Permalänk

Tycker att Phunky ska ta reda på hur nätet är i salem och återkomma. Är rätt nyfiken på att höra saningen

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja kan han det så sure

Permalänk
Medlem

Stackars Razer :/

Deras "support" är oftast säljpersonal, som endast är där för att pracka på dig mer av deras skitvaror.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

razerrazer: Har inget att säga just nu iaf. Vare sig det är risigt eller inte så är det inte upp till mig att lösa det. Långt ifrån jag som bestämmer vart något ska göras och i vilken ordning också. Mycket har gjorts och mycket kommer att göras under Q2 2008 i huvudtaget. Hittils i år vet jag att andelen belastade macdomäner minskat med 10-20% så frammåt går det. Vet att vissa macdomäner under deras Rinkeby och Dalenhubb är värst belastad i hela deras nät om man räknar hela Sverige så går du inte emot dem finns det folk som har det värre iaf. Nu om vi talar om kapaciteten. Det är inte det som gör att det kopplar ned och nån DDOSattack är det knappast. Returstörningar i basnätet eller dålig signal i fastigheten är det i 99,9% av fallen.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Jag hade ju ett "Motorola" modem men det dog, slockanade bara här en dag (hade 23mbit download/ ~6 upload med det. Idag fick jag ett nytt modem ifrån comhem ett "Scientific Atlanta" och nu har jag 25/8.5mbit istället

Ni som har motorola modemen och inte får ut 8mbit upload, kanske kan vara värt att försöka byta emot ett nyare modem.

Hiroshima: Du menar ungefär så här:

*ganska lätt att få det så.

*och ett korrekt test.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Jag säger inte att jag har det värst. Men jag kan inte se många som skulle ha det värre om vi säger så

Visa signatur

Permalänk

Nåt stämmer inte detta senaste testet jag gjorde gick lite över gränsen vete fan om comhem håller på med nätet eller nåt men iallafall så fick jag denna resultat än så länge har jag inte gått över 8mb upload då jag har bara endast 1mb egentligen har försökt och pressa men modemet dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer

Kolla vilka lampor som blinkar när nätet är nere och återkom.

Jag har ringt 3 gånger, dom kontrar med samma standardfråga varje gång... och påstår alltid att det är antingen fel på min tpsladd eller att jag måste ha aktiverat mitt antivirus/brändvägg...
Snacka om bortkommet företag!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkebuzer
Jag har ringt 3 gånger, dom kontrar med samma standardfråga varje gång... och påstår alltid att det är antingen fel på min tpsladd eller att jag måste ha aktiverat mitt antivirus/brändvägg...
Snacka om bortkommet företag!

Nejdå, tvärtom är de så sluga att de vet att det inte är så, men de vill inte slösa pengar på att anställa folk som kan ge bra support, utan anställer feta kossor som har till uppgioft att :
A : Sälja annan skit till dig
B : Nöta ner dig så du inte stör dom.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Nejdå, tvärtom är de så sluga att de vet att det inte är så, men de vill inte slösa pengar på att anställa folk som kan ge bra support, utan anställer feta kossor som har till uppgioft att :
A : Sälja annan skit till dig
B : Nöta ner dig så du inte stör dom.

haha. måste fan vara så :p..

ja för övrigt, har ibland småproblem med att komma in på sweclockers sida..
men alla andra sidor funkar ok.. kanske inte är direkt comhemrelaterat..

Permalänk
Medlem

Hej ni glada (not), jag har ett problem, och tänkte att eftersom comhem är våran leverantör kan jag väl ta det här...

Nu är det så att av nån j*vla anledning förnyade jag och mina roomies vårt abonnemang hos ComHem och det har ju som väntat inte kommit något gott ur det.
Tvärtom, ibland har vi ingen telefonlinje (mao:luren är helt död) och vår uppkoppling beter sig väldigt konstigt i största allmänhet.

När vi laddar ner genom torrentprogram är det mer regel än undantag att man får starta om nedladdningen ett antal gånger för att den helt enkelt dör ut efter en liten, liten stund.

Tungladdade sidor som YouTube, hotmail, diverse forum blir liksom aldrig helt färdigladdade.
Detta tillstånd är inte konstant, eftersom telefonen funkat iallafall idag och sidorna iallafall laddas osv. Men jag vägrar betala för en tjänst som inte levereras.

Bredbandskollen visar inget ovanligt - dvs, när man refreshat sidan, eftersom mätarknapparna inte uppenbarar sig vid första laddningen kan man lita på vad denna sida säger?

(förlåt för textmassan)

Visa signatur

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaaakob
Hej ni glada (not), jag har ett problem, och tänkte att eftersom comhem är våran leverantör kan jag väl ta det här...

Nu är det så att av nån j*vla anledning förnyade jag och mina roomies vårt abonnemang hos ComHem och det har ju som väntat inte kommit något gott ur det.
Tvärtom, ibland har vi ingen telefonlinje (mao:luren är helt död) och vår uppkoppling beter sig väldigt konstigt i största allmänhet.

När vi laddar ner genom torrentprogram är det mer regel än undantag att man får starta om nedladdningen ett antal gånger för att den helt enkelt dör ut efter en liten, liten stund.

Tungladdade sidor som YouTube, hotmail, diverse forum blir liksom aldrig helt färdigladdade.
Detta tillstånd är inte konstant, eftersom telefonen funkat iallafall idag och sidorna iallafall laddas osv. Men jag vägrar betala för en tjänst som inte levereras.

Bredbandskollen visar inget ovanligt - dvs, när man refreshat sidan, eftersom mätarknapparna inte uppenbarar sig vid första laddningen kan man lita på vad denna sida säger?

(förlåt för textmassan)

Vad använder ni för router?

Permalänk

MEN :/

SVAR 2008-03-18 14:55

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Har nu felanmält detta åt dig. Jag har även skickat ut en ny koaxialkabel, den som sitter skruvad mellan modem och antennuttag. Jag vill att du provar att byta ut denna kabel innan vi gör någon eventuell tidsbokning, då ni i värsta fall kan bli debiterad för teknikerbesök om det skulle visa sig att felet sitter i er utrustning. Just nu är dock modemet online och signalen ser bra ut.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Jonas Lundblad

Jag behöver inte koaxialkabel för att det ska bli bättre :/ och inte någon tidsbokning för det har jag inte tid med och då är vi nog uppe i den 7e. Snart dags att dom fixat till felet så man slipper datta.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
MEN :/

SVAR 2008-03-18 14:55

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Har nu felanmält detta åt dig. Jag har även skickat ut en ny koaxialkabel, den som sitter skruvad mellan modem och antennuttag. Jag vill att du provar att byta ut denna kabel innan vi gör någon eventuell tidsbokning, då ni i värsta fall kan bli debiterad för teknikerbesök om det skulle visa sig att felet sitter i er utrustning. Just nu är dock modemet online och signalen ser bra ut.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Jonas Lundblad

Jag behöver inte koaxialkabel för att det ska bli bättre :/ och inte någon tidsbokning för det har jag inte tid med och då är vi nog uppe i den 7e. Snart dags att dom fixat till felet så man slipper datta.

Ja du som du säger hade samma problem fick samma svar och fick en ny kabel och dom skickade en tekniker hem till mig som inte kunde hitta fel
han berättade till mig att om 10dagar så kommer dom åtgärda problemet vips så fick jag en fet stabil bredband så klaga inte på deras kundservice

bättre än adsl jooo jag TROR ATT 100Mbit comhem kommer i slutet av mars

DÅ BREDBANDSBOLAGET LANSERAR VDSL2+ http://www.idg.se/2.1085/1.151267

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroshima
Ja du som du säger hade samma problem fick samma svar och fick en ny kabel och dom skickade en tekniker hem till mig som inte kunde hitta fel
han berättade till mig att om 10dagar så kommer dom åtgärda problemet vips så fick jag en fet stabil bredband så klaga inte på deras kundservice

bättre än adsl jooo jag TROR ATT 100Mbit comhem kommer i slutet av mars

DÅ BREDBANDSBOLAGET LANSERAR VDSL2+ http://www.idg.se/2.1085/1.151267

Deras nya abonemang kommer att hamna mellan 40-20 Megabit i download och mellan 3 och 10 megabit i upload har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaaakob

(förlåt för textmassan)

Tycker det låter som ni har en krappig router eller att som för många andra att torrenprogramet ballar ur uppkopplingen. Nu är det gällande erat bredband. Telefonen är nåt helt annat.

Ang VDSL2+: 20-40mbit? De var en väldigt vag beskrivning. Jag klagar dock inte, det lär minska belastingen i comhems nät om endel stortankare hoppar på det tåget. Tekniken kan dock inte konkurrera med cable vad gäller upload. 3-10mbit är väldigt vagt och det är sällan comhems kunder som kan få 8mbi i upload inte har det.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Det är iaf bättre än det jag får nu..

Får hoppas att comhem blir klara i GBG snart! Har du någon koll på den fronten phunky? Eller är det innan sommaren som gäller?

Permalänk

Ja, om nu bara comhem hade fortsatt att bygga ut så att de kan ge alla 8Mbit upload och med alla så menar jag mig.

Permalänk

tror faktist att comhems 100mb kommer snart asså rikitigt snart

flera utomlands har redan lanserat docsis 3.0 läs detta för ni som har pdf

100mb kommer i mars som vdsl och comhem har planerat

http://www.eurocablelabs.com/typo3conf/ext/naw_securedl/secur...

10dagar kvar

Permalänk

hiroshima : Har dom framställt ett docis 3 modem som funkar med tele då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kan 100Mbit komma snart, när så många inte ens kan uppgradera till 8 än? Låter tvivelaktigt.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

100mbit erbjuds till comhems vd och styrelse. 8mbit kan endast erhållas om du själv ger dem en asiat som kan stoppa in 1or och 0or genom modemet.

No offense till asiater som kan stoppa in 1or och 0or till ett modem.

Visa signatur

Lalalalalala

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar nötterna fixxat kapacitetsbristen... Nu kommer jag upp i 23mbit iaf har mätt igårkväll och nu. Förut kom man uppi 6-12mbit helt bedrövligt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hiroshima: tyvärr så kan de inte bara börja erbjuda edocsis 3.0 bara för att standarden är klar. De måste finnas någon att köpa hårdvaran av. Kommer säkert ta flera månader kanske nått år efter att edocsis 3.0 är klart tills modemen är så billiga att Comhem kommer vilja köpa in de och "hyra" ut till kunder. Comhem vill ju inte skriva 100Mbit på sin hemsida och sen försöka ta ut 5000:- för ett modem, bara se hur det går med HDTV. Varför de inte bara kan göra som de gör med HDTV säljer boxen väldigt dyrt är ju att de måste försöka verka billigare än Fiber, menar om de började sälja modem för 5000:-. När det är kanske vad det skulle kosta att installera fiber, så skulle ju folk bli lite snea.

Permalänk
Medlem

Jag skulle fullt ut sagt skita i om modemet kostade 5000kr kunde de erbjuda mig 100mbit som jag verkligen kan få ut och inte 5mbit av den tjänsten skulle jag lätt punga ut de pengarna det krävdes för att få 100mbit.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

RoleX är inte att vissa kunder inte skulle betala. Problemet är ju Comhems anseende bland föreningar och fastighets bolag om Comhem helt plötsligt är dyrare än att installera Fiber. Om comhem ska kunna fortsätta vara en stor leverantör i storstäderna så måste de kunna argumentera för att de kan leverera liknande hastigheter till ett kanske lite högre månads pris men "att det iaf är billigare än att installera fiber". Menar nu måste ju föreningar och fastighets bolag tänka lite långsiktigt kanske 4-5 år in i framtiden innan de som bor i lägenheterna sparat in de pengarna som fiberdragning kostat, men om Comhem skulle lansera sin 100Mbit tjänst tillsammans med modem för flera tusen...

Nu vill ju inte jag starta någon konspirations teori, är ju inte så att Comhems styrelse sätter sig ner och bestämmer sig för att göra exakt så här. Det är ju bara en affärs ide som föds ur deras förutsättningar, vad än man tycker om det.

Permalänk

Här är dom senaste docsis 3.0 modem som är eller kommer lanseras

Motorola http://www.electronista.com/articles/08/02/21/motorola.docsis...

ähh orkar inte leta efter resten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Mycket har gjorts och mycket kommer att göras under Q2 2008 i huvudtaget. Hittils i år vet jag att andelen belastade macdomäner minskat med 10-20% så frammåt går det. Vet att vissa macdomäner under deras Rinkeby och Dalenhubb är värst belastad i hela deras nät om man räknar hela Sverige så går du inte emot dem finns det folk som har det värre iaf. Nu. Returstörningar i basnätet eller dålig signal i fastigheten är det i 99,9% av fallen.

Va fan nu blir jag stört irriterad, hur svårt kan det vara att säga detta i telefon?
Problemet började med att jag kände av att internet var ovanligt segt, laddade ner i max 1mb/s, vilket jag alltid Lätt kommer över.
Tar en evighet att ladda större sidor, facebook, youtube, hotmail+diverse.
Tappar signalen några minuter sen hittar den tillbaka lika skumt.
Jag har ringt till comhem Massor med ggr och vi kom till slut fram till att mitt modem var gammalt. (T410 hette den tror jag)

Efter fortsatta problem så har jag tappat räkningen på hur många ggr jag ring comhem för att säga upp abonnemanget.
Jag har fått fiber in i lägenheten nu och vill byta till det såklart (100/100) men då går det inte säga upp abbonemanget för att jag beställde en *ny* tjänst Maj 2007.
Tjänsten jag beställde var att höja hastigheten från 24/1 till 24/8 och fåååårr..... ska kolla med bredbandskollen.se

Skicka 0.65Mbit/sek
Ta emot 4.5Mbit/sek
Lol, Synpunkter någon?

Abonnemanget står på morsan, det var jag som beställde den *nya* tjänsten.
Är *kontraktet* giltigt när det var jag som beställde utan att de intygade med min förälder?
Jag sa även att jag Inte var den som abonnemanget står på men det gick visst bra Då att binda sig ett år till.

Är det konsumentverket som gäller, vad ska jag göra?
Jag vägrar vänta till maj då jag betalar för en tjänst jag Inte får!
Ska även ringa deras fakturaavdelning för de ska, efter mitt samtal med dom, åtminstone halvera min räkning för att ens kunna väga upp den sammanlagda tidens otillgängligheten mot internet jag vart utsatt för under dessa månader.

Jag hinnner göra ett till test på Bredbandskol...... innan jag lägger in detta.

Skicka 4.24Mbit/s
Ta emot 1.85Mbit/s

I'm speechless!?

Tack på förhörhand till de som orkat läsa min historia.

Ge mig gärna tips om vad jag kan göra/säga, har tröttnat på comhems oengagerade attityd.

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk

Finns inget som kan göra att du behöver intyg när det gäller en beställning via nätet eller via telefon nu för tiden och jag tycker själv att du stänger av den och betalar avgiften vet inte hur mycket det kostar att stänga av den under bindningstiden och ta fibern istället!

Permalänk
Medlem

Hiroshima, anledningen till att jag inte gör det är för att detta är en princip sak, pengar finns, men att försöka suga ut överpris från mig slutar inte lyckligt.
Jag som person tänker inte få fel mot comhem när jag vet att felet ligger hos dom.
Håller på att... ja titta nedan.

ARN 2005-5317 - bredbandskapacitet, fel på tjänst
Operatörens produktbeskrivning för bredbandstjänsten var ”upp till 24 Mbit/s (till datorn) nedströms och upp till 1 Mbit/s från datorn (uppströms)”. Operatören uppmätte 11 Mbit/s i telestationen till datorn och hävdade att information gått ut att slutlig hastighet från station till abonnent kan variera, vilket tillbakavisades av konsumenten. ARN ansåg att formuleringen i produktbeskrivningen måste innebära att bredbandshastigheten i vart fall ska ligga i närheten av den utfästa maxhastigheten och att maxhastigheten även ska vara möjlig att uppnå vid gynnsamma förhållanden. Tjänsten ansågs vara felaktig varpå konsumenten hade rätt till nedsättning av månadskostnaden.

Jag har gått igenom olika test med/mot dom och har dussintals med printscreen vid olika tidpunker där man ser att jag inte får den bandbredd jag betalar för.
MAO, jag betalar för mycket och det är inte rätt.
Om jag nu skulle få mina 24/8 så betalar jag självklart deras 450:- men nu så är inte fallet så och då blir jag inte glad.

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........