Översättningssida/program

Permalänk
Medlem

Översättningssida/program

Tjenixen sweclockare!

Är det någon som vet av någon bra hemsida som översätter andra sidor från svenska till engelska? Eller alt ett program som gör det åt en.

Jag har en amerikansk jobbarkompis som gärna skulle vilja kunna läsa de loka nyhetrena på nätet, så om någon har någon bra sida eller program att rekommendera skulle det vara kanon.

Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Svenska för invandrare, eller någon annan språkkurs är mitt bästa tips. Översättningsmjukvara fungerar inte tillräckligt bra för att det ska gå att översätta hela nyhetsartiklar så att de blir läsbara.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att du inte har missat google translate: http://translate.google.com/

Permalänk
Inaktiv

Jag håller inte med Ilja, google translate håller faktiskt tillräcklig kvalité för att en översättning ska bli fullt godtagbar då den översätts från svenska till engelska.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Svenska för invandrare, eller någon annan språkkurs är mitt bästa tips. Översättningsmjukvara fungerar inte tillräckligt bra för att det ska gå att översätta hela nyhetsartiklar så att de blir läsbara.

Ja han går det, men bara för att går svenska för nybörjare / svenska 2 betyder inte att han kan läsa dagstidningen på nätet.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Babelfish
Kan översätta hela sidan...
Oj, upptäckte att den inte kan svenska

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
http://www.thelocal.se/

Fan vilken dålig engelska.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Frugan är amerikanare och hon har inte klagat.
Beror väl säkert på vilken engelska du jämför med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Fan vilken dålig engelska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Frugan är amerikanare och hon har inte klagat.
Beror väl säkert på vilken engelska du jämför med.

Finns en del grammatiska fel faktiskt.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Frugan är amerikanare och hon har inte klagat.
Beror väl säkert på vilken engelska du jämför med.

Det behöver väl dock inte ha med saken att göra, det finns gott om amerikaner som inte kan sitt eget språk, liksom det finns många svenskar som inte kan svenska.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Stavfel lär du alltid hitta dock Det kommer du aldrig förbi även om dom skulle ha en hord av folk som kollar stavningen.

Spelar ingen roll dock, ska inte gå mer offtopic.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Det behöver väl dock inte ha med saken att göra, det finns gott om amerikaner som inte kan sitt eget språk, liksom det finns många svenskar som inte kan svenska.