Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Efter en stunds rundvandrande bland bildutställningar på Elmia så träffar jag på sveriges främsta bröllopsfotograf, min vän Christel, som prompt hoppar i mina armar och ger mig en kram. Hon känner sig (och ser!) ruskigt sexig ut med en Nikon D3 på axeln. Mässans höjdpunkt.

http://pici.se/pictures/cGmPmTayY.jpg

Canon EOS 5D + EF 35mm f/1.4L USM @ f/1.4 ISO200 1/60

Oh la la. Jag blir helt varm i kroppen.... mums... ett D3-band Och tjej, förståss.

EDIT: Wow, första inlägg på ny sida!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Runda i norrköping efter Elmia-mässan

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glennart
Det är den finaste optiken man kan ha! Jag har en själv och har aldrig varit mer nöjd med ett optik. Det får det att bli kul med digitalt fotografi. Skärpedjupet liknar mer mellanformat!

är det någon som vet något om canons vidvinklar? vilken är mest raktäcknande. Jag väljer mellan 16 - 35, 17 - 40, 28mm 1,4 och 24L

Zooms is usually prone to distortion; although, it should be a none issue - its indeed hard to notice in real-world environment - unless tests is done with charts and similar.

However, according to http://www.wlcastleman.com, both the 16-35 and 17-40 revealed present distortion. The 24 L prime seems to be most resistant against distortion. And there is no(?) Canon 28mm f/1.4 lens.

If I were you, and had the necessary money, I would go for the 16-35 because of slightly wider focal length (1mm might be crucial!) and faster aperture. And of course, zooms is more flexible. Find it annoying to swap lenses all the time.

Permalänk
Medlem

tack för tipps, jag refererade givetvis till canon 28mm 1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Efter en stunds rundvandrande bland bildutställningar på Elmia så träffar jag på sveriges främsta bröllopsfotograf, min vän Christel, som prompt hoppar i mina armar och ger mig en kram. Hon känner sig (och ser!) ruskigt sexig ut med en Nikon D3 på axeln. Mässans höjdpunkt.

http://pici.se/pictures/cGmPmTayY.jpg

Canon EOS 5D + EF 35mm f/1.4L USM @ f/1.4 ISO200 1/60

Hehe, skön bild. Synd att vi inte sprang på dig! Jag kollade runt efter dig lite, vet inte hur du ser ut men letade efter hästsvans + 5D + 85 1.2L.. såg ingen

Hälsa henne, hon är sexig! ;D

Grymma bilder!

--
Elmia:

I en tunnel...

Dinmin

Xplod

Granden

Kameragruppsex, eller ja, kamerautrustningsgruppsex.

Dinmin blev överkåt av 200 2L + 1D MKIII

xplod kontrade med D3 och 600 F/4 (?)

dinmin försöker övertala oss om att han faktiskt har en Nikon

Modell shoppar efter album, till en portfolio kanske?

---

Norrköping:

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Solsken 20080405

Igår var jag på en lång promenad. Vilket resulterade i följande.
Nu har jag bestämt att kungbore inte får vara ute något mera för iår, han sitter bakom lås och bom, samt att alla vinterns sandlådor é ihop samlade.

Så in med våren.

Och låt flera fina bilar få komma ut på gatorna.

Bomba Inte Stockholm.

Just det, 26e April öppnar Gröna Lund.

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem

Ställde ut några bilder med annat folk från halland på Elmia. (Powerslidar på bild)

Annars tycker jag inte Elmia är så mycket att hänga i granen. Visst kan man klämma på en och annan kamera men det det var väl mest seminarierna som jag kollade på. Andy Horner är en rolig gubbe

Permalänk
Medlem

Ja, det var en liten besvikelse faktiskt... Var väldigt litet, fotovideomässan i nacka strand var fan betydligt större!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Fortsättning följer här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||