World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Kan jag få se din armory?
Jag kör själv blockadin, men dodgeadin låter intressant.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Tarren+Mill&n=S...

Där har du, enda skillnaden är typ att % på block/dodge har bytt plats Jag tar lite mer "spikig" skada tror jag men det funkar bra hittills!

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Japp, honor får du när du dödar någon, dock ej i dueller.

Du dödar ju inte i dueller heller

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Du dödar ju inte i dueller heller

oftast inte, men ja har dödat paladins ett par gånger och dks dog hela tiden i början av wotlk, väldigt kul med sådana buggar

Permalänk
Medlem

Hej, nån sida bakåt undrade någon var vi raidar osv... vi raidar naxx 10 manna och ingen är fullgearad än som jag skrev angående vår topp damage done är han i blandad blå/epic gear. ( och 3400 dps överlag är fan inte dåligt på något vis, snackar alltså inte bara bossfighter )

Och crow, det låter som warriors har samma problem som de alltid haft dvs solo 1vs1 blir vi ägda av cc och kite ( sen är warrs imo den mest gearberoende klassen )

Permalänk
Medlem

så nu har man fixat en stor knapp nära mitten av UI'n med ett spellreflect macro till warriorn.. detta gör att man överlever en liten stund mot mages.. iaf när de attackerar en själv.. fortf samma problem då de kör silance och nuke:ar healern.. störd skada kan de få in.. och sedan självklart konstant cc på mig medan de jagar min healer.
Ganska kul.. sökte på wow-arena-filmer där folk spelar rätt bra faktiskt.. men efter att ha tittat igenom filmerna så fick man aldrig se tillfällen då de mött mages i arena.. med andra ord så förlorar de lika hårt som mitt lag gör så de tar inte med sina förluster då de mött mages
För att återgå till macro't som kanske kan hjälpa lite warriors där ute så är det
/cast spellreflect (översta i macro't för att kunna se cooldown)
/cast defensive stance
/equip *shield*
Spamma det macrot för att han först ska hoppa in i def-stance och sedan vid nästa knapptryck göra spellreflect.. funkar jättebra om du tänker dig tillfället då magen dragit frost nova.. går ut i avstånd och börjar ladda sin fetaste spell. Intercepta när frostnova släpper.. försök alltid pummela sheep.. hamstring och pericing howl är oerhört viktigt.
För att underlätta bytet tillbaka till dmg-setup så skapa ett macro för
/equip *vapen*
/equip slot17 *vapen* (om fury)
/cast berserking stance

eller
/cast Charge (överst för att se cooldown)
/equip (samma som över)
/cast battle stance
/cast berserking stance
(tryck 2ggr för att först gå in i battle stance.. tryck igen för att utföra charge och sedan hoppa i berserking stance)

En fråga ang ret-pallys.. deras burst är ju totalt cp.. de gör 3 spells vid första attacken.. som oftast tar ut ca 50% hp.. man är helt körd på några sekunder.. någon som har någon fin taktik mot dessa retardadins? Försökte hitta pvp-filmer warr vs ret men hittar inget.. så troligtvis finns det ingen lösning.. men funderade på om de går att spell-reflecta deras burst på något vis.. men tvivlar på det.
Ang Hunters så är det otroligt bekvämt då de inte är BM efter patch.. deras pet var det ju som dödade en melee även fast man nuke:ade huntern.. nu har man en chans att stå och hålla i huntern utan att dö direkt. Dock så kan en skicklig Survival-spelare fortf äga en warrior.. dock i arena så har de oftast inte mycket till chans.. så man blir glad varjegång man möter en hunter i arena såvidare de inte teamar med en mage eller ret-pally

edit: Mitt UI -> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=891...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Crow2 - rent spontant så får jag väl säga att det inte är så jättemycket att göra mot retadins mer än att sword'n'boarda dom och ha fingret nära shieldwall om dom har bra gear.
Sen så är jag ju iof en nub när det gäller pvp, men det är väl det som känns logiskt rakt av

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Spelar själv som Retradin och har lvl 75 raregear. Spöar utan problem en Fury / Arms Warrior med väldigt mycket bättre gear.. Så här ska de inte vara, hoppas dom fixar paladiner.. Sen är inte Retri överdrivet Op om man jämför med Holy . Det är fruktansvärt i både pve å pvp. Finns ingen chans å ta ner en bra gearad holypaladin.

Min main (Discpriest) är en betydligt mer svårspelad klass just nu känns det som, min paladin är bättre på allting även med skitgear..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Spelar själv som Retradin och har lvl 75 raregear. Spöar utan problem en Fury / Arms Warrior med väldigt mycket bättre gear.. Så här ska de inte vara, hoppas dom fixar paladiner.. Sen är inte Retri överdrivet Op om man jämför med Holy . Det är fruktansvärt i både pve å pvp. Finns ingen chans å ta ner en bra gearad holypaladin.

Min main (Discpriest) är en betydligt mer svårspelad klass just nu känns det som, min paladin är bättre på allting även med skitgear..

utan tvekan är holy bland de bättre healingklasserna nu.. möjligtvis den bästa.. men det är inte odödliga.. med rätt mängd cc och silence så går de ner väldigt enkelt.. en ensam mage klarar nästan av dem.. de har så pass kort cd på sin silance. Jag har pvpat med holy paladin så vet att de kan bli ägda.. oftast går de dock på dps:en när en holy paladin är med.. och att köra cc / silance konstant på paladinen gör att dps-klassen dödas väldigt enkelt. Ret-pally är som du säger mest OP just nu.. tror inte en enda klass har en chans mot dem i 1on1. Vissa säger att det är på tiden för att paladiner har aldrig varit bra i pvp förut.. jo visst är det väl på tiden.. men de behöver ju inte vara så pass störda som de är i dag.

Twiggeh: där sa du kanske något.. vet inte om det ger en mycket till chans.. men att börja med att gå in i fighten med shieldwall kanske gör att man blockerar bursten.. samt att man samtidigt kan prova shieldreflect om den gör nånting.. ret-pallas har 20sec cooldown på sin burst.. så efter första bursten så har man chansen att göra lite damage.. dock så kvarstår problemet att de kommer dra bubbla x2 .. vilket är omöjligt att överleva.. men, man klarar sig en stund iaf. Får dem att slösa bubbla vilket är ett bra plus. Sen så är det ju ett måste att använda trinket om de kör sin stun på en.. de gör nämligen tung skada på nån som är stunned.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
utan tvekan är holy bland de bättre healingklasserna nu.. möjligtvis den bästa.. men det är inte odödliga.. med rätt mängd cc och silence så går de ner väldigt enkelt.. en ensam mage klarar nästan av dem.. de har så pass kort cd på sin silance. Jag har pvpat med holy paladin så vet att de kan bli ägda.. oftast går de dock på dps:en när en holy paladin är med.. och att köra cc / silance konstant på paladinen gör att dps-klassen dödas väldigt enkelt. Ret-pally är som du säger mest OP just nu.. tror inte en enda klass har en chans mot dem i 1on1. Vissa säger att det är på tiden för att paladiner har aldrig varit bra i pvp förut.. jo visst är det väl på tiden.. men de behöver ju inte vara så pass störda som de är i dag.

Mmmm det är mycket möjligt att det är så. En Hel del Retripallys och Holy pallys i Arena och med en Deathknight så är det oerhört svårt å vinna.
Ganska tråkigt om inte annat!

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte en blekaste aning om hur retpallys abilities ser ut (gällande cooldowns etc), men det borde väl heller inte vara omöjligt att intercepta/intervena någon annan efter att paladinen har dratt iväg halva bursten eller liknande, så han hamnar i otakt med cooldowns.
Har du tur kanske du tom kan slänga in lite first aid då också

Men i dunno, kanske bara är dyng-idéer..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Nu har jag inte en blekaste aning om hur retpallys abilities ser ut (gällande cooldowns etc), men det borde väl heller inte vara omöjligt att intercepta/intervena någon annan efter att paladinen har dratt iväg halva bursten eller liknande, så han hamnar i otakt med cooldowns.
Har du tur kanske du tom kan slänga in lite first aid då också

Men i dunno, kanske bara är dyng-idéer..

Deras burst sker på 1sek.. inget som går att göra där för att undkomma .. stunnar du honom i ~3sek med intercept så gör han bara bursten efteråt.. när paladinen redan gjort sin burst så finns det ingen anledning till att försöka fly från honom med intervene för att då har paladinen gjort sin skada redan och det är då man själv ska nuke:a så mycket som möjligt. Attackerar fienden t.ex med en retpaladin och en mut-rogue samtidigt så är vilken klass helst död på 1-3 sekunder såvidare de inte har bubbla (paladin) .. inget som går att heala.

Metal_Hawk: Jag är inte helt säker.. men har för mig att en kompis sa att världens bästa arena team just nu är ret-pala + dk.. nu har ju visserligen Dk blivit nerfade så vet inte.. men som dk kan man göra en hel del nytta.. t.ex en resto-druid blir totalt ägda av en dk pga att de tar bort druidens HoTs vilket gör att han inte blir healad..
Gruppar just nu med en resto-druid i 2on2.. och möter vi ett lag med en DK så är mitt mål att döda dk'n först då ja inte vill ha honom på min druid-buddy.. möter vi ett lag med en mage har vi förlorat innan vi börjar.. möter vi ret-pala plus en dps så är vi körda oxå.. När jag tänker på en Warrior (barbar / viking) tänker jag på en kraftig och uthållig krigare, mycket stryktålig. Så är det dock inte i WoW.. en warrior dör som en fluga, utan healing.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Metal_Hawk: Jag är inte helt säker.. men har för mig att en kompis sa att världens bästa arena team just nu är ret-pala + dk.. nu har ju visserligen Dk blivit nerfade så vet inte.. men som dk kan man göra en hel del nytta.. t.ex en resto-druid blir totalt ägda av en dk pga att de tar bort druidens HoTs vilket gör att han inte blir healad..
Gruppar just nu med en resto-druid i 2on2.. och möter vi ett lag med en DK så är mitt mål att döda dk'n först då ja inte vill ha honom på min druid-buddy.. möter vi ett lag med en mage har vi förlorat innan vi börjar.. möter vi ret-pala plus en dps så är vi körda oxå.. När jag tänker på en Warrior (barbar / viking) tänker jag på en kraftig och uthållig krigare, mycket stryktålig. Så är det dock inte i WoW.. en warrior dör som en fluga, utan healing.

Stämmer mycket riktigt. 6/10 bästa teamen i världen just nu är Holy paladin + Unholy Deathknight. Så inte mycket o göra åt dem. Angående Double dps team är det riktigt stora problem med Retradin + Valfri klass pga det är fruktansvärd Burst-damage. Lirar tillsammans med en Mut-rogue, så vi har ändå en bra setup. Men riktigt svårt ändå.

Joo Warrior har inte mycket o säga till om just nu, samma med Warlock. Men antagligen blir Det bättre när healers har mer resillience o några fixar har skett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Stämmer mycket riktigt. 6/10 bästa teamen i världen just nu är Holy paladin + Unholy Deathknight. Så inte mycket o göra åt dem. Angående Double dps team är det riktigt stora problem med Retradin + Valfri klass pga det är fruktansvärd Burst-damage. Lirar tillsammans med en Mut-rogue, så vi har ändå en bra setup. Men riktigt svårt ändå.

Joo Warrior har inte mycket o säga till om just nu, samma med Warlock. Men antagligen blir Det bättre när healers har mer resillience o några fixar har skett.

Som jag ser det måste man antingen nerfa burst-damage på vissa klasser.. eller nerfa silance / cc .. känns inte som det finns nån begränsning på t.ex mages sheep osv.. visst blir man mer o mer immun.. men det släpper på några sekunder.. så varierar de med nova oxå.. helt omöjligt att jaga ifatt dem.. så går de alltid på healern.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Som jag ser det måste man antingen nerfa burst-damage på vissa klasser.. eller nerfa silance / cc .. känns inte som det finns nån begränsning på t.ex mages sheep osv.. visst blir man mer o mer immun.. men det släpper på några sekunder.. så varierar de med nova oxå.. helt omöjligt att jaga ifatt dem.. så går de alltid på healern.

Jooo, det är juh det.. Men jag som disc priest vill iofs att dom går på mig, och ccar min medspelare.. jag överlever betydligt längre. Men en reatradin rogue setup å jag ligger död nästan direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jooo, det är juh det.. Men jag som disc priest vill iofs att dom går på mig, och ccar min medspelare.. jag överlever betydligt längre. Men en reatradin rogue setup å jag ligger död nästan direkt

Jag gillar dock att möta rogue + healer.. för att roguen går att bromsa ner ganska rejält om han går på min healer.. dom brukar oftast sap:a mig och sedan gå på min healer (om dom hittar han) .. eller så väntar dom tills jag dragit charge på deras healer och då börjar bursta mig vilket min healer kan outheala.. rogues gör bra burst.. men ensamma så klarar en healer lätt av det. Så då drar min healer cc på, dig i det här fallet, och sedan healar mig.. vid det laget brukar roguen byta och istället gå på min healer.. och då börjar det roliga att intercepta rogue.. hamstring, piercing howl.. pang pang pang.. vänta tills min druid har allt under kontroll och då först göra charge på roguens healer.. sen direkt göra cc.. och under samma gång drar jag igång recklessness och deathwish.. detta räcker ibland för att döda roguen.. i andra fall så låter man roguen jaga healern.. druiden drar cc på priesten.. roguen går ur sight för healern och då nukar jag roguen.. ungefär 80% chans att mitt 2on2 lag vinner den fighten. Beror ju iof på skicklighet och gear.. men om jag tänker mig normala förutsättningar på den raitingen jag befinner mig på

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag gillar dock att möta rogue + healer.. för att roguen går att bromsa ner ganska rejält om han går på min healer.. dom brukar oftast sap:a mig och sedan gå på min healer (om dom hittar han) .. eller så väntar dom tills jag dragit charge på deras healer och då börjar bursta mig vilket min healer kan outheala.. rogues gör bra burst.. men ensamma så klarar en healer lätt av det. Så då drar min healer cc på, dig i det här fallet, och sedan healar mig.. vid det laget brukar roguen byta och istället gå på min healer.. och då börjar det roliga att intercepta rogue.. hamstring, piercing howl.. pang pang pang.. vänta tills min druid har allt under kontroll och då först göra charge på roguens healer.. sen direkt göra cc.. och under samma gång drar jag igång recklessness och deathwish.. detta räcker ibland för att döda roguen.. i andra fall så låter man roguen jaga healern.. druiden drar cc på priesten.. roguen går ur sight för healern och då nukar jag roguen.. ungefär 80% chans att mitt 2on2 lag vinner den fighten. Beror ju iof på skicklighet och gear.. men om jag tänker mig normala förutsättningar på den raitingen jag befinner mig på

Mmm det låter som en vettig taktik. Vilken Battlegroup lirar du i?
Vi har faktiskt bara mött ett enda team som spelar warrior + druid. Och dom var extremt bra gearade (pve). Warriorn var Fury och gjorde rejält med skada. Druiden cca som vanligt o rätt som det var så var vi döda.. Så det går spela bra om man kan.
Men vissa setuper är juh mer svårspelade än andra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Mmm det låter som en vettig taktik. Vilken Battlegroup lirar du i?
Vi har faktiskt bara mött ett enda team som spelar warrior + druid. Och dom var extremt bra gearade (pve). Warriorn var Fury och gjorde rejält med skada. Druiden cca som vanligt o rätt som det var så var vi döda.. Så det går spela bra om man kan.
Men vissa setuper är juh mer svårspelade än andra

heh.. vet / minns faktiskt inte vilken vi spelar på.. servern är iaf Skullcrushers (du får kolla upp vilken battlegrp) .. jag spelar UD warrior .. druiden är tauren.. vi har en hel del pve-gear, speciellt jag.. håller på o byter ut mot honor / wg epics för att underlätta för druiden att heala då jag får resi.
Grejen är den att vi spelar.. går jättebra mot vissa setups.. sen får man möta mages och ret-palas några omgångar vilket man faller oerhört i raiting på.. tror man förlorar mer raiting vid förlust än vad man tjänar vid vinnst. Vi har inte spelat så mycket.. raidar för mycket och båda arbetar.. spelar när vi får tid.. tror vi ligger ganska 50/50 på win / lost

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
heh.. vet / minns faktiskt inte vilken vi spelar på.. servern är iaf Skullcrushers (du får kolla upp vilken battlegrp) .. jag spelar UD warrior .. druiden är tauren.. vi har en hel del pve-gear, speciellt jag.. håller på o byter ut mot honor / wg epics för att underlätta för druiden att heala då jag får resi.
Grejen är den att vi spelar.. går jättebra mot vissa setups.. sen får man möta mages och ret-palas några omgångar vilket man faller oerhört i raiting på.. tror man förlorar mer raiting vid förlust än vad man tjänar vid vinnst. Vi har inte spelat så mycket.. raidar för mycket och båda arbetar.. spelar när vi får tid.. tror vi ligger ganska 50/50 på win / lost

Skullcrusher spelar i den tuffaste battlegroupen (Cyclone) så inte konstigt ni möter bra folk njae de känns alltid som man förlorar mer rating, men man går jämt ut i princip me 50Win/50Los. Mmmm pvp gear hjälper lite iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Hej, nån sida bakåt undrade någon var vi raidar osv... vi raidar naxx 10 manna och ingen är fullgearad än som jag skrev angående vår topp damage done är han i blandad blå/epic gear. ( och 3400 dps överlag är fan inte dåligt på något vis, snackar alltså inte bara bossfighter )

Och crow, det låter som warriors har samma problem som de alltid haft dvs solo 1vs1 blir vi ägda av cc och kite ( sen är warrs imo den mest gearberoende klassen )

Jo 3.4k är faktiskt jävligt dåligt oavsett vad du vill tro, titta in på wws så kan du se vad lite riktiga guilder presterar fast du kan ju ta och ignorera dom där rogues ligger på 8k för det är bara HAT abuse rakt igenom.

Vad jag själv gör på min frostfire mage behöver jag inte säga eftersom det bara kan tolkas som skryt men om du vill kan jag ju skicka ett screenshot i ett pm eller något från gårdagens sarth 3d.

Edit: Sen förövrigt vad man gör på trash är väl irrelevant men jag kan ju dra till med någon löjlig siffra från naxx där man ändå bara behöver aoea ner allt skit med undantaget från dom stora tjockisarna i plaguewing som knockbackar och har sig.

Sen menade jag inte att ni är usla spelare eller något liknande somsagt du sa ju själv att ni raidade i blått vilket är en del men fortfarande är 3.4k ruskigt lågt med tanke på att det var top dpsaren och dessutom en furywarrior vilket får mig att undra vad era hunters och mages håller på med.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Du gör ju mer damage på trash än vad du gör på Bossfighter. Får över 10k utan att anstränga mig i början på AoE pullsen i Naxx. Inte för att skryta men hunters gör ju det utan problem med volley shot.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Min magma totem har fått ihop 4k dps, om vi skall mäta stora trashpulls ;> Efter patchen då, så detta är ju otroligt stort. Fast ändå en så otroligt värdelös AoE.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Inte för att skryta men hunters gör ju det utan problem med volley shot.

Druider är rätt fina nu med enrage + kitty swipe, ahahaha.

Permalänk
Medlem

Nu när ändå TG warriors är halvt på tapeten... Jag har hittills enbart raidat 10-manna Naxx. Jag skulle bedöma mig själv vara en medelgod spelare. Nedan följer armory länk.
Problemet är att jag omöjligt kan pressa fram DPS ens i närheten av vad jag tycker borde vara möjligt. Utan att ha testat mera ingående så skulle jag våga påstå att jag når upp till runt 2.7-3k dps under en BRA bossfight.

Rotationen är tämligen simpel och det känns som att den sitter till åtminstone 85-90%.

WW > BT > Slam, HS när rage finns. Använder CDs relativt flitigt och vid rätt tidpunkt.

Vad beträffar buffar så är det ganska sparsmakat. I bästa fall finns HoW, BoM, 2% kings, foodbuff samt elixir.
Debuffs är jag mer osäker på, sunders givetvis, men jag är osäker på om vi har någon som snaskar till bleed effects tex.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Agamaggan&n=Dix...
Vad gäller min egen gear så börjar den i mina ögon arta sig. Kör med snål-gems till viss del men det borde inte vara avgörande. Är medveten om att jag har någon halv % för mycket expertise. Försöker stacka crit nu så gott det går, även mer hit, sen jag bytte ut http://www.wowhead.com/?item=37193 med t7 brallorna. Vet att jag är gott o väl över vad som krävs för att gula ska landa, men jag tror ändå att hit skulle göra mitt "rage-flöde" trevligare.

Konstruktiv kritik mottages enbart.

Permalänk
Medlem

Olegh, jag tror att ett mycket stort problem för din del är dina vapen.
Om man jämför t.ex med 25 manna KT yxorna som vår fury warrior DWar så skiljer det ju drygt 150 top damage och det kan göra väldigt mycket skulle jag tro.

Sen att byta engineering till jewelcrafting kan ge väldigt mycket.
I princip gratis 27str gems som räknas som alla färger går inte av för hackor, det skulle innebära att du kan göra dig av med dom skräp blå du har för metagem kravet. (Fast du har ju faktiskt 1 blå för mycket, kanske kan du göra dig av med den i bältet om du nu hade för mycket expertise.

Annars är det väl mest enchants och liknande som skulle ge någon direkt dps ökning utan att byta ut föremål som jag förmodar att du försöker med.

En annan dpsökning skulle ju vara att använda flask istället för elixirs har fått för mig att dom är rejält mycket bättre för ap användare på samma sätt som sp flasksen är rejält mycket bättre för sp användare.

Sen har ni inte bloodlust/heroism i execute rangen så är det ju ett ganska stort dps tapp också.

Vår furywarrior låg på runt 4,4k på sarth 3d igår men det är ju inte en helt optimal fight att mäta dps på för någon dpsklass då det är mycket rörelse och liknande man måste göra.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Entusiast

Då tog man den sista puzzelbiten i raid content ikväll. Heroic Malygos.

Kan knappt vänta på ulduar, och hoppas på lite mer utmaning denna gång!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kan någon länka till en lvl80 rogue med full wellfare epic, alltså bästa pvp-gearen man kan ha utan att sätta sin fot i arena. Jag är nyfiken på statsen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
bög, förlorade undying-achievementen på kjell'thuzad, bland dom sista frost blastsen blir chainade till en hunter som skulle missdirecta addsen, fitta...

Väx upp, hur gammal är du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Väx upp, hur gammal är du?

för gammal för att spela skiten Man kan väl bli sur ändå, ser inte varför åldern spelar roll?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Tjo folket,

Råkade få Mh fistweapon från endbossen i naxx 10 manna förra veckan ( Kelthuzads reach ) och försöker nu desperat hitta en vettig pvp specc. Alla bra rogues jag möter på i bgs o pvp verkar vara dagger/mutilate så jag vet inte riktigt vad jag skall göra.

Tycker det är lite waste att inte använda ett mh vapen med 156 dps och nästan 500 end damage om man har ett ( har en blå 130 dps dagger och en epic 143 dps båda runt 250 end damage som jag skulle kunna använda för mutilate )

Någon annan som testat fistweapons i pvp? Finns det någon bra specc ? ( antar att det fanns en del på lvl 70 eftersom illidan vapnen var fistweapons men det känns som om de var pve speccade och var imba endast för sin pve raidgear )

Funderar på att testa följande specc i pvp:
http://www.wow-tools.org/talent-calculator/Rogue/b5A25b32a5a2...

Vad tror ni? Tjänar jag ändå på att använda mina "sämre vapen" och specca mutilate i pvp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Olegh, jag tror att ett mycket stort problem för din del är dina vapen.
Om man jämför t.ex med 25 manna KT yxorna som vår fury warrior DWar så skiljer det ju drygt 150 top damage och det kan göra väldigt mycket skulle jag tro.

Sen att byta engineering till jewelcrafting kan ge väldigt mycket.
I princip gratis 27str gems som räknas som alla färger går inte av för hackor, det skulle innebära att du kan göra dig av med dom skräp blå du har för metagem kravet. (Fast du har ju faktiskt 1 blå för mycket, kanske kan du göra dig av med den i bältet om du nu hade för mycket expertise.

Annars är det väl mest enchants och liknande som skulle ge någon direkt dps ökning utan att byta ut föremål som jag förmodar att du försöker med.

En annan dpsökning skulle ju vara att använda flask istället för elixirs har fått för mig att dom är rejält mycket bättre för ap användare på samma sätt som sp flasksen är rejält mycket bättre för sp användare.

Sen har ni inte bloodlust/heroism i execute rangen så är det ju ett ganska stort dps tapp också.

Vår furywarrior låg på runt 4,4k på sarth 3d igår men det är ju inte en helt optimal fight att mäta dps på för någon dpsklass då det är mycket rörelse och liknande man måste göra.

Tack för svaret!
Jo, som du säger skulle en uppgradering till Death's Bite i MH åtminstone vara mycket välkommen. Men det kommer ju när det kommer.
Vad gäller profs har jag låtit bli att skilla engineering pga att jag är osäker på om jag ska behålla det. Jewelcrafting har definitivt funnits som ett alternativ. I värsta fall kommer jag inte kunna bestämma mig innan något ev. pimpande av professions i allmänhet.

Enchants är inte helt hundra, nej, får se om det blir till att göra något åt det..
Bloodlust finns i regel iaf