Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Bra att dom höjer skatten på tobak.

Kanske kan få fler att sluta med denna vidriga och snuskiga företelse som att snusa och röka.

Plus att det är ohälsosamt.

Mmm, mamma, jag vet.

Permalänk
Citat:

Kanske kan få fler att sluta med denna vidriga och snuskiga företelse som att snusa och röka.

Ett gram kokain kostar 6-800 kr och är tillika olagligt, hindrar det folk från att köpa det?
Under förra sommaren (iofs nu med) så var det okristligt dyrt med bensin, körde folk mindre bil för det?

Det funkar inte att skatta ihjäl folket, vill ni att folk inte ska röka så försök istället att få igång några bra info-kampanjer i skolor eller vad fasen som helst.

Om jag mår fysiskt illa av att se en ful människa, ska vi då straffbeskatta alla som är fula?

Permalänk
Medlem

Vad jag avskyr när människor använder argumentet att det är ohälsosamt.. Jag menar, visst det är ohälsosamt men vad är inte?
Skulle man vara rädd för saker som var ohälsosamma så hade man måste ta till ena riktigt knepiga metoder..

Är man inne för mycket så är det ohälsosamt går man ut för att få friskluft är det ohälsosamt pga trafik osv åker man till landet för att slippa trafiken ja då kommer man inte undan där heller för att solen kan ge hudcancer.

Nee hellre lever jag några år kortare och är hur onyttig och ohälsosam jag vill än att leva några år längre i karantän.

Här har ni föresten vad ni ska passa er för om ni är rädda att få cancer:
http://www.webbkul.se/frameset.new.php?id=3806
sex sidor med ganska intressant läsning..

Fast visst kan jag hålla med om att det är hemskt med folk som är så ignoranta och själviska så dom röker på sådana platser att icke rökare får stå och flåsa i det.
Brukar själv röka ibland men blir ändå lika förbannad när man ser nån stå och röka i en busskur eller (som när jag var mindre) utanför dörrarna på en skola.
Värst är nog dom där gamla kärringarna som står och blåser sin jävla rök utanför sjukhus och dylikt ÄVEN fast det finns rökrutor, dom är bara för lata och obrydda för att flytta röven dit..

Snus däremot kan jag inte påstå stör omgivningen tillräckligt mycket för att man ska kunna klaga på det, visst det luktar inte så gott men det gör inte småbarn heller..
Är dock själv snusare så jag får väll inte yttra mig så mycket, men även fast jag är snusare kan jag inte påstå att det luktar gott men det luktar inte så illa så att man störs..

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du analklåda eller andra besvär som bidrar till din strålande personlighet?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägg där till att det är okristligt och en grov synd. Herren lär inte se med blida ögon på sådana förehavanden när det är dags att lämna jordelivet.

Framförallt är det så förbannat j*vla onödigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Om jag mår fysiskt illa av att se en ful människa, ska vi då straffbeskatta alla som är fula?

JA!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

lol'd@necro, på tal om skatt - jag har ett störande "sår" på vänstra nipplen, vad ska jag göra?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
lol'd@necro, på tal om skatt - jag har ett störande "sår" på vänstra nipplen, vad ska jag göra?

Brukar funka till det mesta, från tatuering till ömma bröstvårtor efter amning, själv använde jag det till min tatto och det är nog den bästa salva jag testat till det ändamålet..
Kanske värt ett försök?