Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Om man har valt betalning vid leverans så betalar man mindre helt enkelt. Har man betalt i förskott så sätter vi antingen tillbaka pengarna på ert konto eller så kan man uppgradera datorn eller välja något tillbehör.
Som det ser ut så skickas alla imorgon som inte skickas idag, då alla ligger i produktion.

Jag har betalat i förskott, hur uppgraderar man isåfall datorn om man känner för det? Och hur lång tid extra tar det att få hem datorn då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Jag har betalat i förskott, hur uppgraderar man isåfall datorn om man känner för det? Och hur lång tid extra tar det att få hem datorn då?

Ring svenska Zepto så fixar de med sådant direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi som beställde den 18/7 vågar vi ens hoppas på att få hem datorn denna vecka ? Det var ju som sagt väldigt många som beställde i Juni med.

- Ortmon

Min order ligger på 15/7 och är inte skickad, orättvist, böööl!

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

när kommer massmailet?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

gäller detta även andra länder än sverige?

Permalänk
Medlem

Ska försöka slå en signal ändå. Vet dock inte om jag hinner kommea fram; det är 10 minuter tills stängning och det bjuds på dansk smörsång som pausmusik.

Edit: Nepp, klockan passerade halv 5 och jag blev vidareskickad till danska Zepto. Nåväl, bara luta sig tillbaka och vänta på leveransbesked under morgondagen istället.

Permalänk

Har någon fått sitt massmail?

Om inte, skriv gärna när ni får

Permalänk
Medlem

Meh inget leverans besked idag
Som Hamale sa, när kommer mailet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Meh inget leverans besked idag
Som Hamale sa, när kommer mailet?

"Vi beräknar en försening på vårat massmail men räknar med att kunna leverera detta innan 20/8." ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
"Vi beräknar en försening på vårat massmail men räknar med att kunna leverera detta innan 20/8."

Hahahahaha

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
"Vi beräknar en försening på vårat massmail men räknar med att kunna leverera detta innan 20/8." ;P

rofl

Permalänk

Men fatta, Noxen blir ju en superb julklapp eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Men fatta, Noxen blir ju en superb julklapp eller hur?

Jomenvisst, årets julklapp 2009!

Permalänk
Medlem

Happ, ingen dator har skickats idag... Får väl hoppas på imorgon och att ups fixar att leverera på fredag. Skulle dock inte bli förvånad om man blir utan dator i helgen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klas kalas
Ja, det är lite skumt att bara Noxen har rabatt, men inte Mythos... det är ju ändå samma dator i en annan färg. Det är dessutom bara Power Noxen som ar rabatt, inte value.

Jag mailade dem igår och frågade samma sak. Ingen planerad rabatt på Mythos.

Kom igen Zepto, ge oss (eller åtminstone mig, jag är en fattig student) rabatt på Mythos! Jag lägger en beställning inom fem röda - det svär jag både dyrt och heligt på!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Inaktiv

hur många här har tagot zeptos försäkring? är det sant att garantin inte backar upp spill av vätska i datorn eller att man tappar den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu

Kom igen Zepto, ge oss (eller åtminstone mig, jag är en fattig student) rabatt på Mythos! Jag lägger en beställning inom fem röda - det svär jag både dyrt och heligt på!

Håller med. Vi har ju också köpt en Nox! Fast en vit, hehe. ~11500 är ändå en helvetes massa pengar, och om du är student dessutom som jag också är så blir det extra kännbart. Och någon sorts ersättning för en månads försening borde man väl få?

Permalänk
Medlem

Jag tog försäkringen (2år), och som jag förstod det när jag läste villkoren täcker den spill.

Edit: Saxat från Zeptos sida:

Försäkringen träder i kraft med det samma och täcker bl.a. om du tappar utrustningen i golvet, välter en kopp kaffe, den blir stulen, eller att där på ett annat sätt sker en plötslig och oförutsedd händelse.

Vad är täckt?

Funktionsfel
Självorsakade skador
Tappad utrustning
Spill av vätska i utrustningen
Åsknedslag, överspänning
stöld – även i bilen
Ingen självrisk på reparationer efter d. 06/12-07
Totalförsäkringen ersätter dina reparationer eller ger dig en ny likvärdig produkt, om du har riktig otur - och det är ingen självrisk på reparation av skador eller årlig nedskrivning av din utrustnings värde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
- Ortmon

Min order ligger på 15/7 och är inte skickad, orättvist, böööl!

wtf Tagg ?:O aaa det håller jag med om. Verkligen orättvist Jag fick leveransmejlet i morse, faktura och allt! Blev helt överlycklig! Är det någon annan än jag som har fått bekräftelse ?:O Jag beställde ju trots allt ganska sent. (18/7)

EDIT: Kollade min Mail nyss. UPS har svarat!:) Dom har min Nox och skriver att dom kommer till mig imorgon

Seriöst, Ni andra har väll också fått svar ?:S

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Ortmon: Bara du här som fått leveransbekräfte. Ingen annan, inte ens jag som beställde samma dag!

Vilken konfiguration hade du på din Nox nu igen?

Permalänk
Medlem

...

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Detta är ju skumt =/ Lider verkligen med er.. Det gör jag

Här e min Konf:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
200GB 7200rpm SATA Hårddisk
Intel Turbo Memory2 (2GB HMC)

Det var ju också jag som whina mest på zepto:O

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Detta är ju skumt =/ Lider verkligen med er.. Det gör jag

Här e min Konf:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
200GB 7200rpm SATA Hårddisk
Intel Turbo Memory2 (2GB HMC)

Det var ju också jag som whina mest på zepto:O

Skumt. Jag beställde samma dag som dig, med skillnaden att jag valde Intels trådlösa nätverkskort och behöll P8400-CPU:n...

Permalänk
Medlem

Känns löjligt att gnälla om en dag om den nu skickas imorgon istället. Samtidigt känns det som en rejäl bitchslap efter man väntat i en månad när någon annan som beställt senare än man själv får den före, lol.

Kul att din kommer imorgon iaf Ortmon, om du har digitalkamera ta gärna lite bilder

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Inaktiv

hur stor skillnad kan det vara på 6 cellsbatteri o 9cells? batterilängd, storlek?

Permalänk
Medlem

50% bättre, 50% större!

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

...samt att den skjuter ut på baksidan (antagligen, så är det för andra datormodeller när man monterar på ett större batteri) och höjjer upp datorn något i bak.

Tagg: Det är kanske P8400 CPU:n som ställer till det, men ändå finns den i lager enligt Zeptos sida... Nåväl, de lovade ju kompensation för oss som får datorn imorrn. Ska bli intressant att se vad de tänkt sig.

Får jag inte leveransbesked imorrn, ja då blir jag ledsen på riktigt.

Permalänk
Medlem

skrev precis till en vän på msn

Citat:

men heh, skickar de inte imorgon så brister något i mitt hjärta... vet inte om jag kan älska zepto längre om de sviker mig igen

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Inaktiv

om batteriet sticker ut bak, får den då plats i sleeven som följer med Zcumbagen man kan köpa med tro?

Permalänk

Fick mail nyss om att datorn är försenad... igen. Fick en gratis zepto datorväska som kompensation. Men jag skulle hellre ha min dator innan helgen som det hade lovats...