Permalänk

Två Vaio:r

Hej. Köper en bärbar till farsan inom kort. Blir en Sony. Inget snack om den saken. Men vilken? Har kollat in två Vaio i min prisklass:

http://se.pricerunner.com/pi/27-864945/Baerbara-datorer/Sony-...

http://se.pricerunner.com/pi/27-947663/Baerbara-datorer/Sony-...

Kan inte riktigt se vad som skiljer dessa två åt (förutom 1.000 spänn). Är någon bättre på något sätt? Och varför? Finns det någon annan i samma klass som jag borde köpa istället? Inga andra märken än Sony är intressanta dock.

Tack.

EDIT:
Eller ja...jag SER ju vissa saker, som att en har 40gb större hd, den andra något snabbare CPU etc. men sånt kvittar för mig (och för honom). Jag tänkte mer om en har något som den andra HELT SAKNAR eller nåt sånt. Eller om den på något annat sätt är bättre.

Visa signatur

henrik

Permalänk

Du ser inte att grafikkortet och processorn är bättre på den ena datorn? Suck.

Permalänk

Vad suckar du för? Det var ju precis såna detaljer som jag frågade om hjälp med. På vilken är grafikkortet bättre? Och hur ser man det?

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Vad suckar du för? Det var ju precis såna detaljer som jag frågade om hjälp med. På vilken är grafikkortet bättre? Och hur ser man det?

det står 1,6ghz å 1,8ghz självklart är 1,8 snabbare? lr?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Jo, naturligtvis. Men såna saker kvittar för mig. För det bruk den av avsedd för, är det detsamma om den är en 1.6 eller 1.8. Jag tänkte mer på såna grejer som föregående postare nämnde - grafikkort och så. Sånt som jag inte ser som otränad datorbrowsare.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

den dyrare har bättre grafikkort, snabbare processor, större hårddisk, är väldigt lite mindre och lite lättare,

Det föjer även med en massa extra program till den, men det gör det säkert till den andra med bara att det inte står men det är väll det man kan läsa från pricerunner

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Jo, naturligtvis. Men såna saker kvittar för mig. För det bruk den av avsedd för, är det detsamma om den är en 1.6 eller 1.8. Jag tänkte mer på såna grejer som föregående postare nämnde - grafikkort och så. Sånt som jag inte ser som otränad datorbrowsare.

Så du bryr dig om att den har bättre grafikkort men inte att den har bättre CPU hastighet? Du prioriterar helt fel.
Fan vad störd jag blir.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
den dyrare har bättre grafikkort, snabbare processor, större hårddisk, är väldigt lite mindre och lite lättare,

Det föjer även med en massa extra program till den, men det gör det säkert till den andra med bara att det inte står men det är väll det man kan läsa från pricerunner

Tackar.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

den dyrare är oftas bättre....

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb