Permalänk
Medlem

Testare i Labview, lön?

Hejsan

Jag har kallats till en intervju för ett deltidsjobb som testare i LabView här i Göteborg. Men jag har ingen aning om hur löneläget ser ut. Finns det någon som har någon "inside"-information om detta, eller har ett hum om var det ligger?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Det beror väl på extremt många saker?
Testare, som i någon annan har gjort ett test åt dig och du bara trycker på en knapp?
Testare som i testutvecklare, du skriver och exekverar testerna
Hur komplicerad är produkten som du testar
Vad har du för utbildning?
mm.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Re: Testare i Labview, lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Hejsan

Jag har kallats till en intervju för ett deltidsjobb som testare i LabView här i Göteborg. Men jag har ingen aning om hur löneläget ser ut. Finns det någon som har någon "inside"-information om detta, eller har ett hum om var det ligger?

Som sagt så beror det på många faktorer, vilken utbildning du har, om du har tidigare erfarenhet och givetvis hur kvalificerat arbete du utför.

Finns det inget fackligt ombud eller kontaktperson på företaget som du kan vända dig till (står nummer till dem i annonserna ibland). De kan svara på hur löneläget ser ut samt vad det är för andra villkor som gäller.

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte så mycket om jobbet ännu. Men tack för svaren iallafall.

Jag läser tredje året på Chalmers för övrigt.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Men rent generellt, gör du ett "ingenjörs jobb" dvs jobbet kräver att du är ingenjör. Så bör du iaf kräva 25K +- lite grann kanske
Men om du inte är fördigutbildad än och har det som extraknäck så kan du ju inte kräva samma lön. Men om det ändå är ett kvalificerat jobb som är ett "nästan ingenjörs jobb" (bra uttryck där) så känns ju inte 22-24 som en ormlig lön.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
Men rent generellt, gör du ett "ingenjörs jobb" dvs jobbet kräver att du är ingenjör. Så bör du iaf kräva 25K +- lite grann kanske
Men om du inte är fördigutbildad än och har det som extraknäck så kan du ju inte kräva samma lön. Men om det ändå är ett kvalificerat jobb som är ett "nästan ingenjörs jobb" (bra uttryck där) så känns ju inte 22-24 som en ormlig lön.

Fast nu var det ju ett deltidsjobb...
Hur många timmar i veckan ska du jobba?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com