Högskoleingenjör Maskin eller Elektro?

Permalänk
Medlem

Högskoleingenjör Maskin eller Elektro?

Hej
Har bestämt mig för att flytta till Uppsala i höst, då jag är teknikintresserad har jag kommit fram till att någon högskoleingenjörsutbildning nog skulle passa mig. Bygg har jag inget större intresse av utan jag känner mer för maskin alternativt elektro.

Dock har jag ganska dålig uppfattning om vad respektive utbildning kan leda till för jobb. Förstår att det är en svår fråga då det är två ganska breda utbildningar som kan leda till lite vad som helst. Men kanske någon här som läser något av de och kan ge lite perspektiv?

Som jag förstått det ser framtiden för högskoleingenjörer ganska ljus ut, och gör den inte det får man väl helt enkelt läsa vidare till civilingenjör alternativt master.

Någon med erfarenhet av dessa två utbildningar?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Utan att ens ha någon som helst statistik påstår jag att det är bättre betalt och mer brudar i elektro, eller åtminstonde bättre betalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjonsson
Utan att ens ha någon som helst statistik påstår jag att det är bättre betalt och mer brudar i elektro, eller åtminstonde bättre betalt.

Haha brudar i elektro? Jag studerar själv Civil.ing Maskinteknik i Lund. Vi har inte mycket brudar direkt.. men elektro har bra mycket färre

Och till TS: Jag satt i samma sits.. men beslutade till sist att satsa på Maskinteknik med inriktning Mekatronik. Kolla upp det

Visa signatur

Citera för svar..