CoD 4 eller CoD WaW

Permalänk

CoD 4 eller CoD WaW

Tjenare!
Jag ska köpa ett nytt mp-spel och hade just bestämt mig för Call of Duty 4 när jag såg att Call of Duty World at War just har kommit ut, nu har jag tittat på trailers m.m och jag tycker att CoD 4 verkar vara bättre, jag gillar modernt krig bättre än ww2-krig. Men jag undrar om det fortfarande spelas Cod ¤ nu när det nya är ute, så vilket tycker ni att jag ska köpa?

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Medlem

Ta CoD 4, MKT BÄTTRE!

Permalänk
Medlem

cod 5

är ny här men tänkte försöka se om någon kan en lösning på mitt problem när det gäller det nya call of duty.

jag har fått hem relode versionen av cod 5
men problemet är att jag ej får i gång solo play hur jag äng ör för jag kan ej välja svårighets grad å det blir en följd av att jag inte kan spela solo hur kan man lösa det. har sökte överallt efter en lösning men hittar ingen

Permalänk
Medlem

Freeway, inge om pirat-material här!

Permalänk
Medlem

okej förstår. men det var inte pirat nu hehehe.. de funkar inte allmänt häller ser jag nu

Permalänk
Medlem

"jag har fått hem relode versionen av cod 5" inte pirat? Okej...säger du det så..

Permalänk

Jag spelade cod waw betan och jag tycker iaf att cod4 har roligare mp, men det är nog personligt och sen var det bara en beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeway
är ny här men tänkte försöka se om någon kan en lösning på mitt problem när det gäller det nya call of duty.

jag har fått hem relode versionen av cod 5
men problemet är att jag ej får i gång solo play hur jag äng ör för jag kan ej välja svårighets grad å det blir en följd av att jag inte kan spela solo hur kan man lösa det. har sökte överallt efter en lösning men hittar ingen

Köp spelet så funkar det.

Permalänk

Kan fan slå vad på att typ 80 % av alla som säger "Köp spelet så funkar det" tankar själva.

De flesta spel funkar lika bra nedladdade som köpta med undantag för Online play på vissa

Permalänk
Medlem

CoD 4 är mer finslipat och ett bättre köp. Det spelas fortfarande mycket online så det är inget att oroa sig för!
Folk tänker själva vilket spel dem gillar mest och inte vilket som är nyast, som tur är!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Kan fan slå vad på att typ 80 % av alla som säger "Köp spelet så funkar det" tankar själva.

De flesta spel funkar lika bra nedladdade som köpta med undantag för Online play på vissa

Nej faktiskt inte, iallafall ifall man räknar med tidiga releases.
Ett fint exempel är Assassins Creed då spelet crashade I jerusalem.
Dock fixat på nyare releases.

Brukar vara så på rätt många.

Onlineplay + pirate = Shit

MVH Humper

Permalänk

tack för svaren, jag har bestämt mig för Cod4 men vet någon om det kommer att bli några prissänkningar p.g.a nya CoD?

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Nej faktiskt inte, iallafall ifall man räknar med tidiga releases.
Ett fint exempel är Assassins Creed då spelet crashade I jerusalem.
Dock fixat på nyare releases.

Brukar vara så på rätt många.

Onlineplay + pirate = Shit

MVH Humper

Notera de FLESTA.

Och vissa funkar även bra pirat.

Pure vet jag funkar precis lika bra pirat som original tillexempel.

Permalänk

Har bara spelat CoD5 i 2 dagar bara, men det känns som att 4an är snäppet vassare hittills.. Skönt iaf med lite nya miljöer om man har nött sönder 4an senaste halvåret.

Permalänk
Medlem

Inte kört 5an men 4an är verkligen grymt, både singel och multiplayer. Gillar dock inte heller riktigt WW2 temat.

Alltså kan folk sluta få en massa trådar att spåra ur med allt detta piratsnacket och eller sluta leka moderator?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Call of Duty 4 är roligare i Multiplayer än WaW

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

CoD:WaW ÄR CoD 2 med lite annan grafik och nya banor. Ärligt talat, inget i spelet är nytt förutom ett eller två vapen.

Ang. CoD 4 så är det pinsamt tydligt scriptat nästan hela tiden, om något är lite för svårt så är det bara att springa en bit framåt under skydd och sedan kuta tillbaka så tar spelet hand om alla utmaningar som fanns.

IMO så har alla FPS legat av sig på sistone, det enda jag spelar frekvent är Insurgency, och det är gratis.

Men skulle jag köpa ett spel så skulle jag köpa CoD 4, utan tvekan. Det är ruskigt kul i MP.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd

Gillar du WW2 tema så köp COD5. Gillar du det inte, köp COD4. Svårare än så är det inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
CoD:WaW ÄR CoD 2 med lite annan grafik och nya banor. Ärligt talat, inget i spelet är nytt förutom ett eller två vapen.

Du snackar skit.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Tråkiga är ju att det knappt är nå folk som spelar CoD4 på interner längre

Permalänk

Kan säga att CoD5 är mycket bättre än CoD4. Känslan i spelet är mycket bättre och det känns tyngre och en kanon bra fysik.
Banorna är mycket bättre på detta än i 4:an. CoD 4 har ett par riktiga skitbanor medans ett par är riktigt bra. I World at War är alla bra och med större variation.

Framförallt så är det mycket snyggare, men jag utgår ifrån att man kör allt på max, för mycket av känslan ligger just i specialeffekterna. Det är nämligen en riktig kick och slänga molotov cocktails i bunkrar och fönster för att sprida förödelse och skjuta tanks med Bazookas.

Och ja, det är blodigt, både ben och armar flyger av vid en direktträff av en granat eller sprängmedel.

Men det här är INGET man spelar med low settings!

Permalänk
Medlem

Båda är lika dåliga...cod 1 o 2 är mycket bättre!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Tråkiga är ju att det knappt är nå folk som spelar CoD4 på interner längre

o0 ingen som spelar.... har en lista med 18.000 servrar uppe nu...
hett tips: ladda hem o installera senaste patchen!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePreTor1aN
Kan säga att CoD5 är mycket bättre än CoD4. Känslan i spelet är mycket bättre och det känns tyngre och en kanon bra fysik.
Banorna är mycket bättre på detta än i 4:an. CoD 4 har ett par riktiga skitbanor medans ett par är riktigt bra. I World at War är alla bra och med större variation.

Framförallt så är det mycket snyggare, men jag utgår ifrån att man kör allt på max, för mycket av känslan ligger just i specialeffekterna. Det är nämligen en riktig kick och slänga molotov cocktails i bunkrar och fönster för att sprida förödelse och skjuta tanks med Bazookas.

Och ja, det är blodigt, både ben och armar flyger av vid en direktträff av en granat eller sprängmedel.

Men det här är INGET man spelar med low settings!

Hmm kan inte förstå hur du tycker att 5an är bättre än 4an.. spelade på betan till 5an (har provat retail versionen hos en polare som var dum nog att köpa det) och har 4an orginal och säger när jag satt å spela 5an så kändes det som ett spel som var dåligt optimerat från konsol.. typ som halo 2 vilket enligt mig var totalt värdelöst på pc...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Grafiken är inte så överdrivet stor skillnad (förutom att man kan skjuta av armar och ben på 5:an).
Banorna på 5:an är mycket vackrare(ljusare miljöer med inslag av japansk kultur) och känns mer välgjorda än 4:ans.
Dock känns 4:an mer intensivt än vad 5:an gör.
Jag skulle välja 4:an mest pga hur spelet känns , snabbare, intensivare och så många mer spelare.

Hur som helst så kommer du få många timmars intensivt och kul spelande med vilket spel du än väljer av dem

Permalänk
Medlem

CoD 4 blev trist på 10 min, det roliga med call of duty var just WW2 känslan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tycker CoD4 och 5 är i stort sett lika, men jag röstar för 5.an för jag tycker dom tänkt till mer på banorna

Permalänk
Medlem

Testade 5an igår och banorna och hundarna var väll det enda jag gillade, annars föredrar jag ändå 4an.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vi ska låta CoD4 leva vidare.
Och ont om servrar?
Not, är ju lika mycket som det alltid vart.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Tja, stötte på det problemet jag med. det är så att man måste dra ut nätverkskabeln för att solo ska funka, konstigt nog. testa det!

Permalänk
Avstängd

Mapsen i singleplayer är fulare än i cod4 singleplayer. Man ser verkligen att treyarch är noobs. Man ser verkligen hur mapsen är upplagda och hur de försökt kamouflera "väggar" dit man inte ska gå. Vapen ljuden känns väldigt svaga, som om man sköt med soft air gun. Vafan, det är ju en bössa man håller i.

I MP så har dom ju kollat på vad cod4 communityn klagade på och inte gjort samma misstag. Större maps. Fast det är endå lite fulare allting, treyarch är verkligen medelmåttor.

Grafikmotorn gillar jag, den känns ganska clean på ngt sätt fast endå mycket på skärmen, fast allt såg betydligt bättre ut i cod4, mer färdigt.

ps. har inte spelat klart SP.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se