Permalänk

Vad heter hans dator?

Funderar på att köpa en laptop av en bekant. Har ingen möjlighet att se den själv, in person. Men killen vet inte vad den har för modellbeteckning, bara att det är en Amilo. Det verkar inte stå på den heller. Kan man se modellnamnet i Vista nånstans? Eller hur kan man annars ta reda på det?

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem

Be honom leta fram kvittot.
CPU-Z kan visa information från bios.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Be honom leta fram kvittot.
CPU-Z kan visa information från bios.

Och en trial av Everest...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Om han inte kan se modellbetäckningen måste ju lappen vara bortriven under datorn...
Det är ju även på den lappen serienr sitter...

Låter i mina öron som stöldgods...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Under datorn bör det sitta en lapp med serienummer och modellnummer, alternativt tillverkarens artikelnummer.

Finns det ingen sådan lapp eller att den ser bortriven ut så ska du verkligen kolla upp datorns historik så att den inte är stulen innan du köper den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm amilo, låter som fjuitsu-siemens skit.....

som nämnt är den borta bör du kolla upp historik så mycket som möjligt, kan vara stöldgods

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm amilo, låter som fjuitsu-siemens skit.....

som nämnt är den borta bör du kolla upp historik så mycket som möjligt, kan vara stöldgods

Skulle du kunna berätta för mig vad som är "skit" med en Fujutsu Siemens Amilo dator? Har nämligen en Amilo Xi1546 och den funkar helt underbart.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Skulle du kunna berätta för mig vad som är "skit" med en Fujutsu Siemens Amilo dator? Har nämligen en Amilo Xi1546 och den funkar helt underbart.

Sa inget om amilon, skrev ju bara F-S skit... sen om du har en som funkar bra, good for you:). Morsan har just nu 2 stycken som funkar nätt och jämnt medans en har pajjat, stationära då förstås så jag har inga bra erfarenheter av F-S, dem e heller inte direkt snygga, grått ? nothankyou

Permalänk
Medlem

F-S stationära är en helt annan sak än deras laptops .. Dom skulle ha lagt ner produktionen av stationära pc-datorer och satsat helt på bärbara datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Sa inget om amilon, skrev ju bara F-S skit... sen om du har en som funkar bra, good for you:). Morsan har just nu 2 stycken som funkar nätt och jämnt medans en har pajjat, stationära då förstås så jag har inga bra erfarenheter av F-S, dem e heller inte direkt snygga, grått ? nothankyou

Där finns många laptops som är enligt dig gråa, men jag anser att dom är silvriga, och jag tycker dom är rätt snygga, men men, smaken är som baken.

//orin

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Det måste vara fujitsu-siemens amilo **** ,min bror har en och en kompis har en de är inköpta på exakt samma ställe (pccity jönköping) vart me båda gångerna det står bara amilo på dem. Fujtisu idioterna som inte kan stava till sitt eget namn bara

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Där finns många laptops som är enligt dig gråa, men jag anser att dom är silvriga, och jag tycker dom är rätt snygga, men men, smaken är som baken.

//orin

hm de kanske är silvrigam har bara sett dem snabbt, om så är fallet " i rest my case"

ska ju erkänna att jag gillar det mörkt