Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lixen
du använder alltid insexskruvar

Snyggt det ju 10p

Visa signatur

Vista is (the) shit

Permalänk
Inaktiv

Grymt om du kör med BT tgb och mus. då är det bara strömkabel som skall kopplas in

Permalänk

De ser alltid lika futuristiskt ut med plåtarna och alla insexskruvar. Kommer man nånsin bli förvånad

Så vad säger man.. 10 insexskruvar / 10

Gr8it jobb

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Du som är "proffs" eller vad man sak säga, på att kapa plexiglas, hur gör man? sticksåg, med stora tänder och köra sakta eller hurfan gör man? har googlat på det men alla säger olika

10p såklart

Permalänk

Hur fan lyckas du göra så att allt passar så perfekt? Världens utförligaste ritning måste du ju ha. Sjukt snyggt iaf

Permalänk

OMG! lätt snyggaste du har gjort hittils!

Du fick 10p när jag bara sett den första bilden! GRYMT!

Permalänk

Ahh. Har inte vart på swecklockers på länge. Men härlig syn när man väl kommer in på galeriet. Det första man ser är godis 10P

Permalänk

Du är ju inte mänsklig. Helt seröst det där är omänskligt snyggt. Hur lyckas du? Måste väll kostat mycket och tagit massor av tid eller?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Var fr du inspirationen ifrån? Galet snyggt!!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Det där är sjukt !

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Vad heter fräsen du har? skulle vara grymt kul o ha om den inte är för dyr, påbörjade nämligen ett chassi som projektarbete i skolan, jag fräste ut en nästan kopia av en chieftec dragon-front i aluminum fast utan lucka, men hann inte mycke längre.. vore kul o få göra det färdigt

10p på ditt bygge !

Visa signatur

Thunderbird

Permalänk
Medlem

Helt otroligt snyggt! 10p

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga en sak...WOW!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Detaljrik ^^ Grymt bygge

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Riktigt fint

Permalänk
Hedersmedlem

Wow! Kan aldrig sluta imponeras av dina byggen! 10p, utan tvekan!

Permalänk
Medlem

10P helt klart, skulle även vilja se systemet igång. : ) bra jobbat ialf!

Permalänk
Medlem

kanon riktigt snyggt!

Förutom att du är duktig på hantverket så måste du ha en grymtkonstnärlig sida.

vart kommer ideerna ifrån?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Riktigt stört snyggt jobbat!
Jag gillar ringarna på baksidan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Rigoröst snyggt bygge, din befallenhet för extrem detaljrikedom har verkligen skinit igenom här, jag är mäkta imponerad Hade varit väldigt intressant att se en bygglogg på denna skapelse, mest för att se hur du lyckats lösa platsfrågan och kabeldragningen.. I alla fall, än en gång otroligt bra jobbat, en 10a är minst sagt befogad här!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Hur kan detta bygge endast ha 9.5p? detta är en solklar 10, varför? har inget med smak att göra för detta bygge är perfekt ur alla synvinklar.

Mycket snyggt gort.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Kommentarer känns överflödiga, 10p.

Visa signatur

*.*

Permalänk

Helt sick! grymma skills! 10p

Visa signatur

abit-ag8/Intel p4 3,0@3,7/ Corseair twinx1024-3200c2/ Zalman CNPS9500 LED cpu fläkt/250 fsb/m-audio/his radeon hd3580 256mb/Acer Extensa 5620/netgear wnr2000

Permalänk

Får man fråga vad du gör med dina moddade chassin? Du skulle nog få en bra slant för dem iaf! 10 P

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt!

Ser att du lagt ner myyyycket tid!

10p!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallam
Du som är "proffs" eller vad man sak säga, på att kapa plexiglas, hur gör man? sticksåg, med stora tänder och köra sakta eller hurfan gör man? har googlat på det men alla säger olika

10p såklart

Halvgrovt blad och kör halvsnabbt Nej men om du har ett blad med fin delning ska du köra snabbt, och det är grovt måste du köra sakta för att inte spräcka plexit. Beror lite på vad det är för typ av plexi också, extruderat plexiglas är sjukt jobbigt att såga med ett fint blad pga att det bara blir varmt och smälter, gjutet plexi är helt klart att föredra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Hur fan lyckas du göra så att allt passar så perfekt? Världens utförligaste ritning måste du ju ha. Sjukt snyggt iaf

Ja den här gången blev det rätt mycket eftersom allt måste ritas upp till fräsen, men någon "stor" ritning finns inte utan det är tusen olika småritningar med delar på. Det blev så eftersom jag brukar göra designen under tiden som jag bygger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Du är ju inte mänsklig. Helt seröst det där är omänskligt snyggt. Hur lyckas du? Måste väll kostat mycket och tagit massor av tid eller?

Tacktack
Njae det har inte kostat speciellt mycket. Det som har varit dyrast är väl hårdvaran. Det mesta av materialet fick jag av ACRyan, och det laserskurna stålet fick jag gratis (Känner folk på rätt ställen )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d.harry
Vad heter fräsen du har? skulle vara grymt kul o ha om den inte är för dyr, påbörjade nämligen ett chassi som projektarbete i skolan, jag fräste ut en nästan kopia av en chieftec dragon-front i aluminum fast utan lucka, men hann inte mycke längre.. vore kul o få göra det färdigt

10p på ditt bygge !

Jag får regelbundet denna fråga och jag har egentligen inget vettigt svar. Köpte den billigt av en industri här i närheten som bara ville bli av med den egentligen, och vad den kostade från början, vilka delar det är osv vet jag inte. Det enda jag vet är att maskinen såldes av Solectro (www.solectro.se), och att styrningen på den är från Isel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
kanon riktigt snyggt!

Förutom att du är duktig på hantverket så måste du ha en grymtkonstnärlig sida.

vart kommer ideerna ifrån?

I stort sett all inspiration kommer från Star-Trek, jag brukar sitta med Voyager körandes på andra skärmen samtidigt som jag ritar i cadden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Får man fråga vad du gör med dina moddade chassin? Du skulle nog få en bra slant för dem iaf! 10 P

Dom gamla händer det inte mycket med, dom flesta är nedplockade i delar och står i kartonger lite här och var. Det är så man får plats med nya byggen vettu

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Sjukt bygge. Tror jag aldrig sett nå liknande ! En 10a

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Hur fasiken får du ideerna helt grymt alltså, och de här, är ju inte en stationär, bärbar, ir htpc, de är en mce

Visa signatur

5820K @ 4GHz || GTX 980 || 4x8GB Minne

Permalänk
Medlem

Blind som man är så missade man givetvis länken till byggloggen första gången man dregglade sig igenom detta galleriet, att ha kollat igenom den gör mig inte mindre imponerad, snarare tvärtom, med risk för att låta tjatig eller fjäskig, detta är ett bygge i världsklass!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb