Permalänk
Medlem

Frågan är varför du har kvar klistermärket nere i vänstra hörnet? (för det är väl det? ;d)

För tyska ättlingar: http://www.gamigo.de/artikel_detail/pc/2374/Zepto/

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Fick min nu precis...

Mer info kommer!

Fick du med något väggfäste? är väldigt nyfiken

Permalänk

Dustin har tagit bort väggfästet i deras kampanj. Men såg att någon fått med ett väggfäste från zepto. Hur ligger det till? Måste jag köpa ett eller följer det med?

Permalänk
Medlem

Tycker inte kontrollen laggar så mkt. Men jag tänker inte på sånt, är man van vid klassika gamla parabol-grejs som tar flera år på sig så går det direkt känns det som. + att det är en sjukt nonfactor-sak då jag inte sitter och zappar när jag kkollar på film ändå .

Alla mina pixlar funkar perfekt förövrigt, inga problems alls whatsoever.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danis
Fick du med något väggfäste? är väldigt nyfiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Dustin har tagit bort väggfästet i deras kampanj. Men såg att någon fått med ett väggfäste från zepto. Hur ligger det till? Måste jag köpa ett eller följer det med?

Man får med ett väggfäste i kartongen från Zepto. Inget HDMI kabel eller extra väggfäste följde med. Har inte analyserat det medföljande väggfästet än så jag vet inte om det är något som man kan använda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lootcher
Tycker inte kontrollen laggar så mkt. Men jag tänker inte på sånt, är man van vid klassika gamla parabol-grejs som tar flera år på sig så går det direkt känns det som. + att det är en sjukt nonfactor-sak då jag inte sitter och zappar när jag kkollar på film ändå .

Alla mina pixlar funkar perfekt förövrigt, inga problems alls whatsoever.

TV:n regearar rätt snabbt på kommandon från fjärren, inga problem där inte.

Har inte hittat några döda pixlar än och inga fel med bilden vad jag kunnat se.

Jättebra svärta, svart är svart och inte grått. Provade lite HD trailers från datorn via VGA (max 720P), otroligt bra bild, skarp och bra.

Kan bara tänka mig hur det blir i 1080P via HDMI kabel från PS3 etc.

Jag gillar TV:n, designen är riktigt najs... 7papp är den värd!

Bilder kommer imorgon.

/P-H

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Låter bra, då sparar man in ett par hundralappar :).

Väntar spänt på bilder!

Såg att Elgiganten har kampanj på denna, hur tror ni den står sig mot zepton?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Permalänk

Hey. Registrerade mig nyss då jag själv har tvn och kan bidra med mina åsikter till tråden. har också 2-3 bilder. inte så bra men dom duger!

Jag köpte tvn för ca 2 veckor sen(fick med kampanjväggfästet och HDMI Kabel)
I paketet ingick:

Zepto Pantheon A42
Tv kontroll
Väggfäste från Zepto
Skruvar, pluggar och nödvändigt till väggvästet
Instruktioner

Jag gör en mindre "recension" av detta nu
Tvn är jag väldigt nöjd med. Utseendemässigt är den bra att vila ögonen på. snygg design, smidig och väldigt passande till moderna möbler. Anslutningarna är lättåtkomliga och bra placerade.
Kvalitétsmässigt är den ett rent under för det billiga priset. otroligt sköna menyer och funktioner. Reagerar bra och bilden är en riktig ögonfröjd. det finns klart MYCKET bättre men dehär räcker för personen som gärna glor på snygga filmeffekter en regnig lördag! Kontrollen är riktigt mysig och ligger bra i handen, inte nå high tech men inte heller nån budgetmodell.

Jag rekommenderar den här tvn starkt! Är man ute o letar under 10.000 är dethär så gott som det bästa du kan hitta i den här storleken. ska du ha bättre/större så kostar det nog lite mer. Jag är sjukt nöjd med mitt köp!

för den som undrar hur den är som dataskärm så fungerar den suveränt. min 22" skärm står bara o samlar damm efter att jag köpte tvn. lätt att switcha mellan tv/komponent/hdmi och PC. skönt att även kunna ha PIP när man sitter vid datorn! 9 av 10 blir mitt resultat(ni som är riktigt inne på sånt här. klaga inte, jag hör till mediumklassen på "teknikkunskapsnivån" så jag förstår ifall ni inte håller med mig)

men rekommenderar denna som sagt!

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Medlem

Upptäckte att jag har en spricka i min kamera nu, så ni kommer få vänta på fler bilder från mig ett tag till (låna aldrig ut er kamera till rumskamrater som ska leka på en flotte i värmland).

En polare ska komma över med sin ps3:a, så då kommer jag förhoppningsvis kunna visa mer bilder från spel, samt lite blu-ray filmer.

Permalänk

Är i tankarna att köpa ny TV och denna verkar jäkla shysst för det utsatta priset. Erkänner att jag inte är hundra på alla teknikfinesser som finns/kommer, har därför några frågor..

vad skiljer sig denna TV mot andra LCD:s i den högre prisklassen? Är det mestadels bättre färgåtergivning, bildskärpa, osv? Jag menar, en HDTV för 20K kontra denna - hur mkt bättre är dom för en prisskillnad på ca 10K? Finns det någon/några viktiga funktioner som motiverar att lägga ut ännu mer på en dyrare TV?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jailbreak85
Är i tankarna att köpa ny TV och denna verkar jäkla shysst för det utsatta priset. Erkänner att jag inte är hundra på alla teknikfinesser som finns/kommer, har därför några frågor..

vad skiljer sig denna TV mot andra LCD:s i den högre prisklassen? Är det mestadels bättre färgåtergivning, bildskärpa, osv? Jag menar, en HDTV för 20K kontra denna - hur mkt bättre är dom för en prisskillnad på ca 10K? Finns det någon/några viktiga funktioner som motiverar att lägga ut ännu mer på en dyrare TV?

Största skillnaderna jag vet är ljusstyrka & kontrast. Men det är ju inte direkt så att den är dålig på zepton.. Jag klarar mig GOTT OCH VÄL på Zepton.

Sen dyrare TVs har högre HZ oxo. Zepton har 60 HZ och dyrare kör ofta med 100Hz, vad det är bra för vet jag inte riktigt eftersom 60HZ på LCD är samam som vilken datorskärm som hellst kör efter.

Ökad HZ på en CRT märker man ju enorm skillnad på men det är inte riktigt samma på en LCD. Men jag antar att bilden flyter lite mjukare när man har en 100hz tv.

Jag är inte så jättehaj på sakerna heller så kanske bättre du inväntar att någon nörd bekräftar eller sågar det jag precis sa, haha ^^

Permalänk
Medlem

Helst vill man ju ha en 120Hz tv eftersom det är jämnt delbart med 24, och 24fps gäller tydligen på nya filmer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lootcher
Största skillnaderna jag vet är ljusstyrka & kontrast. Men det är ju inte direkt så att den är dålig på zepton.. Jag klarar mig GOTT OCH VÄL på Zepton.

Sen dyrare TVs har högre HZ oxo. Zepton har 60 HZ och dyrare kör ofta med 100Hz, vad det är bra för vet jag inte riktigt eftersom 60HZ på LCD är samam som vilken datorskärm som hellst kör efter.

Ökad HZ på en CRT märker man ju enorm skillnad på men det är inte riktigt samma på en LCD. Men jag antar att bilden flyter lite mjukare när man har en 100hz tv.

Jag är inte så jättehaj på sakerna heller så kanske bättre du inväntar att någon nörd bekräftar eller sågar det jag precis sa, haha ^^

Ja Zepton verkar nice indeed. Klart det finns bättre, kanske värt att spara till en dyrare modell. Ska man under 10K verkar denna mest prisvärd iaf! Den har sköna specs för denna prisklass..

Permalänk

är mycket sugen på denna skärm ska använda den som datorskärm. så någon som kan svara på om den är bra för det och duger i Fps spel som cod4 css mm

mvh sundberg

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk

Såg denna tvn idag och vilken jäkla fin tv för dem pengarna!. Den matades via hdmi från en htpc och spelade en hd film. Nu är jag ingen hifikille men för en lekman presterade klart likvärdigt med betydligt dyrare lcd från Sony och Samsung. Den enda nackdeln jag ens kan tänka mig är att den är något tjock (12cm). Fästena som följde med var inte heller av plattaste variant direkt, så den stack ut en bra bit från väggen.
I övrigt, fin design, bra bild (för pengarna) och sjukt bra pris! Jag ska nog ta o sälja min dassiga Andersson Y100 nu och lägga sommarjobbspengarna på denna Zepton istället.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Köpte en Philips 42PFL3312 på Elgiganten för några veckor sedan mest för att den var billig 6990:- och hyfsat bra. Jag är ganska nöjd med bilden men saknar VGA och tycker att den inbyggda högtalaren är ganska dålig.

När jag såg att Dustinhome säljer ZEPTO PANTHEON A42 för samma pris blev jag väldigt sugen på att lämna tillbaka Philipsen och köpa en ZEPTO PANTHEON A42 istället!

Att ZEPTO´n har både Full-HD, DVB-T och VGA som Philips´n saknar är förmodligen själ nog för ett byte, men den viktigaste frågan för mig är om färg, ljus och kontrast är minst lika bra eller bättre i ZEPTO PANTHEON A42 som i Philips 42PFL3312? Dvs. finns det risk att jag får en sämre bild om jag byter?

Om ngn kan svara på det så kanske jag slutar vela innan mitt "öppet köp" går ut!

Permalänk
Medlem

Såg tvn förut ikväll när jag slösurfade omrking lite, och tur att man är i tankar på att byta ut 32" lcd'n man har nu. Byta upp till 42" full HD vore ju rätt nice nu när man börjat få ordning på htpc'n som ska köra 1080p filmer senare. Såg även att inet har en fin rabatt på bluray läsare, kanske blir en sån också. Men om man kör xbox 360 via component, får man 1080p då?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Såg tvn förut ikväll när jag slösurfade omrking lite, och tur att man är i tankar på att byta ut 32" lcd'n man har nu. Byta upp till 42" full HD vore ju rätt nice nu när man börjat få ordning på htpc'n som ska köra 1080p filmer senare. Såg även att inet har en fin rabatt på bluray läsare, kanske blir en sån också. Men om man kör xbox 360 via component, får man 1080p då?

Ja, däremot lär du köra vga eller hdmi för att den ska skala upp dvd till 1080p.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt mig en ny pantheon 42”, och det är några småsaker jag skulle behöva hjälp med.

När jag kopplar den till en dator via HDMI så täcker inte bilden hela ytan. Om jag väljer ”Full 1” så får jag en svart kan runt på några cm, och om jag väljer ”Full 2” så får jag en svart kant runt bilden på kanske 1-2 cm.
Jag har även testat på www.pixelmappat.nu, och sett att bilden inte visas som pixelmappad varken med ”Full 1” eller ”Full 2”.
Jag använder 1920x1080 i 60Hz. Grafikkortet är ett ATI 4850. Jag använder DVI -> HDMI adapter, och har sedan en 10 meter HDMI kabel kopplad till den första HDMI-ingången på TV’n.
Någon som har en idé till orsak eller lösning?

Är det någon som hittat ett snabbt sätt att växla mellan TV-sändningar och HDMI? Eller måste man bläddra sig förbi dom 4 första AV-lägena varje gång man vill växla? Jag har enbart datorn kopplad till TV’n, och ingen DVD-spelare eller nått sånt, så det känns lite jobbigt att behöva knappa sig förbi en massa andra oanvända ingångar innan man kommer fram.

Permalänk
Medlem

Får du den svarta kanten när du kör ut från pcn? I control center kan du ju ändra bilden från datorn så du fyller ut hela skärmen.

Vore bra o veta hur svärtan osv står sig i film, spel o så ifall man ska ta o skaffa en sån här tv. Lite svårt o veta bilden eftersom de inte går o åka ner på stan o kolla på bilden i en affär.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Får du den svarta kanten när du kör ut från pcn? I control center kan du ju ändra bilden från datorn så du fyller ut hela skärmen.

Vore bra o veta hur svärtan osv står sig i film, spel o så ifall man ska ta o skaffa en sån här tv. Lite svårt o veta bilden eftersom de inte går o åka ner på stan o kolla på bilden i en affär.

Ah, nu hittade jag att den var som standard inställd på svag underscan i CCC. När jag stängde av den så blev allt jättebra, och den visas nu som helt pixelmappad. Stort tack!

Angående svärtan så är den bättre än vad jag trodde den skulle vara. Kanske inte i klass med dyrare plasmor, men i liknande klass som LCD i 10k-15k regionen. 2000:1 i statisk kontrast kan nog stämma.

För att svara på tidigare frågor så medföljer (i samma paket som TV'n) ett simpelt vägg-fäste. Men någon HDMI-kabel medföljer inte längre.

Fjärkontrollen känns inte så farligt plastig, men är kanske inte så väldigt ergonomisk. Lite små knappar, och man måste rikta fjärkontrollen grovt sätt åt rätt håll för att den ska ta, men det är inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Okej, för tvn jag har nu har lite halvdålig svärta. Sen en fråga till bara, när man ska byta mellan källor på tvn. Måste man gå igenom 1 i taget eller får man upp en lista så man snabbt kan välja vilken källa man vill visa på tvn?

"off topic", nån som vet något bra tv-bord man kan skaffa till tvn som har 3 hyllplan och är lite under 55cm hög?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Ända sätten jag hittills hittat är att antingen bläddra igenom dom en i taget, eller gå in i menyn, gå till ”källa”-menyn, bläddra fram till rätt källa (utan att den byter till källan du bläddrar förbi), och trycker på ok. Inget av sätten är så snabb eller smidig. Kanske inte så farligt, men ett litet irritationsmoment. Men jag har precis fått TV’n och inte riktigt lärt mig behärska den helt än, så den kanske finns något smidigare sätt...

Ett TV-bord på 55 cm tror jag blir för högt till en 42" om du inte sitter väldigt högt. Jag tror 35-45 cm är mer lagom. Har 50 cm nu, och det känns för högt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Japp via HDMI klarar den det utan problem!

Funderar starkt på denna TV istället för min 32" LG.
Hade tänkt använda den som datorskärm och koppla via vga.
Sen såg jag ditt inlägg och började fundera, klarar denna tv av 1366 x 768 via VGA? Min dator har inga andra utgångar så klara den inte av det får jag ta och leta vidare.

Tacksam för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digital_orf
klarar denna tv av 1366 x 768 via VGA?

Tacksam för svar!

Yes den här sötnosen klarar den upplösningen. använder den upplösningen just nu när jag skriver detta inlägg!

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt intresserad av att veta hur hög input lag denna teven har, om nån orkar testa så skulle det uppskattas enormt.

Ställ en crt-skärm/tv bredvid och koppla in båda, kör ett tidtagarur på datorn som visar tusendelar och ta ett foto.

Personliga upplevelser som "det går inte att spela guitar hero överhuvudtaget" funkar också, men hårda fakta är bättre.

edit: http://www.flatpanels.dk/monitortest_inputlag_dk.php
där finns det ett bra tidtagarur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary
Yes den här sötnosen klarar den upplösningen. använder den upplösningen just nu när jag skriver detta inlägg!

Okej! Blir pixlarna stora som kakelplattor? Jag har nu en 32" tv och sitter ca 3 meter ifrån tv:n och måst ha pensionärsinställningar så alla tecken blir typ 50% större. Tror du jag slipper det med denna tv? Kör VGA upplösningen idag också.

Någon som testat denna tv med Wii och har några kommentarer?

Permalänk
Medlem

Får man dom vanliga tv kanalerna på denna tv'n utan att behöva köpa något till eller hur ligger det till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digital_orf
Okej! Blir pixlarna stora som kakelplattor? Jag har nu en 32" tv och sitter ca 3 meter ifrån tv:n och måst ha pensionärsinställningar så alla tecken blir typ 50% större. Tror du jag slipper det med denna tv? Kör VGA upplösningen idag också.

Nej nej, allting flyter på som fan. jag kör på högsta möjliga nu och det funkar perfekt. klockren att se på filmer i t ex VLC med. DVDr som 700 meg filmer. som datorskärm är den absolut okej, enligt mig, en normalnördig 17 åring så är den mer än okej. riktigt sjukt skön, för en tekniknörd med pengar så är den väl helt duglig ändå! jag rekommenderar den starkt iallafall.

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary
Nej nej, allting flyter på som fan. jag kör på högsta möjliga nu och det funkar perfekt. klockren att se på filmer i t ex VLC med. DVDr som 700 meg filmer. som datorskärm är den absolut okej, enligt mig, en normalnördig 17 åring så är den mer än okej. riktigt sjukt skön, för en tekniknörd med pengar så är den väl helt duglig ändå! jag rekommenderar den starkt iallafall.

Så bra! Beställde en igår nämligen. De hade den inte i lager men de skulle få in den imorgon så då har jag kanske den i mitten av nästa vecka. Ska bli mycket spännande!

Fortfarande ingen som testat tv:n med wii?

Permalänk
Medlem

Köpte denna Har Wii dock ej component label så bilden är lite suddig, blir ny kabel i slutet av månaden.

Verkar som denna skärm är liknande Hyndai För köpte en 37" hyndai oxå båda har samma fjärrkontroll.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.