Blockade inlägg syns om de är citerade

Permalänk
Medlem

Blockade inlägg syns om de är citerade

Jag har upptäckt att man ser inlägg från personer som är på ens blocklista om dessa inlägg är citerade av någon annan. Givetvis borde man slippa detta.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Men om någon citerar ett inlägg så "skrivs" inlägget utav någon annan, jag kan tänka mig att det blir krångligt och processorkrävande att hitta en lösning på det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ilja: heande ger ett bra svar på problematiken.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Givetvis förstår jag problematiken. Det bör förstås vara upp till var och en att skriva vad de vill (inom regelverket) i sina inlägg. Jag anser dock att citatfunktionen borde "länka" till det citerade inlägget, istället för att kopiera texten.

Visa signatur

Coola låtar i massor!

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte många tycker, det skulle göra det väldigt mycket svårare att följa en diskussion eller se vad som svaras och vad som citeras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det tror jag inte många tycker, det skulle göra det väldigt mycket svårare att följa en diskussion eller se vad som svaras och vad som citeras.

Jag menar att texten från det citerade inlägget skulle expanderas i ett fönster inom inlägget som citerar det, men citatet skulle vara ett eget objekt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!

Permalänk
Legendarisk

Det skulle bli problematiskt att citera delar av inlägg om man lägger upp dom som olika objekt, speciellt om ursprungsinlägget ska kunna redigeras efter det har blivit besvarat. Det kan dessutom bli lite skumt flyt i diskussionen om man kan redigera något som visas i en annan användares inlägg, fast iofs inte underligare än om man svarar utan citat och ursprungsinlägget redigeras. Personligen skulle jag hellre ha en tydlig länk tillbaks till källan och ha kvar citeringen som den fungerar idag, möjligen med bättre metadata för att kunna filtrera efter blocklistan.

Vbulletins bbcodeparser är inte medveten om vem som läser ett inlägg eller vem som står som författare till ett citat på den nivån, så det skulle bli lite hackigt att försöka dela upp det på det steget atm. Däremot skulle man kanske kunna döja hela inlägg via den hjälptabell som bygger informationen till citerings-listan. Det är inget som är aktuellt just nu, men det kan hända att vi tar en titt på det när vi har mer tid.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Det skulle bli problematiskt att citera delar av inlägg om man lägger upp dom som olika objekt, speciellt om ursprungsinlägget ska kunna redigeras efter det har blivit besvarat. Det kan dessutom bli lite skumt flyt i diskussionen om man kan redigera något som visas i en annan användares inlägg, fast iofs inte underligare än om man svarar utan citat och ursprungsinlägget redigeras. Personligen skulle jag hellre ha en tydlig länk tillbaks till källan och ha kvar citeringen som den fungerar idag, möjligen med bättre metadata för att kunna filtrera efter blocklistan.

Vbulletins bbcodeparser är inte medveten om vem som läser ett inlägg eller vem som står som författare till ett citat på den nivån, så det skulle bli lite hackigt att försöka dela upp det på det steget atm. Däremot skulle man kanske kunna döja hela inlägg via den hjälptabell som bygger informationen till citerings-listan. Det är inget som är aktuellt just nu, men det kan hända att vi tar en titt på det när vi har mer tid.

Jag tycker att man ska ha begränsad tid på sig att ändra ett inlägg som man har skrivit. Dessutom tycker jag att det vore bra om man inte kunde ändra på citattexten. Det händer att folk klipper bort relevanta delar och på sådant sätt citerar saker ur sitt sammanhang. Det finns t.o.m. exempel på förvrängda citat.

Visa signatur

Coola låtar i massor!