ATI tool vs rivatuner i clockning? (frågor om ATI tool)
Inleder med att ursäkta om detta klassas som överklockning, men det är inte klockningen som är problemet. Det är Drivrutinerna och själva programmet.
Har klockat i Rivatuner206, mycket trevligt program, funkar som en dröm.
Då 206 versionen inte har "test" funktionen kvar är ja på jakt efter ett benchmark/torturetest (inte 3dmark) och ATI tool har ju som känt en bra sådan, artikfaktscan och dyligt.
Jag vill även testa Find Max Mem/core för o se hur långt den är stabil, se om den kan nå längre. Är denna bra på 8800serien? några tankar?
Sitter med 8800GTS640mb(nyaste driv), vista32prem:
När jag installerar ATI Tool 0.26 får jag ett stort ilsket medelande av vista att denna drivrutin är inte certifierad bla bla bla och detta rekommenderas inte. Massa hispigheter o paranoia från vista alltså men ska detta medelande komma upp? har klockat i en jävla massa olika program, har aldrig varit med om detta. Är det okej att acceptata? vill ju int skriva över nvidias driv med en hemmagjord.
har valt nej på detta fönster, installationen fortsätter, ja kan starta ati tool, kan köra artifaktscan men int klocka
The Kernel mode driver does not seem to be running.
A device driver is required for communication with your video hardware.
(hade int läst de innan, så har kanske svaret där.. men nu har ja ju skrivit alltihopa så skitsamma:) )
Vore instressant med allmäna tankar om ATI tool vs RivaTuner
Av egen erfarenhet kan ja varmt rekommendera RivaTuners fläktfunktioner, så sinnessjukt bekvämt. Mycke fläktmöjligheter, färre clockfunktioner.