Permalänk
Medlem

Blandade känslor bland användare..

Fransk recension av nox översatt av google.

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.lapt...

Han verkar vara nöjd.

Norman som inte är lika nöjd

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=975653&pid=118304...

Svensk som inte heller är nöjd

JAG!! Men jag kanske inte räknas som användare eftersom JAG INTE FÅTT NÅGOT DATOR ÄN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Norman som inte är lika nöjd

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=975653&pid=118304...

Han verkar ju ha fått ett riktigt måndags-ex
De lär ju inte konsekvent missa sådana problem som han hade när de testar burkarna.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Jissa om detta känns surt:
JONKOPING,
SE 22/08/2008 8:15 UTE FÖR LEVERANS

och jag är inte på lev.adressen...

LOL

*ska inte klaga, ska inte klaga...*

Edit: Kom på...nu har jag ju nått att se fram emot..på en måndag! O.O

Sen kan det gå så här... får inte min till helgen, missade ups med typ 5 minuter:
22/08/2008 11:08 MOTTAGARENS VAR EJ TILLGÄNGLIG FÖR UNDERSKRIFT

Permalänk
Medlem

fyfan va surt G-Mod :/

Permalänk
Medlem

Ringde Datorbutiken idag för att kolla när min dator (som de sålde!) skulle komma in.
De hade beställt nya idag så leveransdatum var okänt...

Naturligtvis avbeställde jag min bums och beställde en ny på zepto med den större hårddisken, grafikkortet orkar jag inte vänta på (lev om 55 dagar) så nu får jag förhoppningsvis min NYA dator inom 2-3 veckor.

Så nu blir det till att vänta igen, för min del var det ju inte zeptos fel utan datorbutiken...
Än så länge i alla fall... håller tummarna för att allt ska gå snabbt och smidigt...

Permalänk
Medlem

Fått leveransbesked nu på morgonen.
Vet inte om det var tur eller om mina hot om avbeställning och köpa en ASUS i samtal med magnus igår hade effekt

Ni som fått fick Sändningsnr och skit efter 1600 eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
fyfan va surt G-Mod :/

Den enda trösten är att jag har typ noll tid till detta i helgen

Permalänk
Medlem

Jag blir lite ledsen. Det står att leveranstiden för 9650-kortet är upp till 55 dagar. Det går inte, det funkar helt enkelt inte, jag har hunnit flytta utomlands innan dess.

Har inte ens fått orderbekräftelse än, och jag beställde i onsdags. Ser mörkt ut.

EDIT: Aight, ringde supporten nu. De förväntar sig få in kortet den 15e, och jag borde få min dator kring den 20e. Fick orderbekräftelse också. Ser genast mycket ljusare ut. Hurra!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Jag blir lite ledsen. Det står att leveranstiden för 9650-kortet är upp till 55 dagar. Det går inte, det funkar helt enkelt inte, jag har hunnit flytta utomlands innan dess.

Har inte ens fått orderbekräftelse än, och jag beställde i onsdags. Ser mörkt ut.

Jag beställde en med WSXGA+ 9650-kortet i onsdags, fick orderbekräftelse igår. Står beräknad leverans 1/9-08. Antingen så har dom skrivit fel, eller så har jag tur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita
Jag beställde en med WSXGA+ 9650-kortet i onsdags, fick orderbekräftelse igår. Står beräknad leverans 1/9-08. Antingen så har dom skrivit fel, eller så har jag tur

Skulle räkna med att den inte kommer då....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Skulle räkna med att den inte kommer då....

Nä men den bör komma tidigare än 55 dagar. Har dock ingen brådska med att få den, fast det är alltid trevligt att ha den förr än senare.

Permalänk
Medlem

ngn som fått sin maskin idag? verkade vara fler än jag som fick lev besked igår iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita

Jag pratade med Magnus som först trodde att jag beställt 9600-kortet, så när jag frågade om leveransdatum fick jag svaret att den bör komma den 2/9-08. När jag påpekade att jag beställt 9650-kortet så berättade han att de förväntade sig leverans av de korten den 15e (eller 14e, kommer inte ihåg), och att jag då bör få min dator den 19e.

Så vi kan nog utgå ifrån att datumet på din bekräftelse inte stämmer.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Jag pratade med Magnus som först trodde att jag beställt 9600-kortet, så när jag frågade om leveransdatum fick jag svaret att den bör komma den 2/9-08. När jag påpekade att jag beställt 9650-kortet så berättade han att de förväntade sig leverans av de korten den 15e (eller 14e, kommer inte ihåg), och att jag då bör få min dator den 19e.

Så vi kan nog utgå ifrån att datumet på din bekräftelse inte stämmer.

Det var en väldig överraskning måste jag säga
Då bör den kunna komma mot slutet av september iaf.

Permalänk
Medlem

Farsan hämtade min Nox imorse så att jag slapp gå upp vänta på leveransen, då jag slutade jobbet 06.00 imorse.

Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intels Wlan

Måste säga att den är över förväntan. Tyckte själv att den såg trist ut på bilderna, men fan vad snygg den är irl! Väldigt stilren och "gummiytan" är jäkligt behaglig och det är inget som knarrar eller glappar.
Väskan man fick med som kompensation var ganska schysst faktiskt.

Har inte hunnit gjort så mycket förutom basic inställningar i windows, men ska väl installera Mass Effect och lite annat om jag hinner. Kommer dock ha fullt upp med annat i helgen

Beställde med Vista premium 64-bit som Zepto installerade. Clean installation förutom Bullguard och Office testversion. Båda kommer avinstalleras och jag kommer köra med AVG samt Open Office.
Känns skönt att slippa installera om Vista det första man gör, som med t.ex Dells burkar.

Enda negativa jag märkt av hittills är att fläkten får lite ryck ibland och startar-stannar-startar-stannar, skall åtgärda detta med speedfan när jag får tid.

Hittills är jag nöjd iaf, men jag ogillar fortförande Zepto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Farsan hämtade min Nox imorse så att jag slapp gå upp vänta på leveransen, då jag slutade jobbet 06.00 imorse.

Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intels Wlan

Måste säga att den är över förväntan. Tyckte själv att den såg trist ut på bilderna, men fan vad snygg den är irl! Väldigt stilren och "gummiytan" är jäkligt behaglig och det är inget som knarrar eller glappar.
Väskan man fick med som kompensation var ganska schysst faktiskt.

Har inte hunnit gjort så mycket förutom basic inställningar i windows, men ska väl installera Mass Effect och lite annat om jag hinner. Kommer dock ha fullt upp med annat i helgen

Beställde med Vista premium 64-bit som Zepto installerade. Clean installation förutom Bullguard och Office testversion. Båda kommer avinstalleras och jag kommer köra med AVG samt Open Office.
Känns skönt att slippa installera om Vista det första man gör, som med t.ex Dells burkar.

Enda negativa jag märkt av hittills är att fläkten får lite ryck ibland och startar-stannar-startar-stannar, skall åtgärda detta med speedfan när jag får tid.

Hittills är jag nöjd iaf, men jag ogillar fortförande Zepto

Skönt att höra att den var över förväntan i alla fall

Jag blir själv sugen trots att jag inte alls vill ha en 15,4" egentligen. Dom verkar ha lyckats riktigt bra med både utseende och byggkvalité, vilket är det jag själv eftertraktar väldigt mycket. Synd bara att det inte blir någon 12-13" variant av Nox/Mythos.

Permalänk

Kul för er som fått era Nox:ar
Är väldigt ny här på forumet som man kanske märker, brukar titta in lite då och då.

Har planerat att beställa en Nox eller en Nexus från Zepto men är det någon som vet om jag måste vänta i flera veckor på min dator om jag beställer en nu?

Är mest sugen på en Nexus med tanke på att det är vad jag har råd att betala för en dator >_<

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Citat:

Du får väldigt gärna höra av dig om hur det går att fixa fläkten med SpeedFan. Det är inte vidare kul att sitta på en föreläsning med en oljudande dator som alla stör sig på. Kanske kan du komma om det finns nån inställning i BIOS?

Permalänk

wooh, fick min bekräftelse shit idag dvs dator på måndag

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evilbertil
Du får väldigt gärna höra av dig om hur det går att fixa fläkten med SpeedFan. Det är inte vidare kul att sitta på en föreläsning med en oljudande dator som alla stör sig på. Kanske kan du komma om det finns nån inställning i BIOS?

Det ska jag göra, har dock fullt upp hela helgen, jobbar 11 timmars skift samt att jag ska flytta.. Blir inte mycket tid över till lek

Jag gissar på att fläktarna drar igång när en bestämd temperatur överskrids. Vi låtsas att fläkten ska starta när processorn överstiger 40c. Vid 41c drar fläkten igång och kyler ganska omgående ner den till 40c eller lägre igen, sen stannar fläkten. Dock dröjer det inte länge innan den blir 41c igen så då startar fläkten igen.
Kan tänka mig att om man höjer gränsen lite i SpeedFan så blir det längre intervaller, den ökade värmen bör inte vara några problem. Detta är då enbart vid idle/medium load.
Ska köpa en kylplatta och lite annat godis nästa vecka, vilket borde hjälpa en del också.

OBS, detta är spekulationer, jag vet inte ett skit egentligen. Läxa gärna upp mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ska jag göra, har dock fullt upp hela helgen, jobbar 11 timmars skift samt att jag ska flytta.. Blir inte mycket tid över till lek

Jag gissar på att fläktarna drar igång när en bestämd temperatur överskrids. Vi låtsas att fläkten ska starta när processorn överstiger 40c. Vid 41c drar fläkten igång och kyler ganska omgående ner den till 40c eller lägre igen, sen stannar fläkten. Dock dröjer det inte länge innan den blir 41c igen så då startar fläkten igen.
Kan tänka mig att om man höjer gränsen lite i SpeedFan så blir det längre intervaller, den ökade värmen bör inte vara några problem. Detta är då enbart vid idle/medium load.
Ska köpa en kylplatta och lite annat godis nästa vecka, vilket borde hjälpa en del också.

OBS, detta är spekulationer, jag vet inte ett skit egentligen. Läxa gärna upp mig

Låter bra! Hade man fått önska en liten rescension när tillfälle ges i mån av tid ?
Jag är intresserad av byggnadskvalite, känsla, smidighet...

Detta är min conf; frågan är om leverans datumet kan stämma, i så fall är det ju riktigt bra Smile, Big smile!

Jag tänkte närmast på er som har samma GFX & Skärm som jag, sen om jag inte minns fel så var det längre leveranstid på Infels Wlan?

Mythos A15
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
Keyboard Orion/Nox SE BLACK
Intel C2 DUO P8400 2,26 GHz 1066M
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
200GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD
Mythos / Anthea ODD bezel
SATA DVD-RW DL
Intel WiFi 533AN B/G/N
9 Cell Mythos/Anthea white
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Freight UPS 05/09-08 <--- Måste ju betyda att den skickas då?

Men jag håller alla

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Låter bra! Hade man fått önska en liten rescension när tillfälle ges i mån av tid ?
Jag är intresserad av byggnadskvalite, känsla, smidighet...

Detta är min conf; frågan är om leverans datumet kan stämma, i så fall är det ju riktigt bra Smile, Big smile!

Jag tänkte närmast på er som har samma GFX & Skärm som jag, sen om jag inte minns fel så var det längre leveranstid på Infels Wlan?

Mythos A15
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
Keyboard Orion/Nox SE BLACK
Intel C2 DUO P8400 2,26 GHz 1066M
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
200GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD
Mythos / Anthea ODD bezel
SATA DVD-RW DL
Intel WiFi 533AN B/G/N
9 Cell Mythos/Anthea white
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Freight UPS 05/09-08 <--- Måste ju betyda att den skickas då?

Men jag håller alla

Leveransdatumet där stämmer nog inte med tanke på att zepto tidigare sagt att dom väntas få in 9650M GT cirka 15/9

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan, men jag skulle personligen ta eventuella leveranstider från Zepto med en stor nypa salt baserat på hur måna de var om att ge realistiska tider för Noxen. Huvudintresset är ju uppenbarligen att få in bokningar framför att ge tider de verkligen kan hålla.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Det var ett jäkla tjat om leveranstider!

Är det någon som vet om man kan byta ut hårddisken i framtiden mot en SSD?

Var f ö och klämde på en Nox på Tandys idag, den var nice! Gillar gummikänslan. Kinky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Leveransdatumet där stämmer nog inte med tanke på att zepto tidigare sagt att dom väntas få in 9650M GT cirka 15/9

bah!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårddisco
Det var ett jäkla tjat om leveranstider!

Är det någon som vet om man kan byta ut hårddisken i framtiden mot en SSD?

Var f ö och klämde på en Nox på Tandys idag, den var nice! Gillar gummikänslan. Kinky!

*fniss* ..tur att man inte är den enda nörden på detta stället! haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mythos / Anthea ODD bezel <--- Vad är detta?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Mythos / Anthea ODD bezel <--- Vad är detta?

Är inte det själv "skalet"? så har jag fått för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, sitter på jobbet och glor. Kom på en grej, jag fick inte med någon vista skiva, bara en med drivrutiner. Borde man inte få det? Har ju nyckeln och så men jag orkar inte bränna en egen skiva om jag skulle behöva installera om

Permalänk

Avbeställde min Nox. Enligt mig har lanseringen utav NOX varit en skandal och Zepto kommer tyvärr att få det ryktet dom förtjänar.

Permalänk

Det står ju att DVI är optional, hur beställer man det då? Jag hittar inte någonstans!