Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Kommer det att funka??????

Åkte till svärföräldrarna idag .. hastigt och lustigt .. fick inte med mig min egna burk . fick reda på att datorn här är kass och det sitter ett gammalt gf3 ti 200 i datan och moderkortet är ett gammalt i845 med agp 4x ..

tänkte handla in ett nytt billigt graffekort på net on net när man ändå är där.... och jag undrar kommer ett agp8x kort funka på ett moderkort som bara stöder agp4x ?
Behöver ett kort som minst klarar shader 2 !! och får inte överskrida 500kr
ett gf fx 5200 verkar billigt och bra men har 8x agp ,kommer det att funka i denna data med 4x agp?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Kommer funka tror jag men 50% mindre presstanda

Vad för spel ska du spela?

Permalänk

Kommer att lira eve online... det kräver numera shader 2 det gjorde inte det förut.. men med nya patchen så gör det det tydligen...

det nya 8x kortet kommer altså att köra max det kan upp tills agp 4 är flaskhalsen är det så du menar?

isåfall så är det bara att köra ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vendicore
Kommer att lira eve online... det kräver numera shader 2 det gjorde inte det förut.. men med nya patchen så gör det det tydligen...

det nya 8x kortet kommer altså att köra max det kan upp tills agp 4 är flaskhalsen är det så du menar?

isåfall så är det bara att köra ..

yep

*död åt goonies*

Permalänk
Antielefant

Jag vet inte om 5200an faktiskt stöder SM2.0, det var väl bara ett MX460 på ny bräda?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan fortfarande se presskonferensen framför mig med mytomanen Jen-Hsun Huang där han förtvivlat försökte slå tillbaka förra "attacken" från ATI/AMD genom att påstå att 5200 var det billigaste kortet på marknaden med dx9 och ps2.0 ($99 om jag minns rätt), och därför ett fantastiskt köp.
Att sedan kortet var mer eller mindre oanvändbart i dx9 brydde nVidia sig inte om. "Money talks, bullshit walks".

Läs så fantastiskt kortet är: http://www.nvidia.com/page/fx_5200.html

Tårarna rinner av glädje över Huangs tekniska underverk.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro