Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanos
Hur menar ni syftar även på Offlers inlägg? Ska vi inte posta bilderna utan endast lägga ut länkarna?

jag vill gärna ha era bilder :P.. och högerklickar och väljer spara blir de så små:/..

edit IMG taggar i citat nu borta:)

Permalänk
Medlem

så långt kom vi med rakningen

skottlossning i nyköping häromveckan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Var ett bra tag sen jag postade något vettigt. Jag skylle på vädret som varit allt annat än vänligt, snö, snö och mera snö. Vill ha sommar!

Här kommer lite L-Glas.
http://farm3.static.flickr.com/2074/2242994057_eb06d30ae2_o.j...

EDIT: Fixad.

... ge mig 35mm?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
http://pici.se/pictures/ojCWxVGkl.jpg

http://static.pici.se/pictures/mcMPLSonG.jpg

så långt kom vi med rakningen

http://pici.se/pictures/GcZaBNlRa.jpg

skottlossning i nyköping häromveckan

najs den första och sista.. andra var väl småkul :P..

link ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jag vill gärna ha era bilder :P.. och högerklickar och väljer spara blir de så små:/..

Nu fattar jag här kommer länkarna till bilderna, men jag befarar att de inte är mycket större där. Vill du någon i högre upplösning så kan jag spara dem i en större upplösning och skicka via email eller något.

Bild_01

Bild_02

Bild_03

Bild_04

Bild_05

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Nu fattar jag här kommer länkarna till bilderna, men jag befarar att de inte är mycket större där. Vill du någon i högre upplösning så kan jag spara dem i en större upplösning och skicka via email eller något.

Bild_01

Bild_02

Bild_03

Bild_04

Bild_05

nae inte mkt större:p.. tack ändå!

kanske kan förstora dem själv..annars har du min msn i sign iaf:)

Permalänk
Medlem

fotorunda malmö

Det har diskuterats innan angående en fototräff i malmö eller i nära anslutning, tänkte höra om det finns intresse nu till helgen vid 14-15 tiden. Om vädret tillåter skulle vi kunna ta lördag och ha söndagen som en reserv i fall vädret skulle vara dåligt på lördag.

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}

Permalänk
Medlem
Citat:

nae inte mkt större:p.. tack ändå!

kanske kan förstora dem själv..annars har du min msn i sign iaf:)

Varför vill du ha våra bilder?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa

Undrar samma sak.

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Offler
Undrar samma sak.

för att dem är jäkligt bra..riktigt nice helt enkelt

Permalänk
Medlem

ääh va? Det är ingen anledning till att du laddar ned dem till din egen dator. Räcker det inte med att titta på dem här? Tycker det låter som du bryter mot upphovsrättslagen. Eller?

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Offler
ääh va? Det är ingen anledning till att du laddar ned dem till din egen dator. Räcker det inte med att titta på dem här? Tycker det låter som du bryter mot upphovsrättslagen. Eller?

Är helt lagligt att spara ner bilder för eget bruk. Publicering kräver dock upphovsrättsinnehavarens tillstånd.

Permalänk
Medlem

Man kan väl titta på bilderna här ändå, istället för att ha dem på datorn...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet att det inte alltid uppskattas med djurbilder (av någon konstig anledning), men denna blev jag riktigt nöjd med.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa alla bilder sparas iaf på datorn i mindre format(antar jag)
nepp jag bryter inte mot nån lag sålänge jag inte redigerar dem eller sprider dem vidare utan tillstånd..
vill ni inte att jag sparar dem... tough luck redan gjort av IE7an
ni behöver absolut inte oroa er över att jag sprider dem vidare, varför skulle jag vilja göra det??

Om ni vill får ni gärna se mina bilder jag tagit under senare år..
inte mkt att se men sure...

sen tycker jag att man borde visa uppskattning för en individ som gillar ens bilder etc ?? (no offense)

Permalänk
Medlem
Citat:

tjaa alla bilder sparas iaf på datorn i mindre format(antar jag)
nepp jag bryter inte mot nån lag sålänge jag inte redigerar dem eller sprider dem vidare utan tillstånd..
vill ni inte att jag sparar dem... tough luck redan gjort av IE7an
ni behöver absolut inte oroa er över att jag sprider dem vidare, varför skulle jag vilja göra det??

Om ni vill får ni gärna se mina bilder jag tagit under senare år..
inte mkt att se men sure...

sen tycker jag att man borde visa uppskattning för en individ som gillar ens bilder etc ?? (no offense)

Klart vi uppskattar att du tycker om våra bilder! Är bara lite ovanligt att folk säger att man ska ge dem bilderna större format, på det sättet. Du skrev ju i stort sett "hit med bilderna!", du bad inte snällt... Så folk, i alla fall jag, blev väl lite fundersamma.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Re: fotorunda malmö

Citat:

Det har diskuterats innan angående en fototräff i malmö eller i nära anslutning, tänkte höra om det finns intresse nu till helgen vid 14-15 tiden. Om vädret tillåter skulle vi kunna ta lördag och ha söndagen som en reserv i fall vädret skulle vara dåligt på lördag.

Är på! Har tänkt på att ordna nått men skola + dåligt väder har kommit i vägen. 14-15 tiden kanske är lite väl sent dock med tanke på att det börjar bli mörkt vid typ 4-5? Kanske är nice med skymningsbilder dock. Har ljusstarka gluggar

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Klart vi uppskattar att du tycker om våra bilder! Är bara lite ovanligt att folk säger att man ska ge dem bilderna större format, på det sättet. Du skrev ju i stort sett "hit med bilderna!", du bad inte snällt... Så folk, i alla fall jag, blev väl lite fundersamma.

Så kanske jag inte direkt uttryckte mig:P..
Självklart förstår jag att ni blir fundersamma....

Nästan lite avis på er.. sitter själv med en dsc-t33, inte den bästa kameran fast kan ju ta rätt bra bilder iaf...

hare!

Permalänk
Medlem

Re: Re: fotorunda malmö

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Är på! Har tänkt på att ordna nått men skola + dåligt väder har kommit i vägen. 14-15 tiden kanske är lite väl sent dock med tanke på att det börjar bli mörkt vid typ 4-5? Kanske är nice med skymningsbilder dock. Har ljusstarka gluggar

Jag kan inte förrän kl 14 men vill andra träffas tidigare så kan jag ansluta till er sen. Börjar vi kl 14 så har vi ändå ca 2,5h innan solen går ned och då kan man få läckra bilder om vädret tillåter

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosnianX
Väldigt taggiga kanter, komprimering eller för mycket skärpa?

Hade funkat mycket bättre med en blå färg på himlen, tycker jag.

Skulle tro at det ar komprimeringen. Men bla himmel, nej det ar trakigt, ser man ju so ofta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Skulle tro at det ar komprimeringen. Men bla himmel, nej det ar trakigt, ser man ju so ofta

http://pici.se/pictures/YOAIsTsaP.jpg

En av dina bästa bilder, på bra länge!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Den där var riktigt tuff.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Citat:

Det där är ju hur snyggt som helst!

Permalänk
Medlem

Snygga bilder, hade varit kul att leka med en systemkamera faktiskt. Fast jag är mer sugen på en Casio Exilim Pro EX-F1.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Radaradam: Du är ett geni, det är inget tvekan om saken. Förstår inte hur du lyckas med alla dina bilder, riktigt riktigt bra var den senaste!

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Ptte: Fin hund och passande uttryck för vinkeln. Bra skärpa också. Skulle nog bli intressantare om du beskärde den hårdare tror jag.

Radardam: Woooh. Ser ut som en påhittad fantasivärld av en duktig konstnär. Vilken komposition också. Tänker på medeltiden när jag ser den. Vart i Storbrittanien var det du var?

Permalänk
Citat:

Kan bara hålla med alla andra, jag förstår verkligen inte hur tusan du lyckas ._.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Wow riktigt fin bild, eftersom vi aldrig ser dig i kanalen gissar jag på att du fortafrande har pengar och är kvar i England, men varför får vi så få bilder ifrån england?

Hoppas det är trevligt förresten och fin bild som vanligt eller ja, jättenajs bild.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Sjukt snygg bild! Den skulle jag jättegärna vilja betala för och hänga upp på min vägg
Än en gång underbart!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
Wow riktigt fin bild, eftersom vi aldrig ser dig i kanalen gissar jag på att du fortafrande har pengar och är kvar i England, men varför får vi så få bilder ifrån england?

Hoppas det är trevligt förresten och fin bild som vanligt eller ja, jättenajs bild.

Han skrev ju utan åäö.. ;P Bilden han länkade ovan är väl ändå ifrån England/Skottland?

Visa signatur