Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Oh, okey. Sist jag kollade priset för en Time Code, vilket var i höstras, så var priset på 40 miljoner eller 40 miljarder ISK

Sist jag kollade, vilket var i juni nån gång så kostade dom runt 310-320M att köpa och 290-295M att sälja.

(runt Jita)

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Ofan! xD Då läste jag nog fel, hehe.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
60 dagars timecodes går för ca 500M ISK på EVE-forumet, man handlar dem via EVE onlines forum/hemsida för isk på ens char. Här ute i 0.0 är det väldigt enkelt att skrapa ihop så mycket pengar bara logistiken fungerar, skyffla alla exklusiva mineraler till highsec för att sälja dem dyrt.

Och ivanovan du säger på tok fel pris med. en 30 dagars PLEX kostar 295M.

Så man har alltså två månader på sig att dra ihop 500M isk, kan man köra lvl4 missions är detta väldigt enkelt, jag kan nästan dra ihop det på två dagar dock.

Sir, you are completely correct, I didn't update myself for some time on those prices

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivanovan
*stor bild*

Nice skepp hörru Vad heter det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nice skepp hörru Vad heter det?

Dramiel. The best frig in the game.

Permalänk
Medlem

Oh! Riktigt nice skepp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande inte att köra eve på dual-screen? (windowed mode duger inte)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Det går fortfarande inte att köra eve på dual-screen? (windowed mode duger inte)

nooooope

Permalänk
Medlem

deavilb: Antar att du testat att låta evemon ta bort ramarna på fönstren?

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Tjena, jag är små sugen på börja lira Eve, men tar det värkligen 2-3 år innan man blir "bra" på spelet?
Skulle ni kunna berätta lite om det, vad man ska göra, vad d går ut på osv? d ser skit häftigt ut..

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4ppy0137:

Tjena, jag är små sugen på börja lira Eve, men tar det värkligen 2-3 år innan man blir "bra" på spelet?
Skulle ni kunna berätta lite om det, vad man ska göra, vad d går ut på osv? d ser skit häftigt ut..

Det tar inte 2-3 år att 'bli bra' på spelet utan det tar 2-3 år innan du kan flyga det du vill flyga

Och eve är ett spel där det inte finns något endgame/slut, folk lär sig hela tiden nya saker etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Det tar inte 2-3 år att 'bli bra' på spelet utan det tar 2-3 år innan du kan flyga det du vill flyga

Och eve är ett spel där det inte finns något endgame/slut, folk lär sig hela tiden nya saker etc.

Okej, tack

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Hej lowfatmilk,

I began playing Eve online in november 2008. For two months I was going around confused and not sure what I was doing, but it was full of discoveries and fun. Then, I realized I could make money by transporting minerals from a place to another but that it was dangerous. For half a month I was doing that, loosing ships in the process but getting richer anyways. Then I started interacting with other people in the game. At first I recruited someone to transport minerals with me, and then his friends, and in a week I had 10 random people I did not know, transporting minerals from me in low security space and I was paying them well and still getting richer, but dying too from pirates, etc... It was epic, and yet I had only played 3 months. And we didn't have a corporation yet ( guild ) it was just a group of random people who trusted me, and I trusted them ( some betrayed me and took my stuff, and I was hurt but in general more people were helping for the long term payments ) All that was possible because Eve online is such an enormous place full of possibilites. They call it a "Sandbox". And there's something to do for everybody.

After 4 months of playing I decided I was so sick of those damn pirates, jerks who were trolling everytime we got killed by them and mocking us, I went into an alliance that said it was anti-pirate. It turned out they were some of the best anti-pirates there is in Eve online, they have been going around for more than 4 years being awesome and fighting for that cause. And so I never left that place and today I participate in fleets and roam low security space to kill just those pirates who like to see the tears of others, and I am, too, a quite experienced fleet commander. And that in one year and a half of time.

If you are creative and curious and dedicated, there's always some way you can play Eve and affect people around you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Beror på vad du menar med dual-screen? Att dual-boxa med en klient på varje skärm i windowed mode som ser ut som fullscreen går med lite trixande. Kanske till och med nyaste EVEmon fixar.

Men att köra en klient utdragen över två skärmar vet jag inte

Permalänk
Skrivet av ivanovan:

Hej lowfatmilk,

I began playing Eve online in november 2008. For two months I was going around confused and not sure what I was doing, but it was full of discoveries and fun. Then, I realized I could make money by transporting minerals from a place to another but that it was dangerous. For half a month I was doing that, loosing ships in the process but getting richer anyways. Then I started interacting with other people in the game. At first I recruited someone to transport minerals with me, and then his friends, and in a week I had 10 random people I did not know, transporting minerals from me in low security space and I was paying them well and still getting richer, but dying too from pirates, etc... It was epic, and yet I had only played 3 months. And we didn't have a corporation yet ( guild ) it was just a group of random people who trusted me, and I trusted them ( some betrayed me and took my stuff, and I was hurt but in general more people were helping for the long term payments ) All that was possible because Eve online is such an enormous place full of possibilites. They call it a "Sandbox". And there's something to do for everybody.

After 4 months of playing I decided I was so sick of those damn pirates, jerks who were trolling everytime we got killed by them and mocking us, I went into an alliance that said it was anti-pirate. It turned out they were some of the best anti-pirates there is in Eve online, they have been going around for more than 4 years being awesome and fighting for that cause. And so I never left that place and today I participate in fleets and roam low security space to kill just those pirates who like to see the tears of others, and I am, too, a quite experienced fleet commander. And that in one year and a half of time.

If you are creative and curious and dedicated, there's always some way you can play Eve and affect people around you.

that sounds so AWSOME!! does it cost a monthly fee?

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4ppy0137:

that sounds so AWSOME!! does it cost a monthly fee?

Ja. Men du kan köpa speltid via ingame pengar ~250mill per 30 dagar. (småpotatis för dom som gör level 4 missions hela tiden...)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Ja. Men du kan köpa speltid via ingame pengar ~250mill per 30 dagar. (småpotatis för dom som gör level 4 missions hela tiden...)

Okej, men om man aldrig har spelat förut, hur mkt är 250mil då?

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Mycket.

Men pengarna går exponentialt upp, för mig vad det:

efter ett månad: 5 m isk.
efter ett half år: 500m isk
efter 1 år: 5B isk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4ppy0137:

250 mill är ingenting! Men visst, för en ny spelare är det massor! Battleships och uppåt kostar ju minst 50mill iaf

Visa signatur

Permalänk

Ngn som vill vara min "Eve online" kontakt på msn som kan hjälpa mig då o då? (med frågor osv?)
jag är caldari om det har ngn betydelse men kan byta om ni vill

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Ngn som vill vara min "Eve online" kontakt på msn som kan hjälpa mig då o då? (med frågor osv?)
jag är caldari om det har ngn betydelse men kan byta om ni vill

Try to find a good corp, that's the most important thing. I don't know those swedish guys "Forgotten Navy" or whatever but seems to be a good start.

If I were you, I wouldn't think "I'm going to pay the suscription via ingame money" because that's not going to happen, at least during the first half year or so. Most people in Eve pay the suscription. It's not that much, if you pay via battleclinic, it's 130 sek per month. Don't pay via the Eveonline.com !!! they don't make the difference between euros and dollars... jerks...

130 sec per month is like two sandwiches a month...

Permalänk

k ^^

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Medlem

I dagsläget har vi i TFN inget minimumkrav på skillpoints eller liknande (dock ej trial-accounts). Vi är dock på väg ut till farligare områden även om vi troligen kommer vara/ha delar av folk i high-sec ett tag framöver. Vi är iallafall aktiva och det finns gott om folk att fråga och som kan ge dig tips mm. även om vi som företag inte är inriktade på nybörjare.

Huvudsaken är att så länge man är trevlig, social och hjälper till där det behövs eller med vad man kan så är det bara att köra på.

Kika i min signatur om det låter intressant.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

aight

Visa signatur

I7 8700k 3.7 GHz 12mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Du har inget val

om du inte joinar så kommer jag jaga dig runt runt i spelet med min interceptor!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Vi är dock på väg ut till farligare områden även om vi troligen kommer vara/ha delar av folk i high-sec ett tag framöver.

Syndicate?

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av van Uber:

Syndicate?

Inte just nu, men vem vet

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Någon som lyssnade på P3 i tisdags? Tydligen var det en kille som ringde in och pratade om sin grusbot. han kallar sig "Erik", jag tycker vi letar upp honom å ser till att hans bot inte får göra dessa dumheter

http://sverigesradio.se/webbradio/?type=broadcast&id=2323887

Permalänk
Medlem

P3 ? Radio ? What are these things of old you talk about !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Inte just nu, men vem vet

Ahhh, Kador/Domain... ni är på väg ner i nya Providence antar jag. Ska bli kul att se hur det artar sig där nere.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0