Permalänk
Medlem

10/10!

Får du något av Asus för detta eller är det mest för att visa upp dina arbeten?

Permalänk
Medlem

samma stil som tidigare byggen :/
tjock plast. massa synliga skruvar och ingen helhet. mycket snyggt men faller inte mig i smaken

Permalänk
Medlem

Fan va fint!!!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Dumma dig som bytt avatar nu kommer man inte känna igen dig ju

Ser fint ut men hur gick det med det förra bygget bliv det klart?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Man känner ju igen din stil, men härligare än bara svart chassis, allt svart som alla är inne på nu.
Också fint med lite nytänkande

Fläktkontroll längs nere? Väldigt bra placering på allt, och fin placering på hds!
Skulle vara nice om du någon gång gjorde samma stil som nu, fast utan synliga skruvar.

Men aja kiu! Alltid kul med lite nytänkande här på sidan!

e: som någon sa, betalar du själv för det här eller har du fått spons eller gratis grejer av något slag?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av access
e: som någon sa, betalar du själv för det här eller har du fått spons eller gratis grejer av något slag?

Komponenterna som sitter i är det Asus själva som valt och införskaffat, men allt material till den har jag fått köpa själv (även de röda fläktarna), vilket är ganska självklart.
Chassit ska iväg till Asus snarast så det är inget jag får behålla.

Däremot har jag naturligtvis blivit kompenserad med annat än just det som sitter i chassit

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Du är sjukt bra!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vad väger pjäsen?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Vad väger pjäsen?

Har inte vägt den men... 10-15kg kanske? Inte så jättemycket i varje fall.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Har du aldrig funderat på att göra något med plexi som inte är plant? har själv gjort en hylla där jag ville ha ett intryck av gammalt glas inget för data men blev väldigt bra. Svetsade bara ihop en metall ram med fyra rutor och la in den i ugnen med plexi skivan och lät den smälta till rätt form. Men annars så är det ju 10p som vanligt. Men som sagt plexiglas och värme är roligt.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk

snyggt. bra jobbat.

Permalänk

Fan va snyggt 10 P

ge mig den asap

Permalänk
Medlem

Nice, gillar idén med hårddiskarna!

Fast den tappar lite poäng från mig pga. finish på frontplåten. (repor bl.a.)

En stark 8:a får det bli!

Sen tilltalar designen inte mig så mycket, gillar mer det stilrena, men det påverkar inte min poäng

Permalänk
Medlem

Ja när det ser ut som datorn tänker hoppa på dig, och göra nåt elakt då är det lyckat ! 10 poäng...Men jag skulle inte välja mekaniska diskar utan ett par ocz vertex ssd eller liknande och raid 0:a dom...
Hur mycket vill du ha för att bygga ett Evga Classifid låda med nån smart vattenkylningslösning til cpu och trippel sli utav mig, om jag skaffar tillväga allt du behöver eller pengarna du behöver til det! Vill du snacka privat om det så maila !

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Nice, gillar idén med hårddiskarna!

Fast den tappar lite poäng från mig pga. finish på frontplåten. (repor bl.a.)

En stark 8:a får det bli!

Sen tilltalar designen inte mig så mycket, gillar mer det stilrena, men det påverkar inte min poäng

Fronten är gjord så med mening, tycker det ser mycket snyggare ut än helt blankt då det ger ett lite mer "badass" utseende (detta gäller även den mattsvarta färgen runtom).

Edit: Repor vet jag inte var du får ifrån, har kollat på bilderna flera gånger och jag ser då inga. Däremot har jag nog varit lite dålig med att torka av fettfläckar innan jag tog bilderna. Halvblank ftw!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du är bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Fronten är gjord så med mening, tycker det ser mycket snyggare ut än helt blankt då det ger ett lite mer "badass" utseende (detta gäller även den mattsvarta färgen runtom).

Edit: Repor vet jag inte var du får ifrån, har kollat på bilderna flera gånger och jag ser då inga. Däremot har jag nog varit lite dålig med att torka av fettfläckar innan jag tog bilderna. Halvblank ftw!

Här är det ju ganska tydligt att det är repor på, repor av typen 'gammal diskbänk rengjord med grön scotchbrite'.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Äckligt snyggt!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Här är det ju ganska tydligt att det är repor på, repor av typen 'gammal diskbänk rengjord med grön scotchbrite'.

Är det inte borstat? Även om det kan ha blivit "djupare" borstning på vissa ställen? Som Sleepstreamer sa så ska det vara så och jag tycker också att det blir snyggare när det ser lite slitet ut. Men smaken är som baken-delad;)

Edit: citatet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Text

Det är precis det Jag menar med "halvblankt" i det här fallet. Personligen tycker jag det ser snyggare ut såhär.

I vilket fall som helst var det ett medvetet beslut, och du har full rätt att inte hålla med

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

detta är ett bevis på att forumets krav på gallerierna minskar, ditt mce 2.0 är MYCKET snyggare än det här, så den borde då ha mer poäng, men det har den inte.

Permalänk

Nice nice 10P från mig pga snygga bilder och bra komponenter i datorn.... Nice

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
detta är ett bevis på att forumets krav på gallerierna minskar, ditt mce 2.0 är MYCKET snyggare än det här, så den borde då ha mer poäng, men det har den inte.

Som sagt redan smaken är som baken.... Jag har sanser som väcks til liv när jag ser detta !! Och den blandade shiny/robusta looken är bara perfekt i mina ögon.

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt och bra gjort!!
förstår inte hur folk kan ge en 9a när den ska ha en 10a:P

Permalänk
ASUS Nordic

Fantastiskt snyggt! Grymt bra jobbat SleepstreamR!

Permalänk
Medlem

riktigt najs. lösningen med diskarna vart skit snygg. 10p !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt gjort, MER bilder!!;D

Permalänk
Medlem

skulle vara coolt med lite mer inovativt chassi.
Det är ju en produkt gjord som reklam, och han är ju en känd moddare.
Det är coolt och Extremt bra tillverkat. Men det är inte så mycket outside the box som jag tycker krävs for 10p...

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem

Så snyggt att det är synd att det inte finns sådana till salu, jag skulle gärna köpa ett och ha som en användbar dekoration mitt på det mest iögonifallande stället i huset, oavsett min mammas kommentarer.
Men det är ju det som är det lilla extra, det finns bara ett exemplar. 10p

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!