Dll-fil "trasig" i Firefox?

Permalänk
Medlem

Dll-fil "trasig" i Firefox?

Tjena,

För några minuter sen frös FF fast, sen hela datorn, och ett par sekunder efter det fick jag BSoD och datorn startade om. Nu när jag startat datorn igen och försöker starta firefox får jag det här felmeddelandet (och FF startar ej):

Vad ska jag göra åt det här?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo, fast saken är den att själva dll-filen finns där, men "startproceduren" verkar saknas..När jag söker efter xpcom_core.dll får jag fram att den ligger i C:\Program\Mozilla Firefox.

Jag testade den där länken du gav, och klickar man på xpcom_core.dll får man fram en annan sida, på den står bl.a.

"Fix xpcom_core.dll Errors: Free Registry Scan"

Kan det här vara ett problem med registret?

Edit: Laddade ner filen och kollade readme, där står det att den här filen ska ligga i "your windows\system directory".
Har man egentligen två av denna dll-fil?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Jo, fast saken är den att själva dll-filen finns där, men "startproceduren" verkar saknas..När jag söker efter xpcom_core.dll får jag fram att den ligger i C:\Program\Mozilla Firefox.

Jag testade den där länken du gav, och klickar man på xpcom_core.dll får man fram en annan sida, på den står bl.a.

"Fix xpcom_core.dll Errors: Free Registry Scan"

Kan det här vara ett problem med registret?

Edit: Laddade ner filen och kollade readme, där står det att den här filen ska ligga i "your windows\system directory".

Har man egentligen två av denna dll-fil?

då har du inte kollat noga på den sidan. läser du längre ner så står det "Click here to go to the download of xpcom_core.dll" och sen ska den DLL filen ligga i c:/windows/system mappen inget annat! tbx till den sidan min vän och gör rätt.

EDIT:

kollade min egen nu, och jag har en i windows/system och en i program/mozilla/firefox.

skulle det ändå inte fungera så får du väl prova att avinstallera firefox och installera om det och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Se där, nu funkar det! Stort tack till dig jycken, började bli lite orolig nästan.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Se där, nu funkar det! Stort tack till dig jycken, började bli lite orolig nästan.

He,He! så lite så.