Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Tror och hoppas mycket på detta spel då Quakewars visade sig kasst.

Permalänk
Medlem

Som en gammal QW:TF spelare så är jag kluven.
Att dom tar bort granaterna som var 50% av spelet kommer göra TF2 till någonting helt annat. Att kunna göra en conc hopp i well 6 och möta försvararen med en granat i ansiktet på samma gång var skill och en otroligt viktig del i hur spelt spelades.

Att dom ändrar klasser helt som t.ex medic till att vara en support roll är som att slakta hela idén bakom TF där alla klasser kunde död alla andra utan problem.

Känns som skill faktorn kommer gå ner avsevärt när dom dummar ner spelet och för att många plattformar skall kunna spela samma spel.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jo man kommer ju sakna granaterna som fan

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Som en gammal QW:TF spelare så är jag kluven.
Att dom tar bort granaterna som var 50% av spelet kommer göra TF2 till någonting helt annat.

Känns som skill faktorn kommer gå ner avsevärt när dom dummar ner spelet och för att många plattformar skall kunna spela samma spel.

öh.. de e väl ändå mer skill att kunna sikta och träffa med ett vapen än att springa runt o spamma granater till höger och till vänster? Förstår att du menar att man kan vara skicklig med granaterna också men känns som att det är mindre sport att bara springa runt o spy ut granater..

Ser iaf jäkligt intressant ut så får nog bli ett köp där..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
öh.. de e väl ändå mer skill att kunna sikta och träffa med ett vapen än att springa runt o spamma granater till höger och till vänster? Förstår att du menar att man kan vara skicklig med granaterna också men känns som att det är mindre sport att bara springa runt o spy ut granater..

Ser iaf jäkligt intressant ut så får nog bli ett köp där..

Nu var det ju inte så att man spamade granater i QWTF utan använde dom mer till granat jumps vilket krävde en del träning till skilnad från simpla rocket jumps Dom enda som spamade granater var ju demoman.

Fan blev ju riktigt sugen på att spela QWTF nu igen ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
öh.. de e väl ändå mer skill att kunna sikta och träffa med ett vapen än att springa runt o spamma granater till höger och till vänster? Förstår att du menar att man kan vara skicklig med granaterna också men känns som att det är mindre sport att bara springa runt o spy ut granater..

Ser iaf jäkligt intressant ut så får nog bli ett köp där..

Inge spam alls, ex. ett classiskt anfall på Well 6.
2 Medics i vattnet båda granat hoppar upp emot försvaret, i luften primar medicsen en till granat som dom släpper i ansiktet på försvaret och tar flaggan.

Inge spam bara snyggt och vältränat anfall, det var det som gjorde QWTF så skoj.

Denna film säger allt hur mycket skill det var på gamla Quake tiden.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8928269844916978509&

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag förändringarna verkar bra. QWTF spelade jag knappt men i TFC tröttnade iaf jag på granat-spam och flygande medics.

Permalänk

Ser verkligen fram emot detta lir. Allt jag sett och hört om det hittils verkar vara steg i rätt riktning. Jag kan till och med tänka mig att spelet inte endast kommer vara roligt utan även väl balancerat (låt inte den skojfriska grafiken lura dig). Gillar att granatspammandet är bortplockat och att karaktärerna blivit mer unik.

Ska lätt spela som pyro. Den klassen har varit usel innan men nu har den buffats rejält. Buuuuuurn!

Permalänk
Medlem

woohoo!! nu har jag förbeställt The orange box på måndag ska jag spela TF2 hela dagen ;P om du möter nån som nickar wilcore så är det jag.

vet inte om ni har sett det än men:
http://users.on.net/~timsmith/tf2/

hehe kolla in tauntsen

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk

Jag har också förbokat nu så jag ska kunna spela demon, verkar grymt skoj faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Ingen som råkar sitta på lite info om exakt klockslag som betan kommer ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Lite synd att granaterna är borta, eftersom jag fick mina flesta kills med lite godtyckligt EMP spammande..

Undrar om medicen fortafarande kan förgifta folk förresten? Det var alltid kul att ägna sig åt när man tröttnat på att köra seriöst..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Det ryktas på forumen om att det släpps kl 09:00 Valve tid. Så 18:00 svensk I guess. Fan också, måste fara iväg och lämna datorn idag. Kommer ju inte hinna lira !!!!

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Det ryktas på forumen om att det släpps kl 09:00 Valve tid. Så 18:00 svensk I guess. Fan också, måste fara iväg och lämna datorn idag. Kommer ju inte hinna lira !!!!

Damn! haha, fan vad trisst. Har väntat sen första videon kom ut på steam.
Ska bli intresant att se hur effektiv 'spy cloaking device' är.
Trodde man skulle få testa det innan kvällen, men icke :/

Någon som vet om betan gäller ända fram till release datumet, eller om det bara är i en dag / vecka?

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feffes
Damn! haha, fan vad trisst. Har väntat sen första videon kom ut på steam.
Ska bli intresant att se hur effektiv 'spy cloaking device' är.
Trodde man skulle få testa det innan kvällen, men icke :/

Någon som vet om betan gäller ända fram till release datumet, eller om det bara är i en dag / vecka?

Kommer nog vara som CS:source betan, dvs tills hela spelet släpps. För att locka så många som möjligt att köpa Orange box.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Kommer nog vara som CS:source betan, dvs tills hela spelet släpps. För att locka så många som möjligt att köpa Orange box.

Det är jävligt smart gjort från deras marknadsfolk.... jag menar Orange Box är HELT ointressant för mig, det är verkligen bara TF2 jag vill ha (vilket jag kommer köpa när det väl är släppt), men likväl har jag varit väääääääldigt nära att köpa Orange box nu i helgen.
Det kommer bli jobbiga dagar nu fram till release

Permalänk
Medlem

Nån som hört något om när betan släpps? Det börjar klia i fingrarna.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Satan så sugen jag är...!

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Jag spelade precis Fortfress Forever, är det någon stor skillnad mellan det och TF2?.

Och varför all hypa över TF2 föressten på sista?.
Om jag kommer ihåg rätt så brydde sig ingen om 1:an.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag spelade precis Fortfress Forever, är det någon stor skillnad mellan det och TF2?.

Och varför all hypa över TF2 föressten på sista?.
Om jag kommer ihåg rätt så brydde sig ingen om 1:an.

Haha, jag har defintivt spelat betydligt mer TFC än jag spelat någon annat spel överhuvudtaget. Spelar det fortfarande rätt ofta trots att det är runt 8 år sedan det kom ut.
Inget annat lagspel online har kommit i närheten av den sadistiska humor som var en del av spelet, typ som när man bygger sentryguns bakom hörn och lurar fiender att spring fram och bli pepprade i ryggen, eller att som medic springa runt och infektera folk...

Blir TF2 ens i närheten lika kul att spela som ettan så har jag att göra de närmaste tio åren igen...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull

Och varför all hypa över TF2 föressten på sista?.
Om jag kommer ihåg rätt så brydde sig ingen om 1:an.

Då kommer du ihåg fel eller var inte född.

Permalänk

Har precis köpt orange box via steam.. Ser fram emot betan av TF2 nu :D. Älskade ettan och spelade det extremt mycket förr.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

ska lägga mig nu snart så jag kan gå upp tidigt o spela. ring mig om betan öppnar tidigt!!!

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Vad håller valve på med?

Permalänk
Medlem

Eurogamer ger Team Fortress 2 9/10

Recensionen
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=83375&page=1

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

När kan man börja spela då? Va fan liksom... har väntat hela dan idag.
BTW, är deras sida riktigt trög för er med? www.steampowered.com? Snigelfart.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Precis... nu får dom väl förfan släppa skiten

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

va fan!? inte släppt än? nu får valve skärpa sig.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk

Konstigt att det inte är släppt ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

valve har sagt att de försöker lösa ett problem med linux servrar först, spelet är uppe om 1 till 2 timmar.

BTW just nu hittar jag 10 st TF2 servrar.

STARTA OM STEAM!!

UNLOCKING GAME FILES!!!! NU HÄNDER DET!

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore