PayPal (service@intl.paypal.com)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007

PayPal (service@intl.paypal.com)

Från PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Service Notification: Customer Verification Procedure‏
Your account has been flagged!
PayPal Security Measures.

Dear PayPal Member,

Your account has been randomly flagged in our system as a part of our routine security measures. This is a must to ensure that only you have access and use of your Paypal account and to ensure a safe PayPal experience. We require all flagged accounts to verify their information on file with us. To verify your information at this time, please visit our secure server webform by clicking the hyperlink below:

Click here to verify your Information

If you choose to ignore our request, you leave us no choice but to temporarily suspend your account.
Thank you for your patience as we work together to protect your account.

Är detta något seriöst? verkar väldigt skumt imo.

ska gå och kolla på kalle igen ^_^

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Ge mig URL:n så ska jag ta en titt, men till 99.9% så är det phony...

Go Jul

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2003

sänd detta vidare till paypals scam avdelnign så kollar dom det, jag fick ett liknande för något år sedan och sände det vidare och dom kollade upp det och svarade att det var fake.

Rapportera Phishing

Server: HPE Gen8 / Ubuntu 17.04 Plex-server Lagrings-server
Brandvägg: Unifi USG Pro 4
Wifi: Unifi AP x 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Klicka för böveln inte , dom vill åt dina uppgifter inget annat. solklart phishing mail mycket vanligt när man har paypal man får sånt här.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hunnebostrand
Registrerad
Sep 2008

Dax, din länk stammar lite på http://https// i början.
Prova med den här tvättade kopian:
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/se...
i stället...

"Ska du LUKTA på glöggen, pojke?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland / Linkeboda
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Klicka för böveln inte , dom vill åt dina uppgifter inget annat. solklart phishing mail mycket vanligt när man har paypal man får sånt här.

Jag har fått det även utan att ha paypal Gick på det först och gick in på sidan men kom fram till att jag inte hade nåt paypal-konto. Sen såg jag att adressen såg lite skum ut

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2004

Jag har fått exakt samma sak för ungeför ett år sen och det var från paypal. Jag vet att det finns fake mail som ser lika dana ut.
Fast om du kan använda dit paypal konto så är det nog fake.

Mitt konto blev spärrat och paypal tog 1600 dollar av mig i över en månad.
Jag använde swedbanks e-kort och paypal verkade inte gilla det.
Fick ett mail där jag skulle skicka in bild på pass, körkort och bevis att det var mitt kreditkort. Jag fick inte ens maila in bilderna dom tog bara emot på fax. Jag ringde till och med och pratade med dom. Efter en månad med massor av trassel så fick jag tillbaks pengarna.

Dom är jävligt noga med att all information stämmer och det var ett helvete att få paypal att fatta vad e-kort var för något och försöka bevisa att det var mitt kort.

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007

skickade vidare den som skam sak.

får se vad som händer.

pff

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Re: PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz

bara någon/några som försöker sno ditt paypal konto, har fått samma mail skickat till mej för några år sedan.
Kontakade paypal på deras hemsida för att fråga om de hade skickat nåt sånt här mail. Dom skrev att de aldrig skulle skicka något liknande brev som detta..

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Okt 2005

Re: PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz

Det är FAKE, om det varit ett riktigt mail från PayPal hade ditt namn som är reggat hos dem varit med istället för "Dear PayPal Member".

Intel i7 7700K | Corsair H115k | 16GB RAM | MSI GeForce GTX 980 | ASUS BW-12D1S-U | Logitech Z4 | Roccat Tyon | MSI Z270 Gamng Pro Carbon | Logitech G510s | Nikon D800 | NZXT H440 | Windows 10 x64 | https://www.shutterslave.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♠
Registrerad
Feb 2007

ja det va fake ^,^

pff