Permalänk
Medlem

Köp inte DELL!

Hej! Är sedan maj i år DELL ägare och har aldrig haft så mycke problem med en dator som min Dell Dimension 9200 lr. XPS 410 som den såldes som från DELL.
Från första veckan har jag haft olika problem med blå skärmar och dålig support
som alltid säger samma sak.
Nu ska dom tydligen erbjuda mej lite pengar tillbaka.

Kan räkna upp 100 anledningar till att du inte ska köpa en Dell!!!

Allt utom Dell är bra (nästan), köp HP lr Asus om du vill göra ett smart val.
Dell är bara ute efter att så mycke som möjligt för ett
under pris och dålig byggkvalite.

Har du funderingar på att kanske köpa Dell så kolla först med killarna här på
SWECLOCKERS.com. Dom har kolla på nästa allt kan hjälpa till genom hela köpet.

Köper du Dell kan du inte ångra dej för dom
vägrar typ ta tillbaka något som har leverats och packats upp!!!!

Visa signatur

- Dator 1: Dell Dimension 9200 / XPS 410 | Core 2 Duo E6700 @ 2,66ghz | MSI NX8800GT OC | 2 x 1GB Kingston HyperX CL4 (DDR2) @ 800Mhz | 2 x Western Digital Caviar 320GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Vista 64-bit | 20" Samsung SyncMaster Wide 205BW | 32" Samsung Wide LE-32R74BD
-Dator 3: Antec Sonata III (PSU 500W) | Asus P5KC | Intel E6550 @ 2,33ghz | 2 x 1GB Corsair XMS2 Xtreme (DDR2) @ 800Mhz | Western Digital Caviar 500GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Asus GeForce 8500GT Silent | 20" Asus Wide TFT VW202S

Permalänk
Avstängd

vi som sitter här äger eller kommer aldrig att göra det vvi vet att dell är skit alla märkes datorer är opolitliga så bygg datorn istället om du inte kan skälv gå in en datafirma o be dom hjälpa

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Enda gången jag skulle överväga att köpa en märkesdator är om jag ville ha en laptop, och då endast p.g.a. att det inte finns något annat val.

Permalänk
Hedersmedlem

Sant... kommer nog aldrig köpa en märkesdator till mig själv någonsin igen!

Permalänk
Medlem

Re: Köp inte DELL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiskben
Hej! Är sedan maj i år DELL ägare och har aldrig haft så mycke problem med en dator som min Dell Dimension 9200 lr. XPS 410 som den såldes som från DELL.
Från första veckan har jag haft olika problem med blå skärmar och dålig support
som alltid säger samma sak.
Nu ska dom tydligen erbjuda mej lite pengar tillbaka.

Kan räkna upp 100 anledningar till att du inte ska köpa en Dell!!!

Allt utom Dell är bra (nästan), köp HP lr Asus om du vill göra ett smart val.
Dell är bara ute efter att så mycke som möjligt för ett
under pris och dålig byggkvalite.

Har du funderingar på att kanske köpa Dell så kolla först med killarna här på
SWECLOCKERS.com. Dom har kolla på nästa allt kan hjälpa till genom hela köpet.

Köper du Dell kan du inte ångra dej för dom
vägrar typ ta tillbaka något som har leverats och packats upp!!!!

Jo Dell ska ta tillbaks datorn om det är fel på den mer än 2 ggr enligt praxis hos ARN gällande återkommande fel så på dom bara och kräv antingen omleverans eller hävning av köpet.

Vill inte Dell lyssna så tar du kontakt med din konsumentvägledare där du bor för vidare rådgivning.

Så stå på dig och kräv din rätt så lyssnar säkert DELL from HELL!

Permalänk
Medlem

Be om en helt ny dator som är det dubbla priset

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qzan
Be om en helt ny dator som är det dubbla priset

det var ju en bra idé, om man gillar att bli skrattad åt av telefonsupport.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra.
Kan också whina lite över dell.
Avbeställde en xps 1730.

Har nu väntat över 3 veckor på att få tillbaka pengarna. Den 21a hade jag mailkontakt med säljaren och skickade kontouppgifter då han dissat mig totalt innan. Idag mailar han och ber om dem igen.

Jippie.
Tur att jag väntar på 8800gts korten och nforce 780i mobo.

Nej dell det blir det nog aldrig för min del iaf.

//Christoffer.

Permalänk
Medlem

Själv har man också en DELL, men den har tuggat på i tre år helt felfritt nu (har visserligen bytt grafikkort men det borde ju inte göra så mycket skillnad).
Ny dator ska beställas snart dock, och då blir det självbygge för att höja coolhetsfaktorn en aning.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se 100 anledningar till att en normal-svenson inte ska köpa en dell (det är ju ändå till dom, dom riktar sig till).
Jag sitter nu på en Dell-laptop som jag är väldigt nöjd med och har inget emot dell. Skulle aldrig köpa en stationär dell, men jag hade aldrig köpt en ibm, hp eller liknande heller.

Permalänk
Medlem

Har haft bra erfrenhet av HP men Dell is HELL!
Skulle fått ett samtal från DELL idag men fick inget.
Ska ringa dom efter lunch imorgon torsdag.

Jag vill ha kompensation för allt jag fått byta ut och slitit mej i håret för.

Den som går i glad tankar på Dell inför julen kan släppa dom.
Det leder bara till ominstallationer, långa telefontider och HELLvete ända
fram till påska!!

Visa signatur

- Dator 1: Dell Dimension 9200 / XPS 410 | Core 2 Duo E6700 @ 2,66ghz | MSI NX8800GT OC | 2 x 1GB Kingston HyperX CL4 (DDR2) @ 800Mhz | 2 x Western Digital Caviar 320GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Vista 64-bit | 20" Samsung SyncMaster Wide 205BW | 32" Samsung Wide LE-32R74BD
-Dator 3: Antec Sonata III (PSU 500W) | Asus P5KC | Intel E6550 @ 2,33ghz | 2 x 1GB Corsair XMS2 Xtreme (DDR2) @ 800Mhz | Western Digital Caviar 500GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Asus GeForce 8500GT Silent | 20" Asus Wide TFT VW202S

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig be företagen ringa upp en, händer sällan enligt mina erfarenheter bättre att ringa dom själv. (sitt inte och vänta på dom!)
Men som det låter på dig så tycker jag du ska pressa dom på lite kompensation, brukar ju gå att få till, tydligen