Permalänk
Medlem

Modem problem, NETGEAR DM111P.

Hejsan! Köpte ett nytt modem igår, NETGEAR DM111P. Jag ska andvända den tillsammans med min router DLINK DIR-635.

Jag kopplade snabbt in modemet precis som mitt gamla modem var ikopplat, fast jag byte ut alla gamla sladdar till dom nya jag fick med. När jag sätter mig vid datorn märker jag att internet inte fungerar. "Internetlampan" lyser inte heller på modemet, men alla andra lampor lyser grönt. Jag läser lite och märker att man helst ska andvända ett adsl filter enligt manualen..Jag kollar efter och märker att vi inte har något sånt inkopplat här hemma.. Så, är det därför mitt nya modem inte vill fungera, för att jag inte andvänder ett filter? Eller kan det vara någon annan orsak? Jag har också testat att koppla en sladd från modemet direkt till datorn (utan router dvs.) och det funkade inte heller..

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett likadant och det vill inte heller fungera. Väl inne i installationen måste jag välja om jag har enkelt eller dubbelt adsl-filter, hur vet jag vad jag har om jag bara kopplar in i väggjacket och telefonen genom den som redan sitter i väggen då?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*