai i samurajmiljö. En liten pojke och hans hund flyr från elakingar. Men en ronin hjälper honom och det fajtas en massa med svärd. Storyn här är rätt simpel även om en del karaktärer har lite mer djup. Den är suveränt vacker dock. Inga data-animationer här utan otroligt väl tecknade sekvenser. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The Fantastic Four: First Steps (2025)

Jag gillar verkligen 60-tals Jetsons temat. Imponerande detaljer och snygg design på allt från kläder, bilar till telefoner. Det är en snygg film.
Sen är det slut på bra saker med filmen tyvärr.
Pedro Pascal spelar Pedro Pascal.
Vanessa Kirby är, inte bra.
Joseph Quinn fick mig att skratta ett par gånger för att han ser ut exakt som Robert Downey jr som blond i Tropic thunder i vissa scener
Ralph Ineson var statist som the thing.
Underlig story och skådespelet klickar väldigt sällan. Det är väl Pedro som lyfter. Mest för att han spelar exakt samma roll som han alltid gör. Joseph Quinn rycker upp sig vid ett par tillfällen men mestadels känns det krystat.
Vet inte om dom satt en timme i ett cafe och skrev hela filmen runt Vanessa Kirbys graviditet. Det känns så.

5/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heaven & earth - Detta är en äldre film av Oliver stone. Den baseras på biografier från en kvinna vars liv beskrivs i filmen. Den är väldigt utlämnande, välgjord och bra. Den handlar om denna vietnamesiska flicka som är ung under vietnamkriget, vad som händer hennes familj, hur hon träffar en amerikansk soldat som hon flyttar till USA med och senare åker tillbaka till Vietnam med sina barn. Den visar så att säga den tredje partens sida av vietnamkriget, de vanliga civilisterna och hur kriget drabbar dom. Det är ingen vacker historia direkt. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Karate Kid Legends [2025]
5.5/10

Trots att man har fått med skådespelare som Ralph Macchio, Jackie Chan, Joshua Jackson och Ming-Na Wen... och att man har ett intro där man får se en ung Ralp Macchio och Pat Morita (Mr. Miyagi... rip).. lyckas denna inte att nå upp till något alls, extremt intetsägande över lag med en extremt tunn story. Man får mer känslan av att de försökt dra i nostalgitarmen och lägga till Jackie Chan för att "sälja filmen".

Fick faktiskt Disney-vibbar över det hela... av den sämre sorten. "Antagonisten" kändes så extremt generic och intetsägande.

Men den lyckas nå upp precis över "meh" tack vara att första halvan var okey (sedan gick det snabbt utför, dvs huvudstoryn) samt att man får skymta Jackie Chan liknande fighting-moves/scener, även om de är få.. men det var tillräckligt för mig att åtminstone hitta något positivt. Men som sagt, halvvägs in kändes det mer intressant att läsa Sweclockers på plattan.

Gillar man denna franchise skulle jag tippa på att man gör bättre i att kika på serien Kobra Kai istället.

Ett till stort minus; inga hardcoded subtitles de FÅ gånger det pratas mandarin, vilket är väldigt irriterande för "oss" som ser filmer med subtitles avstängda och inte vill stänga av och sätta på hela tiden.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Fantastic Four: First Steps [2025]
6.5/10

Detta kan ju vara den film som ligger närmast serietidningarna som gjorts på väldigt länge, kändes väldigt trogen faktiskt. Att det, likt förra filmen, åter är Galactus som är Antagonisten med Silver Surfer som the herald... var detta en remake?

Hur det än är med det var denna utan tvekan bättre, enligt eget tyckte. Är man ett fan av serien från sent 60-tal/början av 70-talet kan jag mycket väl tänka mig att denna får än högre betyg. Är man inte det kan jag se hur det är lite svårare att smälta då det estetiska ser väldigt mycket ut som ett futuristiskt 60-tal.

Jag har personligen lite svårt för just den eran då jag är mer inne på 80-talet och början av 90-talet... men har sett hur många skriker "woke" och annat skräp för att Silver Surfer var kvinna och bla bla bla... yepp... välkommen till slutet av 60-talet då "vi hade en kvinnlig silver surfer"... att ha något annat med miljön man framhäver vore faktiskt "värre".

Dock lite mindre nöjd med just Johnny Storm och hans framtoning, där får jag ge Chris Evans mer credit då min uppfattning är att han är en väldigt skämtsam figur med humor... som även har ett gott öga till kvinnor. Detta framkom inte direkt utom i EN dialog. Saknade kemin mellan just Johnny Storm och The Thing.

Har även väldigt svårt att se hur just denna grupp kommer fortsätta i Avengers: Doomsday... med tanke på att alla andra kommer från ett "modernt/vårt" samhälle och denna från hur man såg på framtiden under 50/60-tal.

Kanske borde den ha varit lite längre för att få med lite mer djup, fanns en hel del outforskat man skulle kunna ha gett ett par minuter extra... eller bytt ut vissa sekvenser med... t ex Pedro Pascal hade ett par sådana moments (tyvärr) som faktiskt inte gav sååå mycket. Även Vanessa Kirby hade väl en eller två sekvenser man skulle kunna ha lagt på mer djup... men det kommer nog främst från att i denna fick man faktiskt se Galactus och interaktionen med Silver Surfer och gärna hade sett lite mer av den varan faktiskt.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

The Fantastic Four: First Steps [2025]
6.5/10

Detta kan ju vara den film som ligger närmast serietidningarna som gjorts på väldigt länge, kändes väldigt trogen faktiskt. Att det, likt förra filmen, åter är Galactus som är Antagonisten med Silver Surfer som the herald... var detta en remake?

Hur det än är med det var denna utan tvekan bättre, enligt eget tyckte. Är man ett fan av serien från sent 60-tal/början av 70-talet kan jag mycket väl tänka mig att denna får än högre betyg. Är man inte det kan jag se hur det är lite svårare att smälta då det estetiska ser väldigt mycket ut som ett futuristiskt 60-tal.

Jag har personligen lite svårt för just den eran då jag är mer inne på 80-talet och början av 90-talet... men har sett hur många skriker "woke" och annat skräp för att Silver Surfer var kvinna och bla bla bla... yepp... välkommen till slutet av 60-talet då "vi hade en kvinnlig silver surfer"... att ha något annat med miljön man framhäver vore faktiskt "värre".

Dock lite mindre nöjd med just Johnny Storm och hans framtoning, där får jag ge Chris Evans mer credit då min uppfattning är att han är en väldigt skämtsam figur med humor... som även har ett gott öga till kvinnor. Detta framkom inte direkt utom i EN dialog. Saknade kemin mellan just Johnny Storm och The Thing.

Har även väldigt svårt att se hur just denna grupp kommer fortsätta i Avengers: Doomsday... med tanke på att alla andra kommer från ett "modernt/vårt" samhälle och denna från hur man såg på framtiden under 50/60-tal.

Kanske borde den ha varit lite längre för att få med lite mer djup, fanns en hel del outforskat man skulle kunna ha gett ett par minuter extra... eller bytt ut vissa sekvenser med... t ex Pedro Pascal hade ett par sådana moments (tyvärr) som faktiskt inte gav sååå mycket. Även Vanessa Kirby hade väl en eller två sekvenser man skulle kunna ha lagt på mer djup... men det kommer nog främst från att i denna fick man faktiskt se Galactus och interaktionen med Silver Surfer och gärna hade sett lite mer av den varan faktiskt.

Joseph Quinn som Johnny Storm känns både som en miscast samt dåligt regisserad och skriven.
Han är ju fullständigt fantastisk i Stranger things, otroligt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dirty Harry 4k - Clintan spelar stenhård snut som skjuter allt som rör sig. En gång i tiden tyckte man att den var rätt bra men med äldre ögon så är den rätt kass. Handlingen är rätt trist då det bara är "galning är galen, jagas av Harry" typ. Det ges ingen backstory, Harry har ingen personlighet, de som mördas är bara måltavlor etc. Den är inte heller speciellt väl filmad och 4k versionen innehåller inget av intresse. Ett stort meh helt enkelt. 5/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elio
Såg den med ungarna ikväll, som disneyfilmer brukar vara, rolig i överlag, stundom allvarlig. 6/10

Permalänk
Medlem

The childe - Koreansk action om en kille som blir lurad att åka till korea för att där ge sitt hjärta till en gammal gubbe för att dennes son ska kunna vara rik. En annan kille hjälper till och det skjuts en del. Duglig action men inte jätteintressant direkt. 6/10

Sin city 4k - Bra action med tre kortfilmer. En med Bruce willis som hårdkokt snut som slåss mot en mördare. En med Mickey rourke som stenhård nerknarkad mördare som mördar andra mördare och poliser och även torterar en hel del folk och en med Clive owen som stenhård mördare som mördar andra mördare och poliser. Trevlig familjefilm m.a.o. Normalt kan 4k remasters ha problem med för rena texturer och sånt men här där hela silen i filmen är så filmistiskt som en svartvit tecknad serie så funkar det faktiskt jättebra. Denna är riktigt snygg och det är riktigt bra action även om skådespeleriet ibland är lite träigt. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bridge of Spies (blu-ray)

Snyggt filmad och välproducerad. Riktigt bra skådespelarinsatser och hyfsat intressanta karaktärer. Storyn (baserad på en verklig händelse) är berättad på ett ganska bra sätt, men saknar nåt för att det ska engagera fullt ut. Men i det stora hela tycker jag att det är en bra film, men det är vissa aspekter av filmen som inte riktigt når ända fram.

Jag ger den 7 av 10, eller nåt i den stilen.

Permalänk
Medlem

Weapons 7.5/10
Gillar man filmer som get out och us, lite mystik så är denna perfekt!

Permalänk
Medlem

Dead presidents - Drama on en svart kille som åker till Vietnamn och krigar, sen kommer hem, får inget jobb, så han bestämmer sig för att råna en värdetransport med sina vänner istället. Och gissa vad som händer? Jo allt går givetvis åt helvete precis.
Ok film dock inget speciellt. 6/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Throne of Blood (blu-ray)

Akira Kurosawa gör sin tolkning av Macbeth, typ. En väldigt hyllad film av många, som jag själv inte riktigt förstår storheten i. Den är underhållande, men frågan är om det alltid är av rätt anledning. Själv fann jag det extremt överspelade skådespelarinsatserna underhållande, men kanske inte för att jag tyckte det var så bra utan för att det var så överdrivet att det nästan blev komiskt. Men filmen har helt klart andra aspekter som gör den underhållande och helt okej/ganska bra i sin helhet. Dock tycker jag nog personligen att den är lite överskattad. För mig är detta inget mästerverk, som så många tycker. Kul att ha sett den iallafall.

6 av 10 kan den kanske vara värd, för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Robocop - Alla känner väl till denna film som är lite av en ikon av 90-tals action. Visst, effekterna är lite daterade med dagens standard men själva filmen som så är rätt bra. bra story, bra action, alla skådespelare gör sitt jobb bra osv. En kanonrulle helt enkelt. 8/10

Death sentence - Jag brukar kolla på denna filmen med Kevin Bacon lite då och då för jag tycker att den är så bra. Den handlar om att en affärsmans son blir skjuten av ett gäng och han bestämmer sig för att hämnas. Allt går givetvis åt helvete precis och hans familj mördas. Trots detta fortsätter han att hämnas och till slut är det inte mycket av hans gamla jag kvar, han har blivit lika galen som de som mördade hans son. En välgjord och flerbottnad film. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att igår ha blivit intellektuellt förolämpad av Alien: Earth såg jag att "De andras liv" fanns på SVT Play och var tvungen att se om den. Otrolig film. Slutscenen är en av de jag verkligen bär med mig.

Permalänk
Medlem

Commando, directors cut - Klassisk action med Arnold. Hans dotter blir kidnappad så han börjar meja ner folk lite random. Jag såg den oklippta versionen när jag var typ 15, men sen dess har jag aldrig sett en oklippt förrän nu. Filmen är ju rätt cheesy egentligen men innehåller allt en Arnold rulle SKA innehålla: Svällande muskler, skrikande kvinnor, elaka icke-vita bovar samt ett totalt nermejande av folk som kommer i vägen med vapen som aldrig får slut på ammo. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Commando, directors cut - Klassisk action med Arnold. Hans dotter blir kidnappad så han börjar meja ner folk lite random. Jag såg den oklippta versionen när jag var typ 15, men sen dess har jag aldrig sett en oklippt förrän nu. Filmen är ju rätt cheesy egentligen men innehåller allt en Arnold rulle SKA innehålla: Svällande muskler, skrikande kvinnor, elaka icke-vita bovar samt ett totalt nermejande av folk som kommer i vägen med vapen som aldrig får slut på ammo. 7/10

Som född -76 var man ju mitt i prick för den filmen samt alla andra i samma genre. Minns bara att jag redan då reagerade på att the big bad var en lönnfet klenis som max borde ha fått bli "nedskjuten faceless goon #34" men de kanske fick slut på pengar...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Skrivet av TotalF:

Som född -76 var man ju mitt i prick för den filmen samt alla andra i samma genre. Minns bara att jag redan då reagerade på att the big bad var en lönnfet klenis som max borde ha fått bli "nedskjuten faceless goon #34" men de kanske fick slut på pengar...

Alltså, rocket launcher på axeln, kommando-face-paint och ett rör rakt genom kistan på slutet ^^

Fast det bästa... porschen som "kvaddas" på ens sidan... tror de glömde att den skulle vara kvaddad då den är hel o ren när han kör ifrån platsen i den... i scenen direkt efter

Men helt klart en klassiker \m/ Dagens ungdomar kommer aldrig förstå tjusningen i dessa filmer

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Commando var min absoluta favoritfilm som ung
Gear up scenen med 80-tals action temamusik i bakgrunden, fantastiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Toxic Avenger [2023/2025]
7.5/10

Jag är ett stort fan av B-filmerna som kom under 80-talet, en härlig trilogi fylld av mörk humor och splatter

Detta är inte en remake, utan skulle vilja säga att det mer är... en helt egen version (reboot) av denna fantastiska superhjälte ^^
Budgeten är utan tvekan MYCKET större, de har ofta en tendens att bli skräp när de försöker sig på B-films material där allt blir FÖR finputsat och skådisar som tar det på för stort allvar... ja... listan fortsätter.

Denna stoltserar med namn som Peter Dinklage, Kevin Bacon och Elijah Wood, bara det säger att budgeten var rätt hög. Men den person som fick Peter Dinklage att ställa upp OCH vara The Toxic Avenger (Han gör rösten då han inte spelar "monstret", men har en betydande roll i första delen av filmen) borde få ett hederspris! Så klockrent och det sätter faktiskt tonen över hela filmen.

Vet inte vem det är som gjort denna, men det märks att han är ett fan av Troma och de filmer de släppte, för han har verkligen lyckats fånga b-films känslan Troma var kända för att ge ut. Skådisarna gör även ett riktigt bra jobb och det märks tydligt att de inte heller tar sig själva på allvar så att säga.

Svart komedi/Splatter med bra effekter... MEN... det görs på ett sätt som mer är en hyllning till 80-talets Troma och inte förtar känslan av att detta är... och förblir en B-film med hög budget... en oxymoron i sig självt - men det funkar

Denna kunde ha varit lysande... men den lider av lite problem med pacingen, vilket helt beror på att man gjort den för lång. Det kan jag förstå, för man vill trycka in så mycket som möjligt... vilket även säger att skaparen/director är ett Troma/B-films fan, men tyvärr blir resultatet att tempot och drivet lider. Men det är fortfarande en riktigt underhållande film, även om den inte lyckas nå upp till att vara helt lysande. Ser dock fram emot (och hoppas) att serien fortsätter med fler filmer!

Se denna: om du var ett fan av Troma/Splatter/B-filmer från 80-talet eller vill se en sådan film med lite bättre effekter, bättre skådisar och allmänt högre budget.

Se denna inte: om du ogillar mörka komedier/splatter och aldrig förstod tjusningen i filmer som Troma släppte under 80-talet.

Årtalet filmen släpptes är tudelad, den hade premiär på en festival 2023, men blev sedan försenad och en annan distributör kom in och hade premiär rätt nyligen för "allmänheten" så att säga.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Primitive War
Trots att jag, i cirka fyrtio år, älskat 'dåliga' filmer, så kan jag bara säga: undvik att slösa drygt två timmar av ditt liv på denna film.

Dom lyckades få med Jeremy Piven och då tänkte jag att det kanske skulle bli lite skojigt. Kanske t.o.m. lite cheesy skoj, liksom.

Men nix. Han spelar en 2020-tals toxic 'bro' som snackar om att han minsann är en 'alpha male', ungefär 14 minuter in. Redan där funderade jag på att stänga av. Att någon skulle beskriva sig som en 'alpha male' 1968 kändes för mig lika troligt som att Jack the ripper skulle plocka fram sin mobiltelefon...
Men med lite pilsner och min vana trogen att (nästan) aldrig ge upp på en film så fortsatte jag att titta. Det blev inte bättre, det blev sämre.

Bra musik, dock. (Så klart, eftersom det utspelar sig 1968)

1/10

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

Heartbreak ridge - Soldatfilm med Clintan som stenhård drill sergeant. Jag kommer ihåg att jag tyckte att denna var riktigt bra men nu var den bara meh. Storymässigt är det väl inget direkt fel på den men Clintans karaktär är ju en rent vidrig människa som det då är meningen att man ska heja på i denna filmen. Det militära i den är rätt kasst då man inte använder nån taktik eller militärt tänk i någon av den övningar som visas och mycket av beteendet som uppvisas aldrig skulle tolereras. När man väl krigar så är det rätt jävla kasst. Så inte mycket att hänga i granen här. 5/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Primitive War
Trots att jag, i cirka fyrtio år, älskat 'dåliga' filmer, så kan jag bara säga: undvik att slösa drygt två timmar av ditt liv på denna film.

Dom lyckades få med Jeremy Piven och då tänkte jag att det kanske skulle bli lite skojigt. Kanske t.o.m. lite cheesy skoj, liksom.

Men nix. Han spelar en 2020-tals toxic 'bro' som snackar om att han minsann är en 'alpha male', ungefär 14 minuter in. Redan där funderade jag på att stänga av. Att någon skulle beskriva sig som en 'alpha male' 1968 kändes för mig lika troligt som att Jack the ripper skulle plocka fram sin mobiltelefon...
Men med lite pilsner och min vana trogen att (nästan) aldrig ge upp på en film så fortsatte jag att titta. Det blev inte bättre, det blev sämre.

Bra musik, dock. (Så klart, eftersom det utspelar sig 1968)

1/10

Började kolla på den eftersom den hade fått hyfsade betyg på imdb. Som tur var stängde jag av efter ca 10 minuter. Sjukt b:iga skådespelarinsatser som försökte spela macho, blev bara pinsamt dåligt, kunde nästan gissa varthän det skulle barka så det blev att stoppa innan det blev ännu sämre...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Boss Level (2020)
Dark comedy, Action, Sci-fi, Mystery, One man army

Det är en Action Groundhog day med då 55åriga rippade Frank Grillo.
Gillar att dom gjorde denna med glimten i ögat och en del komedi.
Will Sasso som bad guy går dock inte, man skrattar ju så fort han gör en grimage. Tycker han är så jäkla bra och rolig.
Men bad guy, nej
Frank Grillo är bra här och det är en bra underhållande dark-comdedy-action-sci-fi film. Mel Gibson gör en bra roll som alltid.

7/10 från mig

Visa signatur