Permalänk
Medlem

Rille, det är faktiskt löv från någon klätter-växt. Fotat utanför spyken i Lund:
http://danielpersson.se/index.php?x=googlemap&showimage=40

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Det ser ut som 9040 på utö
Där har man ju avfyrat några rundor

Stämmer bra. Skarpt skytt-öga

Permalänk
Medlem

Dagens
Edit: En till

Morgonsolen

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

AMDBOSS: Sista bilden är gryym! Tog ett tag innan jag såg att lövet låg på vatten. Trodde att den flög först. Riktigt cool :).

Permalänk
Medlem

Canon 350D + Sigma 55-200 / Canon 18-55

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
AMDBOSS: Sista bilden är gryym! Tog ett tag innan jag såg att lövet låg på vatten. Trodde att den flög först. Riktigt cool :).

Hehe tack. ja du det hadde varit kul om man kunde fånga bladet i luften, men vattnet fick duga

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Eftersom vår klass är så duktig, är vi redan klara med allting vi ska göra detta och nästa läsår i vår kurs "Medieproduktion", så vi fick den eminenta idén att göra en "brandmannakallender" fast med datornördstema, eftersom vi går på en IT/Media-skola. Vi började med att plåta höst-månaderna igår, och jag var givetvis den utvalda till att stå bakom sökaren.

Här är oktober:

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

HAHAHA. Fast jag skulle vilja ha mer kontrast på bilden valley.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Eftersom vår klass är så duktig, är vi redan klara med allting vi ska göra detta och nästa läsår i vår kurs "Medieproduktion", så vi fick den eminenta idén att göra en "brandmannakallender" fast med datornördstema, eftersom vi går på en IT/Media-skola. Vi började med att plåta höst-månaderna igår, och jag var givetvis den utvalda till att stå bakom sökaren.

Här är oktober:

http://rare.se/snapshots/071005%20Photoshoot%20till%20skolupp...

Hah snyggt
Dock tycker jag ansiktet ser lite oskarpt ut.

Permalänk

Unnade mig själv en liten present igår.

Permalänk
Medlem

Siken liten present...

Nöjd?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk
Medlem

Ljust trä + 5d = kärlek

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Musikälskare

De e 17-40 va?

17 på en 5D är jäääävligt brett

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

flashen, om jag inte har helt fel så är det en 16-35/2.8L II.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk
Musikälskare

ah

Lär få fixa horisonten i PS sen

Grym setup iaf <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Jag unnade också mig själv en liten present. Ingen som vill köpa ett 50/1,8? : - )

EDIT:
Nåå?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Vill ha mitt 17-40/4L USM, typ NU!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
ah

Lär få fixa horisonten i PS sen

Grym setup iaf <3

Yes, stämmer bra. EF 16-35mm f/2.8L USM II.

Tur att jag inte fotar landskap då, det händer. Men väldigt sällan

Permalänk
Medlem

Kul att det är så hög kvalitet på sweclockers fototråd, ser en del mycket fina bilder här.
Om det är tillåtet att delta fast man bara har en vanlig kompaktkamera så postar jag en bild här också.
Tog den för några dagar sedan och den är ganska så höstig, så borde passa bra här i hösttråden.
"Lövet" heter denna har jag bestämt. Verkar, tillsammans med en annan av mina bilder, vara på väg in i en ny fotobok som kommer om någon månad....vi får se hur det går. Hoppas på det bästa iallafall

I stort sett totalt oredigerad, endast aningen draget i levels. Inte ens croppad denna gång.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Passar på att posta en bild från dagens promenad, ett tag sedan man gjorde det.

Permalänk
Medlem

Tog några bilder på guran i brist på annat att göra

Kritik?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Kul att det är så hög kvalitet på sweclockers fototråd, ser en del mycket fina bilder här.
Om det är tillåtet att delta fast man bara har en vanlig kompaktkamera så postar jag en bild här också.
Tog den för några dagar sedan och den är ganska så höstig, så borde passa bra här i hösttråden.
"Lövet" heter denna har jag bestämt. Verkar, tillsammans med en annan av mina bilder, vara på väg in i en ny fotobok som kommer om någon månad....vi får se hur det går. Hoppas på det bästa iallafall

I stort sett totalt oredigerad, endast aningen draget i levels. Inte ens croppad denna gång.

http://sebastianfoto.se/bilder/leaf_large.jpg

Coolt, ser lite ut som borstat aluminium!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Lite bilder som jag tog idag. D80 och 18-55mm 3,5-5,6 och 50mm 1,8.

1.

2.

3.

4

5.

6.

7.

(HDR, såhär såg det ut innan: http://static.pici.se/pictures/GIGHnywzS.jpg)

Bonus, en baconpaj som jag gick av mina polare i födelsedagspresent för nån månad sedan. (Jag gillar bacon, men det finns gränser )

Permalänk
Musikälskare

Sitter å planerar var de blir bäst att ta bilder på soluppgången idag (söndag)

Sätter mina kort på Skanör, ca 30 min färdväg

Oh snap! Nu vet ni var jag bor

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Sitter å planerar var de blir bäst att ta bilder på soluppgången idag (söndag)

Sätter mina kort på Skanör, ca 30 min färdväg

Oh snap! Nu vet ni var jag bor

http://www.nordfoto.se/dump/ka.jpg

Eftersom vi är väldigt nära höstdagjämningen så går ju solen upp ganska exakt österut, värt att tänka på när du tittar på kartan kanske. Ooops, kanske redan är för sent...antagligen när jag tänker efter, 23.34 här alltså 05.34 hos er...

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Musikälskare

Haha

Orkade inte gå upp så tidigt, får planera de till nästa helg ^^

Men idag blir de bilder med valley iaf!

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Men idag blir de bilder med valley iaf!

Det kan du ge dig på! Känner mig laddad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

krullstah: Tyckte det var något bekant med dina bilder. Kliade mig i
huvudet tills jag såg bilden på den rosa/vita bilen. Ser den ju från mitt
sovrumsfönster Tycker det var riktigt coola bilder på vattenstrålarna, ska nog
släpa mig dit och försöka härma det ^^

Som kanske några har sett på sweclockers flickr-pool har jag och brorsan hållit
på och bygga på en macro lampa (eller vad man nu kan kalla det). Nu är den äntligen färdig!

(Fler bilder finns på min flickrsida)

Den verkar funka bra, har dock inget macrolins att testa den med ^^

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Hur fungerar en sån Offler?

Visa signatur