Visa signatur
TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit
De senaste dagarna har grafikkortet bråkat. Tankade L4D och har spelat några timmar sen i måndags. Ganska snabbt började drivrutinen krascha, återställa sig och krascha en stund senare igen. Jag tankade senaste drivrutinerna givetvis. De kraschade någon gång också men fungerade i alla fall bättre. Idag när jag kom hem så startade jag upp datorn och fann ränder över skärmen i uppstarten, BIOS och Vista. Testade äldre drivrutiner, ingen framgång. Kom in i Vista utan några skönhetsfel en gång och startade Furmark, krasch direkt.
Kör nu på det integrerade med grafikkortet på skrivbordet istället... Inga problem med grafiken, så känns som att problemet har identifierats. Vad jag också tänkte på var om nätagget kan ha med saken att göra? Har ett Corsair 450w, men även solen har ju sina fläckar... Om nätagget skulle bråka, kan ovanstående fel då uppstå eller visar det sig på något annat sätt?
Bör tilläggas att jag monterade en Accelero S1 med en 120mm-fläkt för ca 6 månader sedan och temperaturerna har varit väldigt bra.
Ska testa kortet i en polares dator senare tänkte jag, men postar detta ändå.
TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.