Permalänk
Medlem

Seg Dator.

Hej Sweclockers.

Har ett riktigt irriterande problem som inte vill visa sig på tester. Det är så att min dator blir otroligt seg i vissa applikationer. Tex i Photoshop, det är väldans träligt att redigera bilder eftersom allt hackar. Rendering i Sony Vegas tar även det jättelång tid, längre tid än på min förra dator som hade betydligt sämre prestanda. Jag får även bluescreen när jag spelar Rainbow six vegas 2 samt Warcraft 3, bara dem, inget annat spel. Jag har kört tester för minnet, grafikkort, processor och hårddisk men allt verkar bra. Datorn jag har är:

MSI P35 NEO2-FIR, P35, Socket-775
Intel Core 2 Duo E6750
Gainward 8800 GT 512 Mb
3 Gb av Corsair TWIN2X 6400C5DHX
500 Gb Western Digital

Är tacksam för alla förslag och hjälp jag kan få. Har jag varit otydlig med något så fråga gärna om ni orkar!

Mvh

Permalänk
Medlem

1. Defragmentara hårddiskarna.
2. Kör Anti- spyware/virus.
3. Läs: Felsöka och analysera dump-filer (om du får dumpning av fysiskt minne i dina BSOD)
4. Testa TuneUp Utilities 2008, det är en register rensar m.m. (d.v.s den rensar ut onödiga saker)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Har gjort alla stegen förutom steg tre så får testa att kolla i dump-filerna om jag kan hitta något.

Mer tips uppskattas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Tack för tipsen! Har gjort alla stegen förutom steg tre så får testa att kolla i dump-filerna om jag kan hitta något.

Mer tips uppskattas!

Dump filer liggger någon stans i Windows mappen, Sök efter .dmp filer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"