Permalänk
Medlem

Hjälp mig pls!!

hej!!

jag har en Dell Dimension 521
Dell Dimension E521

Jag har precis köpt en Grafikkort Saphire Radeon 4870 1gb.

Jag har provat att sätta dit kortet men tyvärr så är den för stor för min chassi OCH proccesorrn står i vägen

så min fråga är, kan jag köpa en ny Chassi och ny moderkort och ha samma Minne och Hårddisk osv till den nya moderkortet?

Kan ni rekomendera nån bra moderkort som stödjer Saphire Radeon 4870 grafikkortet?

Vill dock inte att de ska kosta så mkt,

Glömde även säga att jag köpt en Nätaggregat till Grafikortet för mer ström osv.

Nätaggregat : Corsair VX Series PSU CMPSU-550VXEU 550W 120mm fan ATX2.0 20/24-pin 4/8pin 12V

Ska jag kanske byta Nätaggregat?

jag är ny inom data fronten så hoppas ni kan hjälpa.

Vad ska jag tänka på och vad ska jag köpa??

tack i förhand.

mvh: Ferre

Permalänk
Avstängd

§ 3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Du ska först ta reda på om datorn du har använder sig av BTX eller ATX formfaktor, det spelar stor roll. Lättast att se det är att öppna datorn och se om moderkortet sitter på vänster eller höger sida (sett framifrån).

Sitter moderkortet på vänster sida så har du ett chassi med BTX, då är det inte många chassin som passar. Har du moderkortet på höger sida så är det ATX, då kan du välja vilket chassi du vill och behålla resten av datorn.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"