Permalänk

Väldigt lite aktivitet här, nu blir det dubbelpost men jag antar att det inte gör nått sålänge man tillför nått nytt.

Snow Crash
http://en.wikipedia.org/wiki/Snow_Crash

Mycket bra bok författad av Neal Stephenson, Han leverar mycket kött på benen , kan man säga.

Ett måste för sci fi nördar.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Thomas Harris - Hannibal kör jag för andra gången. Var ett par år sedan jag läste den nu.

Tror inte jag behöver gå in på handlingen på denna.

Riktigt bra bok men dock ingen "The silence of the lambs" så det blir bara 4,5/5

Permalänk

The Tomb av Paul f Wilson, brukar inte läsa böcker som inte är sci-fi, men denna var mycket bra. För att inte vara sciencefiction. Är lite insnöad, men vem är inte det?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Med karaktärer med fransk- och ryskklingande namn.

Det gäller dessutom många av hans övriga böcker också. Alla måste läsa(s).

Permalänk
Medlem

Kul att tråden lever någorlunda fortfarande!

Har läst lite ungdomsböcker från min kära tonårssyster.
Gathering Blue Louis Lowrys andra bok efter The Giver i den serien. Tyckte definitivt mer om The Giver som jag själv läste när jag var runt 14-15. Här händer det lite för lite, hade velat att hon utvecklade bakgrundshistorien lite mer.

Fault in our Stars Gråtcancerbok. Sista fjärdedelen grät jag i stora drag konstant. Boken kretsar kring en cancersjuk flicka som träffar en föredetta cancersjuk pojke. Intressant story! Men tycker den försöker lite för mycket ibland, på det filosofiska planet.
Häftigt att få läsa om Afasi & Filthy - Boomfalleralla i en amerikansk bok.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Håller på med nedanstående bok och den är fruktansvärt bra!
http://www.bokus.com/bok/9789174290370/svardet-och-spiran-stormarnas-tid-maktens-skordar/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japans historia, på pocket. En aha-bok.
Minecraft, en något upprepande framgångssaga som ändå kan vara kul för de som är halvt insatta.

Tuggar just nu Rysslands historia, Kinas historia och Vietnams historia. Alla pocket.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Läser just nu Words of Radiance som är andra boken i serien The Stormlight Archive av Brandon Sanderson.

Enligt min personliga smak så är det här den bästa fantasyn jag har läst. Dock har ju bara två böcker kommit ut än så man vet ju aldrig hur det blir men gillar man fantasy så är det en serie man inte får missa.

Permalänk
Medlem

Borde vara "Four Hour Chef" av Tim Ferriss. Dock ingen skönlitterär bok utan mer en handbok i matlagning (inte bara en kokbok med massa recept utan tekniker, steg för steg och massa annat nyttigt) och en del om metalärande (läran om lärande). Dessutom massa berättelser om hur författaren har lärt sig de olika grejjerna och en massa annan rolig läsning.
Mycket underhållande bok och nyttig om man någon gång har tänkt laga mat.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Tar mig åter igen igenom The Wheel of Time. Tappat räkningen på hur många gånger jag läst de första böckerna. Det dröjer ju så länge mellan varje bok att jag flera gånger börjat om för att komma ihåg vad som hänt.

Avslutade precis bok 7 tror jag det var. Just 7 to go!

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Entusiast

Läste precis igenom Metro 2033, har tagit enorm tid för jag sket i att läsa i några månader men nu vart den avklarad och det är dags att hitta nått nytt då jag hört att 2034 inte ska vara någon direkt höjdare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Var länge sedan jag läste aktivt, så det började bli dags att göra något åt det.

Innocent Mage och Awakened Mage - Fantasyserie som inte är så action eller äventyrsorienterad. Fokuserar främst på huvudkaraktärerna och hur deras relationer utvecklas. Några delar som var lite långsamma men överlag var den väldigt spännande.

Främling. Inkräktare - Novellsamling med fantasy och skräcktema. Stämningsfylld och spännande med noveller i olika miljöer. Rekommenderas.

Mistborn - Riktigt bra fantasytrilogi, svårt att lägga ifrån sig boken när man börjat läsa. Intressant magisystem som gör magin lite mer greppbar och konkret. Är nog de bästa fantasyböckerna jag läst hittills.

Nästa projekt blir Wheel of Time, den är ju något längre än ovan nämnda serier så borde räcka lite längre

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Tre senaste var följande.

A Clockwork Orange - jag liksom hoppas att folk har hört talas om den här, men den är rätt gammal.
Eureka Street - otroligt, otroligt seg i sin början men kändes nästan läsvärd framåt slutet.
Bilbo - kan någon ha missat den här bokens existens efter filmatiseringens succé?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Six Train To Wisconsin av Kourtney Heinz. Jag hade tur att vinna boken på Goodreads. Det är väl inte den slags bok jag vanligtvis skulle köpt i en affär för jag läser i stort sett bara fantasy, om jag ens får mig för att läsa. Men boken visade sig vara bra faktiskt. Är glad att jag läste den och jag kan rekommendera den.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

"Expeditionen : min kärlekshistoria" av Bea Uusma.

"Författaren och läkaren Bea Uusma har genom egen forskning och med ett starkt personligt engagemang kastat nytt ljus över denna tragiska polarexpedition."
Ur motiveringen till Augustpriset.

Såg henne, Bea Uusma vid en förelsäning om just hennes bok,"Expeditionen : min kärlekshistoria" på eller vid Sandvikens Bibliotek nu i höstas. I samband med "Kulturnatta" som går av stapeln varje år här i stan. Och efter hennes föreläsning om vad som hade hänt med Ingenjör Andrées expedition som gav sig iväg i en vätgasballong med riktning Nordpolen, så kunde jag inte annat köpa boken.

Och jag kan inte annat erkänna att det var verkligen längesen som jag hade svårt att lägga ifrån mig boken när jag väl hade börjat.

Kan starkt rekommenderas.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Just nu läser jag följande böcker: "Djävulsstjärnan" av Jo Nesbø och "Partiledaren som klev in i kylan" av Daniel Suhonen.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

När Finland var Sverige

Tung läsning, men intressant. Fick den av min finska flickväns Faster.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen läst ut Joe Abercrombies böcker The First Law. Mycket bra fantasy! Bör läsas av de som gillar den genren..

Sen tänkte jag höra med er, jag tänkte börja läsa H.P Lovecraft och jag undrar vilken bok man skall börja med.
Har länge velat läsa han, men vet inte vart man ska börja och jag undrar om det är någon av er som har läst hans böcker och kan komma med tips på vart man ska börja

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Just nu plöjer jag Conn Igguldens serie om Rom i pocketformat. Hittade inte de första i vanlig bokform. Gillar inte pocket! Vill leva farligt. Ligger på rygg och läser och säg det antal gånger jag somnat och fått boken i nyllet!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk