Problem med 4870 klocking!

Permalänk

Problem med 4870 klocking!

Hejsan!
Har efter att ha installerat senaste catalyst 8.10 drivers problem med att kortet hela tiden går tillbaka till org. klock fast jag har skapat egna profiler och klockat upp det osv.!

Jag har i profilerna ändray så Clocken inte ska sjuknka osv. det där kan jag, men det buggar så jag måste typ gå in på AMD GPU clock tool och reset clock, sedan funkar det att klocka upp kortet i Ati overdrive då.
Men tabbar ja tex ner ngt spel så återgår det till 500/900 ist för tex 790/1100 :/ fattar inte asså. Det är cp, har även testat med RBE editor, funkar ej måste alltså vara ngt med catalysten, har inte haft problem med detta tidigare

tacksam för svar & tips

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte... varför vill du inte att kortet ska klocka ner i 2d?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

men lol, kortet klockar ner sig i 2D bara, de gör de för å dra mindre ström och bli svalare. Inget att oroa dig för, de går upp i dina klock sen vid 3D igen.