Det skadar miljön att söka på Google

Permalänk
Medlem

Det skadar miljön att söka på Google

Hej alla glada sweclockare. Nu ska ni få lite dåligt samvete här. Varje sökning på google kostar miljön 7 gram koldioxidutsläpp.

http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article4166190.ab

Vad tycker ni om det?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Nja. man kan ju dra det som så. hur mycket tar deras superdatorer i idle. mja minst hälften av det där iaf.

Sen så är det bara dumt räknat. ren el dvs ett vattenverk/vindkrafte genererar ju ingen koldioxid. iofs kostar ju tillverkningen och monteringen men slår man ut det så är det löjligt lite. något är väl att sätta stopp för kinas miljöförstöring och sluta upp med kärnvapen tester osv. det skadar bra mycekt mer än en sökning på google

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Så om man får välja mellan 171 google-sökningar eller köra en mil i en miljöklassad bensinbil? Hmm

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.clixxa.se/clixxa/howitworks/

Edit: Hmm, verkar inte fungera så bra.

Permalänk
Avstängd

Jag räknade nyss ut att man släpper ut mer än 100g koldioxid mer om man promenerar i en timme än om man sitter still. (Jag är seriös, det stämmer hyffsat väl)

Så sluta röra på er.

Permalänk
Medlem

Hoppar över ett par andetag om dan istället.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Sötast

Nu ska jag lägga mig ner på golvet och vänta där i 2år. Jag hoppas att aftonbladet gör det samma.

Permalänk

Hmm, nu kanske folk börjar svara på inlägg istället ju , Justfuckinggoogleit.com

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag producerar ändå mer syre än vad jag förbrukar, så jag anser mig ha råd att googla. (alla borde ha rätt att använda lika mycket som de tillverkar, men inte mer)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Skönt, bidrar jag till att släppa ut CO2 fast jag inte har bil.

Permalänk
Medlem

Man får väl köpa ett par till krukväxter då..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Intressant faktiskt. Detta var nytt!

Efter jag kraschade me bilen så måste jag ju googla lite mer.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Musikälskare

Ska aldrig mer använda google, detta är fruktansvärt!

*wink*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Nu kommer man ju sitta och googla bara för att släppa ut koldioxid..

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Avstängd

Undra hur mycket koldioxid som går åt för varje Swec-inlägg. Någon som vet?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Vi behöver naturlligtvis en mljöskatt på varje googling, och kanske även på varje post på sweclockers.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

jag vill veta hur mycket koldioxid Aftonbladet släpper ut tack vare extra bandbred doch processorkraft det krävs för att köra all reklam på deras sida.
Sen kan man ju fundera på om de ska snacka om koldioxid när de distribuerar massa tidningar dagligen som helt saknar värde.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Läste visserligen lite snabbt men jag tyckte det verkade som om forskarens artikel handlade om att google borde kunna effektivisera sin energiförbrukning mer än att man ska sluta googla så mycket.. så skulle jag iaf resonera..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Vi behöver naturlligtvis en mljöskatt på varje googling, och kanske även på varje post på sweclockers.

Då blir det dyrt för mig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nu jävlar anamma ska det googlas!
Ska

Permalänk

säger som apspektakel, nu jävlar ska ja googla... bara för att...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Nu blire fram med iMacros och låta den googla för sig själv några tiotusen gånger bara för sakens skull.

Permalänk
Medlem

Jag lever inte så länge så att det drabbar mig ändå! tihi

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Lite kan det förbättras i alla fall, http://www.blackle.com/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Lite kan det förbättras i alla fall, http://www.blackle.com/

Haha, var bland det tramsigare jag sett.

Det borde väll dessutom kräva att man har CRT eller OLED för att det ska ge någon minskning i förbrukning. Eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Avstängd

jag har dåligt minne så oftast när jag ska gå in på en sida som jag inte är säkert på om den slutar på com.se.nu etc så googlar jag så det måste bli mycket för mig per dag:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Haha, var bland det tramsigare jag sett.

Det borde väll dessutom kräva att man har CRT eller OLED för att det ska ge någon minskning i förbrukning. Eller är jag ute och cyklar?

Jag är inte helt säker men om jag inte fått allt fel är varje pixel bestående av tre dioder, om de är svarta borde det inte dra någon ström. Alltså energisparande:).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag är inte helt säker men om jag inte fått allt fel är varje pixel bestående av tre dioder, om de är svarta borde det inte dra någon ström. Alltså energisparande:).

Vilken skärmtyp menar du?

På LCD så är det ju bakgrundsbelysning oavsett om det är svart eller inte, men skärmen blockerar/absorberar det. Det är därför det finns backlight bleed.
Plasma, OLED och CRT så visst, då lyser det bara där det är ljus. Men de flesta har väll LCD?

Permalänk

Känner igen det nu när du säger det. Stämmer nog bra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Det första vi bör göra är att skjuta av alla djur, dom producerar CO2... När väl det är gjort så är det bara att skjuta av människor... Ge tillbaka jorden till alla stackars blommor och träd. Premiera Israel som börjat i liten skala, trist att Obama i USA verkar vara en mysfarbror som inte har förstått allvaret och behovet av att skjuta och bomba bort alla fruktansvärda människor som producerar CO2 hur dom än bär sig åt...

Fan vad trött jag är på miljötjafset, skönt att bilen har 8 cylindrar och drar enorma mängder soppa... Och på jobbet spyr vi ut en jävla massa CO2 bara för att folk ska få avkoppling... Söker på Google, skyldig...

Det började gå åt helvete med Sverige och svenskarna när fullkornspastan tog över i affären...

Nu ska jag blockera Aftonbladet i webläsaren så jag inte råkar trycka mig dit, nu är det nog...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.