Permalänk
Medlem

Har haft datorn i nån månad nu och kan väl känna att 5400 rpm disken e lite seg om man jämför med dom snabbare diskarna. Blir nog att köpa till några 7200 rpm's diskar ganska snart. I övrigt så är det en grymt bra dator, inga strul eller nåt. allt funkar perfekt! Kör med Dell's drivisar för gfx-kortet...borde kanske köra nån nyare version från www.laptopvideo2go.com
men jag jag har fått för mig att dem som Dell har är testade och felfria. Vad vet jag...

EDIT: ska nog byta ut diskarna mot 7200rpms varianter- vet någon om Vostron stödjer S-ATA 300 ????

Permalänk

Så där, en Vostro 1700 är beställd med följande spec:

Core™2 Duo-processor T7500 2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB
Windows Vista™ Ultimate - svenska
2 års hårdvarusupport för företag - nästa arbetsdag
17-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm
Kolsvart med matt finish och webbkamera med 2,0 megapixlar
3 072 MB 667 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne
400 GB (7.200rpm) SATA Hard Drive (2x 200GB)
256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
BLUETOOTH Dell™ trådlös 355 B

Priset blev en avgörande faktor, otroligt prisvärd dator.

Snålade på batteri och skärmen då jag anser mig kunna klara mig utan dessa. Har haft bra hjälp av denna tråd vid val av snabbare hårddisk samt lite mer minne. Hoppas man blir nöjd nu då.

Skulle kunna behöva lite mer hjälp vad gäller koppling från dator till LCD tv:
VGA är att föredra framför S-video?
Ljud till förstärkare, hur koppla med de uttag som erbjuds?

Sen skulle det vara fint om det fanns lite länkar till senaste drivisar till grafiken och annat liggandes i denna tråden. Andra tips på enkla prestandahöjande åtgärder tas även det emot.

Då får vi se då.. Funkar det inte med denna Dell så blir det en MBP så nu håller sambon och plånboken tummarna

Permalänk
Medlem

Schysst spec klausewitch!

btw. Jag har köpt 2st 200gb 7200rpm diskar för att byta ut dem befintliga 2x 120 5400rpm...

Permalänk

Den är fin

Gedigen, robust eller bara jäkligt stor och svart. Har dock börjat trycka in de drivisar som kan behöva bytas och har läst lite i 1500 tråden om det. Behövs byten av drivrutiner till touchpad, nätverkskort, bluetooth etc? Vilken drivrutin från laptopvideo använder ni? Radda gärna upp divesre tips på allt från A till Ö, tex lite mer om hur man tar bort det som inte behövs i det vardagliga.

/ Klausewitch

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en Vostro 1700 till pokerbruk.

Men jag vill koppla in en extra skärm. Finns det uttag för det?

Har en 21" skärm. Visst går det att ha utökat skrivbord samt 1600x1200 (ej widescreen) på stationära skärmen och 1920x1200 på bärbara?

Permalänk
Medlem

Aeis
ja det finns uttag för en extra skärm (ej dvi dock :/ )
ja, det går att ha olika upplösning på skärmarna

klausewitch
Jag använde xp (och det packet jag postade i det första inlägget)
kör 156.83 av nVidia drivern, ska uppdatera snart.

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

Stod även något om att windows inte kan utnyttja 4 GB RAM om man inte har windows 64 bitars version tror jag.
Hur vet jag om jag får 64 eller 32 bitar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeis
Stod även något om att windows inte kan utnyttja 4 GB RAM om man inte har windows 64 bitars version tror jag.
Hur vet jag om jag får 64 eller 32 bitar?

Dell skickar endast 32-bits vista till konsumenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Dell skickar endast 32-bits vista till konsumenter.

Okej men varför erbjuder de då en att köpa 4 GB minne när 3 är max man kan utnyttja? o_O

Kanske lika bra att fråga om detta också. Har hört förut att det är dumt att ha 2 olika RAM minnen, alltså ena större än det andra.
Gäller detta fortfarande eller kan datorn utnyttja allt minne även om de är olika stora?

Permalänk
Medlem

du kan ju använda det om du skaffar dig ett 64bits system

har hört det med, men mer att om du har 2 olika klockfrekvenser på minnen då går datorn på den lägsta

Visa signatur

Systemvetare

Permalänk
Medlem

--------------------------------------------------------------------------
Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) [Inkluderas i priset]

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache) [lägg till 1480,00 kr eller 51:-/månad
--------------------------------------------------------------------------

Hur stor skillnad gör 3 MB L2-cache minne för datorn?
Värt att upgradera för 1480 kr?

Permalänk

någon som har några schyssta rabatt koder för dennaa?

pma jätte gärna

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid kika på http://www.rabattkod.se/ där finns 2 dell erbjudanden nu, men det brukar vara fler

Visa signatur

Systemvetare