Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan se hur mycket man har surfat för (via 3g) varje månad? Har fått ett abonnemang nu med 5GB surf som ingår och vill gärna hålla koll på surfmängden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Någon som vet ifall man kan se hur mycket man har surfat för (via 3g) varje månad? Har fått ett abonnemang nu med 5GB surf som ingår och vill gärna hålla koll på surfmängden.

Menu -> log -> packet data
Du kan ställa in "log duration", eller manuellt rensa loggen när betalningsperioden är slut.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Menu -> log -> packet data
Du kan ställa in "log duration", eller manuellt rensa loggen när betalningsperioden är slut.

Gäller det bara 3G eller via WLAN också ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Gäller det bara 3G eller via WLAN också ?

3g o gprs

Permalänk
Medlem

Jag har en Intenetuppkopling hemma med sladlös Rheuter,va jag betala för varje Monat-måste jag nu när jag server över Telefon och min Rheuter en Gong till betalar,eller??Kanske non som vet nonting,Tack i föreväg.Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Skulle nog inte våga testa med någon av dom, har förstört en pda pga fel laddare, batteriet svällde upp då.... sen batteriet skulle jag inte heller våga testa... kan ju förstöra något i telefonen eller att batteriet sprängs eller vad som helst... fast nokia skulle kunna tillverka större batterier själva och laddaren skulle också vara cool om den skulle vara nokias

Om man mäter upp laddaren när den är i datorn och jämför värdet med det som Nokias orginalladdare ger borde det väl inte vara någon fara?

Batteriet blir kanske svårare att mäta upp då det måste laddas först?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem

Funderar på att teckna 200mb/mån för 29kr via Tele2. Det ska väl inte vara några problem att använda tex Fring, Slick eller liknande via den tjänsten ?

Man kan ju teckna en msn tjänst via Tele2 som också kostar 29kr/mån. Men om man kan använda 200mb/mån-tjänsten till messenger så kan man ju lika gärna ta det för att, om man vill, kunna surfa lite också ?

//Stellan

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Funderar på att teckna 200mb/mån för 29kr via Tele2. Det ska väl inte vara några problem att använda tex Fring, Slick eller liknande via den tjänsten ?

Man kan ju teckna en msn tjänst via Tele2 som också kostar 29kr/mån. Men om man kan använda 200mb/mån-tjänsten till messenger så kan man ju lika gärna ta det för att, om man vill, kunna surfa lite också ?

//Stellan

Har själv använt 25 mb/mån och det räckte bra till åt msn men om man började surfa så användes det upp på 5 minuter... jag bytte till obegränsat då jag skaffade min 5800 och jag surfar lätt för över 1 gb / mån... men om du bara tänkte använda till msn så borde det nog räcka bra (200mb / 30 dagar = 6,66 mb/dag = några enstaka aftonbladet laddningar/ dag)... man blir lätt beroende av internet med 5800

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk

Hallå. Testar att skriva från min 5800 nu. Haft den i min ägo i en vecka nu. Den har allt jag vill få ut av en mobil. Riktigt bra. Dock ska jag byta programvara snart då v.11 känns en aning seg. Läste dock igår att v.21 någonting kommer ut snart och den ska öka kvalitèn på kameran. Det fanns bilder där med. såb mycket bättre ut faktiskt.

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Har själv använt 25 mb/mån och det räckte bra till åt msn men om man började surfa så användes det upp på 5 minuter... jag bytte till obegränsat då jag skaffade min 5800 och jag surfar lätt för över 1 gb / mån... men om du bara tänkte använda till msn så borde det nog räcka bra (200mb / 30 dagar = 6,66 mb/dag = några enstaka aftonbladet laddningar/ dag)... man blir lätt beroende av internet med 5800

Får nog bli en 200mb/mån. Klarar mig nog rätt bra med det. Har nästan alltid tillgång till internet ändå. Mobilen är mest ett komplement om man skulle åka på nån kort roadtrip eller nåt

//Mvh Stellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilket msn-program rekommenderar ni till 5800:an? Finns det nått bra irc-program?

Edit: Efter ha kikat runt lite så verkar fring vara det enda rätta (för msn), slick ska tydligen dra en massa effekt så det går bort. Det kopplade ner sig titt som tätt dessutom?

Nån irc-klient skulle fortfarande behövas, tipsa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
vilket msn-program rekommenderar ni till 5800:an? Finns det nått bra irc-program?

Edit: Efter ha kikat runt lite så verkar fring vara det enda rätta (för msn), slick ska tydligen dra en massa effekt så det går bort. Det kopplade ner sig titt som tätt dessutom?

Nån irc-klient skulle fortfarande behövas, tipsa på

WLIrc kanske: http://wirelessirc.sourceforge.net/wlirc2/index.html

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
WLIrc kanske: http://wirelessirc.sourceforge.net/wlirc2/index.html

screenshots?

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa Nokia 5800 (är det den röda färgen man ska ha eller?). Tänkte fråga lite om GPS:en. Kan man använda den för bilnavigering exempelvis, utan att man behöver betala för datatrafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
screenshots?

http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group_id=90002 men denna är till WLIRC 1.0 dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group_id=90002 men denna är till WLIRC 1.0 dock.

testa även detta prog: http://dailymobile.se/2009/03/09/symbian-phirc-irc-client-for...

Permalänk
Medlem
Citat:

testa även detta prog: http://dailymobile.se/2009/03/09/symbian-phirc-irc-client-for...

Du missade ju att svara på min GPS-fråga

Permalänk
Citat:

Du missade ju att svara på min GPS-fråga

Finns massa angående gps i tråden

Ladda man ner karta till mobilen behövs ingen datatrafik. Men röstnavigeringen kostar. Gäller Nokia Maps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunemangs
Finns massa angående gps i tråden

Ladda man ner karta till mobilen behövs ingen datatrafik. Men röstnavigeringen kostar. Gäller Nokia Maps

Tack för svaret

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag funderar på att skaffa Nokia 5800 (är det den röda färgen man ska ha eller?). Tänkte fråga lite om GPS:en. Kan man använda den för bilnavigering exempelvis, utan att man behöver betala för datatrafik?

röstnavigering kostar, du kan ladda ned kartorna o ha dem på minneskortet, kostar inte då!

Permalänk
Medlem
Citat:

röstnavigering kostar, du kan ladda ned kartorna o ha dem på minneskortet, kostar inte då!

Tack tack!

Permalänk
Avstängd

Hehe så nu har min gamle mor på 53 år en 5800 hon älskar den

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Funkar det att använda Last.fm på något sätt? försökte använd fring men det gick inte så bra.

Permalänk
Citat:

Utan röstnavigering är en GPS tämligen värdelös, ska man sitta o ha koll på var man är på GPSen och verkligheten runt omkring kan man ju lika gärna köra efter en karta...

Permalänk
Citat:

Har precis installerat Garmin efter denna guide: http://dotsis.com/mobile_phone/showthread.php?t=147131

Det som fattas är hjälpfilerna som ger en svensk röst, men de finns här: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3493

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nedomansky
Har precis installerat Garmin efter denna guide: http://dotsis.com/mobile_phone/showthread.php?t=147131

Det som fattas är hjälpfilerna som ger en svensk röst, men de finns här: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3493

Du får jättegärna berätta hur du tycker Garmin XT fungerar för dig på 5800:n. Vore högintressant och mycket uppskattat

EDIT: My bad...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du får jättegärna berätta hur du tycker Garmin XT fungerar för dig på 5800:n. Vore högintressant och mycket uppskattat

Har bara fått igång det, men inte testat det, är inte frisk för tillfället. Det jag har läst på olika forum är att Garmin är bättre än Nokias GPS-program, men smaken är ju olika. Iom att det är gratis att använda, om man istallerar efter guiden så har man inget att förlora på att testa det.

Ska du testa så gör det nu, innan 1 april, då nedladdningar blir kriminella...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Jag använder Garmin XT på min telefon och jag tycker det fungerar riktigt bra.

Det enda jag inte riktigt gillar/fattar (Doh!) är när man ska skriva in en adress, men det är för att jag inte är van GPS alls..

Fick förresten min "Spegelskyddsfilm" idag och den fungerar riktigt bra.
Reflekterar lite ifall du håller displayen i direkt solljus men vrider man så bakstycket av telefonen är mot solen är det inga som hellst problem. Touchen blir inte heller sämre när man använder den.
Det enda som är värt att säga som är negativt är att om man trycker HÅRT med pennan blir det en liten ingröpning, men då ska man trycka riktigt hårt.
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nedomansky

Som kanske många andra har märkt så fungerar inte länk #2 men här är fortsättningen

Ersätt " ... " med "_details.j" så det blir såhär: */download_details.jsp?id*

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Hur länge ska man ladda telefonen första gången? Behöver man fortfarande hålla på och "överladda" som tidigare?