Permalänk
Medlem

HTML: Centrering i höjdled?

Jag håller på med en lite sida, och ska ha en så kallad splash-screen, en bild om man trycker på för att komma in på sidan. Hur gör jag för att centrera denna i höjdled? Så att den alltid ligger i mitten av sidan?

Tacksam för snabbt svar

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

<TABLE WIDTH="100%" HEIGHT="100%" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" BORDER="0" VALIGN="Middle" ALIGN="Center"><TR><TD> </TD></TR></TABLE>

så kanske?

Psionicist editerar: Bröt upp koden lite så formateringen på sidan inte förstördes

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

height är inget attribut i html 4.01

du bör använda

<table border="0" style="width: 100%; height: 100%">

Permalänk
Medlem

Tackar, är nybörjare

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Kan passa på att fråga om en annan grej. Har sett vissa sidor som öppnas i ett nytt fönster, fast inget vanligt, utan man kan välja egen färg runt omkring osv, någon som vet nåt om detta?

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

Om du är riktigt 1337 går det att lösa med DHTML, CSS och lager. Annars blir det problem.

För övrigt så avråder jag dig från att öppna nya fönster. De flesta kommer inte märka din sida eftersom våra heliga program i bakgrunden dödar din popup innan vi mäker att den är där. Dessutom är splash-screens ohyggligt irriterande.

Annars verkar det bra.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag gör det bara för att exprimentera, ska kolla runt lite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Om du är riktigt 1337 går det att lösa med DHTML, CSS och lager. Annars blir det problem.

För övrigt så avråder jag dig från att öppna nya fönster. De flesta kommer inte märka din sida eftersom våra heliga program i bakgrunden dödar din popup innan vi mäker att den är där. Dessutom är splash-screens ohyggligt irriterande.

Annars verkar det bra.

Håller inte riktigt med ...
en splash-screen kan göra en sida mer intressant, den kan även hjälpa till lite med navigeringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vega
Kan passa på att fråga om en annan grej. Har sett vissa sidor som öppnas i ett nytt fönster, fast inget vanligt, utan man kan välja egen färg runt omkring osv, någon som vet nåt om detta?

Det du är ute efter kallas Chromeless Windows och finns för nedladdning på: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/chromeless.htm

Du bör dock tänka efter mer än en gång innan du sätter dig in i det här. Vad ska detta vara bra för? Hur kommer mina besökare att uppleva det? Vad fyller det för funktion?

Visa signatur

Stolen from Africa, brought to America.