Vad av nätagg (minst 700w?)

Permalänk
Medlem

Vad av nätagg (minst 700w?)

Hejsan!

Jo nu är det så att jag behöver ett kraftigare nättaggregat.
Jag har 8 st sata diskar, Intel e6400, Geforce 8800gtx

Jag vill gärna ha ett agg runt 700-900w? Vad behöver jag och jag behöver tips på ett bra nättagg.

Tack på förhand

Greger

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem

Seasonic M-700, bland de bättre aggen på marknaden vad gäller spänning och ljud.

Om inte annat kan du testa med dit nuvarandet agg, skulle det inte funka så köp ett nytt.

Permalänk
Medlem

Gregersson^^ har ett M12-600W och kan inte säga något annat än att jag är sjukt nöjd.

Det klarar garanterat att driva det du har, utan det minsta problem, men den kostar ju därefter.

Permalänk

Overkill så det hette duga.

Ska funka på detta, http://prisjakt.se/produkt.php?p=111532 Om du ändå vill ha mer kan du väl köra på fesens förslag.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Dock så har han 8 diskar och ett 8800gtx så man ska nog köra på liter marginal även om ett 520w klarar det...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Dock så har han 8 diskar och ett 8800gtx så man ska nog köra på liter marginal även om ett 520w klarar det...

Ett Corsair HX520 klarar det med marginal, men skulle man känna att man behöver både hängsle och livrem kan man ju köra på HX620.

Celerity här på forumet mätte vad hans dator drog (på primärsidan antar jag) och här är resultatet (saxade från en annan tråd):

Citat

När jag själv mätte var det 380W load (dual prime+3dmark06 samtidigt xD) 220 W idle eller nåt på mitt system nedan.
E6400 6/B2 v.25 @ 3600 Mhz - 450*8 [BIOS 1,45 V] | Gigabyte GA-965P-DS4 | 3 GB G.Skill 6400 HZ 4-4-4-12 | Seasonic S12 500W | AMD HD2900XT | Watercooling: D-Tek Fuzion - Laing DDC-3.1 - MCR320QP| 1 TB RAID5

/Slut Citat

Skillnaden mellan systemen är att Celerity's processor är högre klockad, grafikkortet drar mer, men det är några diskar färre. På det stora hela så drar systemen lika mycket alltså.

Visa signatur

~Pelle~