Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Tja, jag undrar om det finns någon svensk butik som har EvE inne? Vill väldigt gärna ha en box, och inte bara en digital kopia :). Har bara hittat norska/danska ställen, men vet inte om dom levererar till sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Tja, jag undrar om det finns någon svensk butik som har EvE inne? Vill väldigt gärna ha en box, och inte bara en digital kopia :). Har bara hittat norska/danska ställen, men vet inte om dom levererar till sverige.

Någon särskild anledning?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Någon särskild anledning?

Han har väl segt Internet och vill slippa ladda hem spelet som är på över 1 GB.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Är väl betydligt större än 1 GB?

När jag köpte det för ett par månader sedan fanns det gott om butiker med eve i lager (köpte det för att man får mer speltid/krona), har inte ens haft i skivan i cd-läsarn. Och vid det här laget spelar det ingen större roll heller, installerar man från skivan måste man ändå tanka ner 1.5 (snart 2.5) expansioner. Lådan är fin iaf, men inte värt trubblet.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Mitt installerade EVE Online tar 5,17 GB, men installationsfilen är på 2,4 GB. Som sagt:

Skrivet av Airikr:

Han har väl segt Internet och vill slippa ladda hem spelet som är på över 1 GB.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har redan spelet installerat, har kört trial precis, men spel som jag gillar vill jag gärna ha stående i hyllan. Såg också spelet inne på lokala gamestop för ett par månader sedan, men dom har det inte längre.

Permalänk
Medlem

Cdmarket : Spel : SPELREA - EVE ONLINE

Estländsk sida men verkar duglig, borde vara okej så länge du tar faktura. Lång leveranstid men kan vara värt ett försök. Annars finns alltid ebay. Har du hört med personalen på gamestop? En eve-corpie fick be dom ta hem det speciellt för honom för 2-3 månader sedan.

Edit:
tex.
EVE Online Special Edition PC - New Sealed - eBay (item 390187971644 end time May-26-10 03:43:28 PDT)
"Item location: Stockholm, Sweden"

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

,ø º° EVE ONLINE SPECIAL EDITION PC º ø, NY på Tradera. Rollspel |

special edition, trår man får en sådan där speciell shuttle om man skapar konto med den, interbus eller vad den heter.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag sett det på Game i Västerås. Dock till hutlösa priser. (typ 3-500kr)

Själv har jag mitt original står på hyllan, inköpt 03 :).
Eller iofs, nä fan, det ligger i flyttkartongen med spel som jag inte hittat plats att få upp.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ny och storslagen trailer på EVE Online: Tyrannis. Enjoy! *klick*
CCP berättar om hur själva Tyrannis planeterna (det nya systemet) fungerar. *klick*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Storslaget, ja. Sen loggar man på och inser att allt är precis som vanligt. Skit samma, snart är det krig!

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Ja, men det är ju för att EVE Online är sjukligt stort. Det är ju som att hälla två hela glas med sand lite varstans på en stor gräsmatta som man sedan ber någon som inte tittade på, att leta efter sandet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Startade ett trial account, han spela i typ en timme men nu kraschar det och har sig hela tiden

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Har du senaste grafikkorts-drivrutinerna och DirectX-versionen? Se även till att ha datorn fri från malwares genom att köra en fullständig sökning med MBAM. Om EVE Online fortsätter att hänga sig och sånt, testa att ta bort allt som har med EVE Online att göra på datorn med hjälp av Revo Uninstaller, ladda hem igen ifall något blev fel på nedladdningen och gör en ren installation igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Har du senaste grafikkorts-drivrutinerna och DirectX-versionen? Se även till att ha datorn fri från malwares genom att köra en fullständig sökning med MBAM. Om EVE Online fortsätter att hänga sig och sånt, testa att ta bort allt som har med EVE Online att göra på datorn med hjälp av Revo Uninstaller, ladda hem igen ifall något blev fel på nedladdningen och gör en ren installation igen.

Ska testas.

Edit: Verkar funka bra efter uppdateringarna, tackar

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Edit: Verkar funka bra efter uppdateringarna, tackar

Sweet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EVE-Kill Related kills & losses

"Basically, an NC fleet came to the X-7o gate in J-C. IT & ROL were set up on the J-C gate in sniper BS, while we INIT were in a safe POS aligned to the J-C gate in short-range RR BS. After about 10 mins, NC decide not to jump in, and start heading back to their jump gate in UMI-KK. Our FC took a gamble and told us to re-ship to bombers and burn to a nearby system where he had a black ops ship waiting. Meanwhile our noble covops pilot burned to UMI. Although we reshipped in less than 5 minutes, we would have been too late to do anything but for the fact that the UMI bridge only had enough ozone for about 1/3 of the NC fleet. The other 2/3 were clustered about the jump bridge at 0km, making a perfect baitball target.

We jumped through 4 squads of about 7-8 bombers each. The covops guy gave us a perfecrt warpin, and we landed exactly orientated at 28-30Km from the hostiles. I was in the first wave (squad 1), with the second squad dispatched about 6-7 seconds after, and so on. When I warped back for my second run, I fucked up somehow, because I was orientated about 90 degrees the wrong way, but whatever, I launched the bomb on the grounds it might hit something. In all I think there were 9 squad runs, but after the first 3-4 there wasn't much left to kill.

My first bomb hit over 100 ships. As I killed two pods and a hauler, I guess my bomb was about 2nd or 3rd to hit. Anyway now my killboard looks awesome \o/ (KB stats are important when you're doing well).

Anyway: we had a combination of very good luck with the bridge running out of ozone - our bombs actually killed 2 haulers stuffed full of ozone, so we got there literally in the nick of time - combined with the NC's pure carelessness in not moving inside the POS shields, combined with a very decisive and talented FC, combined with being an awesome group of pilots who very quickly and with excellent discipline, reshipped, refomed and followed the FC orders very quickly and precisely (we were bridging within 5 minutes of the reship order). I am honoured to fly with them. We were given a lucky opportunity, but not every alliance can take advantage of lucky opportunities as well as we did yesterday.

As a reward our FC gave us a special treat: we reshipped again and spent 2 hours reffing CSAA POS in J-GAM in a total god damb lagfest."

-Malcanis @mmorpg.com

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

exactly 100 battleships, 4 recons, 2 haulers died in this fight, from 29 stealth bomber frigates. It must have been an awesome sight.

Very, very situational of course. SBs are kind of useless in high and low sec, and in 0 sec you need a dedicated group of pilots with very specific targets

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivanovan:

exactly 100 battleships, 4 recons, 2 haulers died in this fight, from 29 stealth bomber frigates. It must have been an awesome sight.

Very, very situational of course. SBs are kind of useless in high and low sec, and in 0 sec you need a dedicated group of pilots with very specific targets

I partially agree with you, the SB best serve in those moments of opportunism, but I don't agree that the they are useless in low and nullsec because they can still move relatively unhindered around and perform surgical attacks like the one that happened just recently and the sheer amount of damage they can dish out is just.. ow!

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

SBs är verkligen inte oanvändbara i low och highsec. Man ska bara, som alltid, hitta rätt situation. Jaga wartargets i empire funkar rätt bra om man träffar på något bs utan light drones t.ex. Fast givetvis är det med bomber i 0.0 som dom kan ställa till med riktigt mycket skada.

Permalänk
Medlem

Tja på er alla var ett bra tag sen man spela nu men har börjat igen efter tre år, otur att jag sålde min maxade carrier :(, iallafall letar efter ett svenskt eller engelsk corp med några svenskar i så man kan få hjälp att få igång eve hjärnan , har glömt nästan allt efter mina tre år spenderat med andra *skit* spel, Min nuvarade gubbe har ungefär 200k SP (spelat i två tre dar nu), skulle vilja ha ett corp som hjälper en upp på fötterna igen så man kan ha skoj och spela sönder low sec o 0.0 hoppas nån eller några nice personer kan svara så man kan gamea detta fantastiska spel igen

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB DDR5 6000Mhz,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.
Skärm: Alienware AW2723DF.

Permalänk
Medlem

Då rekomenderar jag oss The Forgotten Navy.
Kom in i våran kanal och snacka skit med oss. Kanalen heter samma sak.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inaktiv

Fan. Hade ingen aning att folk härifrån spelade med. Är det bara en massa olika corps eller finns det några halv officiella sweclockers corps?

Jag är i ARSED och med tanke på våra mål för närmaste framtiden lär jag få skjuta på en del här

Permalänk
Medlem

Hej.

jag sitter med med min fjärde eller femte trial och försöker komma in i spelet. Eve känns som ett spel jag vill tycka om men varje gång jag börjar med spelet sitter jag efter en vecka och undrar vad f*n jag håller på med. Tröskeln verkar så sjukt stor i det här spelet. Jag kör tutorialen (kört alla dess incarnationer tror jag) men jag blir inte mycket klokare av den. inte av vad jag faktiskt kan göra förutom missions och mining.

En annan grej som jag tycker drar ner spelet lite är att utforsknings elementet verkar ganska begränsat. alla ställen verkar se likadana ut, fortsätter det så i resten av spelet?

Jag vet inte känner mig mest förvirrad faktiskt. Någon som kan ge mig ett tips på hur jag kan komma in i spelet lite lättare?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

Hej.

jag sitter med med min fjärde eller femte trial och försöker komma in i spelet. Eve känns som ett spel jag vill tycka om men varje gång jag börjar med spelet sitter jag efter en vecka och undrar vad f*n jag håller på med. Tröskeln verkar så sjukt stor i det här spelet. Jag kör tutorialen (kört alla dess incarnationer tror jag) men jag blir inte mycket klokare av den. inte av vad jag faktiskt kan göra förutom missions och mining.

En annan grej som jag tycker drar ner spelet lite är att utforsknings elementet verkar ganska begränsat. alla ställen verkar se likadana ut, fortsätter det så i resten av spelet?

Jag vet inte känner mig mest förvirrad faktiskt. Någon som kan ge mig ett tips på hur jag kan komma in i spelet lite lättare?

Typ alla ställen ser likadana ut ja, dom kan inte ha 5000+ unika ställen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragin Pig:

Hej.

Gå med i en firma (corporation). EVE är endast värt att spela med andra personer. I brist på annat kan du alltid gå med i EVE university eller liknande som jobbar med att lära upp folk. Finns några från sweclockers med tydligen så kanske det kan vara ett val med.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Undrade ifall det är någon som har en buddy key till övers åt lilla rymdkåte mig

Tack på förhand // Macke

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke68:

Hejsan!

Undrade ifall det är någon som har en buddy key till övers åt lilla rymdkåte mig

Tack på förhand // Macke

Du har mail.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Du har mail.

Tackar! Nu ska det flygas rymdskepp

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Hej.

Det är efter trial som man skiljer agnarna från vetet..
Skämt å sido, eve är inte såå svårt.
Det handlar mest om man tycker om ett spel som man får utforska länge eller om man söker något som man kan "lära sig på en kväll".

Ett par stall tips för att komma igång är
1# Eve är inget bra "en player spel", visst kan man göra mycket själv och ha roligt men det är värt att gå med i nått corp och spela med andra. Det kortar även av inlärningskurvan drastiskt.
2# Sluta med trials, du måste börja skilla din karaktär så du kaj använda bättre grejer och flyga andra skepp. Annars kommer du inte komma någonstans.
3# Skynda långsamt. Kolla upp vilket faction du vill köra och hitta en lvl 1 agent. Börja rulla missions, få in isk, köpa mer skills och bättre skepp. Avancera till lvl 2, 3, 4.

Sen är det bara att utforska spelet och hitta vad man vill göra.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |