Permalänk
Medlem

NZXT Rogue, var?

Ja, som topic lyder så letar jag efter ett NZXT Rogue, den svarta versionen med Röda LEDs. Har bara hittat den hos två butiker hittills, och dessa är FrozenCPU (som skulle ha $160 i frakt, komiskt när chassit kostade $139) och hos Komplett.ie (men dem fraktar tydligen bara inom Irland, fast de använder DHL).

Så finns det någon som vet en vettig butik som säljer chassit och har en resonabel fraktkostnad? Hos Komplett.ie kostar det €69 och i Sverige kostar den svarta versionen med Blå LEDS ca. 1500kr, nånstans där i mellan är väl ett rimligt pris för själva chassit.

Tack på förhand.

//Chamezz.

Permalänk

köp det blåa och byt ledsen till röda? blir väl billigast om du inte hittar något annat ställe att beställa från.

EDIT: ändra mig efter att ha kikat på chassiet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
köp det blåa och byt ledsen till röda? blir väl billigast om du inte hittar något annat ställe att beställa från.

EDIT: ändra mig efter att ha kikat på chassiet

Billigare blir det ju inte, då den med Blå LEDs kostar lite mer än dubbelt så mycket i Sverige, det är nästan löjligt. Men jag drog iväg ett mail till Komplett.nl, som tydligen också hade chassit, så vitt jag kunde läsa mig till så har de inga leveransbegränsningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Billigare blir det ju inte, då den med Blå LEDs kostar lite mer än dubbelt så mycket i Sverige, det är nästan löjligt. Men jag drog iväg ett mail till Komplett.nl, som tydligen också hade chassit, så vitt jag kunde läsa mig till så har de inga leveransbegränsningar.

Okej men hoppas att dom skickar ett till dig då:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Okej men hoppas att dom skickar ett till dig då:)

Fick en autoreply nyss och jag ska tydligen få svar inom 24h, lite jobb att översätta allt från holländska ;D. I värsta fall får jag väl åka ner till Holland i sommar och köpa ett, hehe.

Permalänk

Komplett skickar vad jag vet inte utanför landsgränsen om det finns ett komplett i landet du bor i. Kan du inte kolla med komplett sverige om dom skulle kunna tänkas ta hem ett till dig?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Komplett skickar vad jag vet inte utanför landsgränsen om det finns ett komplett i landet du bor i. Kan du inte kolla med komplett sverige om dom skulle kunna tänkas ta hem ett till dig?

Skulle också kunna fungera. Ska kolla upp det, tack för tipset, hade jag faktiskt inte tänkt på ;D.

Fick precis respons från Komplett.se och de tar inte in saker på förfrågan tydligen.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av GrosBill.com i Frankrike och om de skeppar till Sverige? Dem säljer det för €92.95.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Någon som har erfarenhet av GrosBill.com i Frankrike och om de skeppar till Sverige? Dem säljer det för €92.95.

Maila dom -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Maila dom -.-

Hade jag gjort om jag hittat en supportknapp på hemsidan, vilket jag inte gjorde.

Permalänk
Medlem

Komplett tar inte in från andra butiker, dem skickar inte utanför landet där butiken ligger. Inet kunde inte ta in något, så enda stället att beställa ifrån är FrozenCPU där det kostar $139.99 och frakten ligger på $160.

Permalänk
Medlem

Testat DustinHome, Datorbutiken, Webhallen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Testat DustinHome, Datorbutiken, Webhallen?

Chassit säljs inte ens i Sverige med svart version och röda LEDs. Komplett har 17st i lager i tre av sina utländska butiker, men dem kunde tydligen inte ens ta in ett exemplar om jag betalade de extra kostnaderna, vilket jag tycker är lite löjligt.