Permalänk
Medlem

Aha ok... då är jag med:)

Njae Canon EF 70-200/2,8 L IS USM för 9000:- inkl moms, Canon EF 70-200/4,0 L USM 3200:-.
Hälften av vad andra onlineaffärer tar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasse
Hmm nån som vet hur de kan vara så billiga ?
Office objektiv

Exkl. moms?

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk

Deras priser verkar ha normaliserats. 70-200 f/4.0 kostar nu 6706 kr utan moms.

Permalänk
Medlem

Smidig affär man handlar av, de har skickat min kamera + optik med POSTPAKET till distributören... Så paketet har legat på ett uthämtningsställe långt åt fanders och väntat upp upphämtning i en vecka... Får väl hoppas på att de fixar det innan helgen.....

Postpaket har väl inte ens samma typ av försäkring eller så som företagspaket har? Han bara skrattade när jag sa att man ska skicka med postpaket... "höhö det ahr jag inte råd med" typ...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarthekungen

http://farm4.static.flickr.com/3033/2355581702_a4e5d76489_b.j...

Skön.

Permalänk
Medlem

Tyckte denna passade efter vad som precis har hänt:

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Tyckte denna passade efter vad som precis har hänt:
http://farm3.static.flickr.com/2165/2379548685_74835da9d9_o.j...

Du menar mig eller? Vore väl inte helt fel att supa sig döfull nu... är så less...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Du menar mig eller? Vore väl inte helt fel att supa sig döfull nu... är så less...

Nej,men Vin & Sprit har sålts av Svenska Staten precis. Absolut är inte längre ett Svenskt varumärke.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Nej,men Vin & Sprit har sålts av Svenska Staten precis. Absolut är inte längre ett Svenskt varumärke.

Och du glömmer att det är första april idag?

Edit: hepp, kanske är sant trots allt :S

Permalänk
Permalänk

Tror faktiskt det där med Absolut är sant, har för mig att jag hörde det på radio igår om att ett franskt företag köpt det.

Är dock väldigt skeptisk till det här med att MAX inte får ha öppet under U21-EM bara för att McDonalds är huvudsponsor till UEFA. Att Svenska och Danska posten slås ihop, välorganiserat aprilskämt eller bara olägligt datum att släppa nyheten, jag vet inte :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
http://static.pici.se/pictures/CxMySVrKf.jpg

Vad vill du säga med din efterbehandling? Bilden säger mig ingenting mer än att du vill att man glor på stenarna...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Tror faktiskt det där med Absolut är sant, har för mig att jag hörde det på radio igår om att ett franskt företag köpt det.

Är dock väldigt skeptisk till det här med att MAX inte får ha öppet under U21-EM bara för att McDonalds är huvudsponsor till UEFA. Att Svenska och Danska posten slås ihop, välorganiserat aprilskämt eller bara olägligt datum att släppa nyheten, jag vet inte :).

Den bästa jag har sett idag är ändå Sydsvenskans artikel om att 3G-master ökar risken (chansen?) att få trillingar. Det var nästan så jag föll för den, vilket i sig är lite pinsamt med tanke på att jag är naturvetare. Började bli lite misstänksam när de rekommenderade att man skulle inkapsla trådlösa telefoner i bly :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Vad vill du säga med din efterbehandling? Bilden säger mig ingenting mer än att du vill att man glor på stenarna...

Absolut ingenting? Du får gärna tolka bilden efter behag Gillar att leka med ljus och tyckte att stenarna såg bättre ut utan eftereffekter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Den bästa jag har sett idag är ändå Sydsvenskans artikel om att 3G-master ökar risken (chansen?) att få trillingar. Det var nästan så jag föll för den, vilket i sig är lite pinsamt med tanke på att jag är naturvetare. Började bli lite misstänksam när de rekommenderade att man skulle inkapsla trådlösa telefoner i bly :D.

Tyckte DNs artikel om att de skulle glasa in hela hammarbybacken var ganska bra. Känner många som föll pladask för den.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasse
En till nybörjarfråga:
Näravstånd och mellanringar, jag har ju som sagt ett Canon 70-300/4-5,6 USM IS på ingång, det har en närgräns på 1,5m.
Hur mycket skulle exv. en mellanring på 25mm påverka närgränsen? Jag har en EOS 400D om det nu spelar in.
Och hur påverkas ljuset? Är det bara mängden ljus som släpps in till kameran som minskar? Med min logik teoretiskt sett ungefär som ett gråfilter?

Och viktigast av allt. Är detta ett bra sätt att ta macro-bilder på, dvs får man bra bilder?

Om du är intresserad av matten som behövs för att räkna ut det kan jag rekommendera detta foruminlägg.

Med 25mm mellanring bör du iaf kunna få 33% större förstoringsgrad (1/3 mot 1/4). Den nya närgränsen kräver hela 2 formler för att räknas ut, så det kan du ju tänka på själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Om du är intresserad av matten som behövs för att räkna ut det kan jag rekommendera detta foruminlägg.

Med 25mm mellanring bör du iaf kunna få 33% större förstoringsgrad (1/3 mot 1/4). Den nya närgränsen kräver hela 2 formler för att räknas ut, så det kan du ju tänka på själv.

Ah.. perfekt. har jag nåt att roa mig med på jobbet imorgon då.. Tackar och bockar:)

Kvällens solnedgång för att runda av:P

Permalänk
Medlem

Avrundar själv min dag med:

Mmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Avrundar själv min dag med:
http://farm3.static.flickr.com/2191/2380347141_2fde8cc279.jpg[/url]
Mmm

Mmm, den var rätt OK... Favoriten är dock Phish Phood och den där med små kola-fyllda chokladgodisar i...

B&J <3

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Avrundar själv min dag med:
http://farm3.static.flickr.com/2191/2380347141_2fde8cc279.jpg
Mmm

Nyam nyam nyam! :3

Bohemian Raspberry och Chunky Monkey är helt klart godast.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasse
Ah.. perfekt. har jag nåt att roa mig med på jobbet imorgon då.. Tackar och bockar:)

Kvällens solnedgång för att runda av:P
http://annat.brasse.se/bilder/IMG_3384_5_6.jpg

Jäkla snygg bild må jag säga.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasse
Ah.. perfekt. har jag nåt att roa mig med på jobbet imorgon då.. Tackar och bockar:)

Kvällens solnedgång för att runda av:P
http://annat.brasse.se/bilder/IMG_3384_5_6.jpg

f*n va snygg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
http://pici.se/pictures/icZowPPho.jpg

Bohemian Raspberry och Chunky Monkey är helt klart godast.

Är på G med att testa alla smaker. Dessa är nästa på min lista!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
http://pici.se/pictures/icZowPPho.jpg

Nyam nyam nyam! :3

Bohemian Raspberry och Chunky Monkey är helt klart godast.

Tror Boo försöker bygga ett nytt hem av sina burkar

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasse
Ah.. perfekt. har jag nåt att roa mig med på jobbet imorgon då.. Tackar och bockar:)

Kvällens solnedgång för att runda av:P
http://annat.brasse.se/bilder/IMG_3384_5_6.jpg

Funkar säkert för vissa, men jag har aldrig förstått mig på vad folk gillar med effekten som blir av tonemapping eller att man kör shadow/highlight så pass mycket att det ser ut så här. Inget illa menat så, men effekten ser fruktansvärd ut :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Funkar säkert för vissa, men jag har aldrig förstått mig på vad folk gillar med effekten som blir av tonemapping eller att man kör shadow/highlight så pass mycket att det ser ut så här. Inget illa menat så, men effekten ser fruktansvärd ut :).

Jag håller med, gillar det inte alls. Ser konstigt ut. Ska man köra tonemapping så ska man göra det så det ser realistiskt ut, men det är ju vad jag tycker.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Musikälskare

Köpte mig en skrivare idag, har inte kollat upp foto-utskrift möjligheterna än men jag fick cykel på köpet! haha

Testade att skriva ut ett omslag jag har gjort till en demo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tar och postar nåt lite udda då för att liva upp tråden lite

Iofs jäkligt mainstream att fota vattensplash, men ibland uppenbarar sig lite udda former som ni kan se.
Bara dragit i levels på denna, samt croppat från 6 till 4.9 MP.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Några gamla surfingbilder

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8