Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av rile:

Rolig läsning! Sen kan man undra vad medelåldern på personerna bakom resten av inläggen är...

Det kan man

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

man måste endå ge dom cred för att dom verkligen brinner för något på riktigt och låter INGET komma i vägen för det intresset!

sen måste dom ha den sköna inställningen att dom skiter i allt och alla eftersom som dom är som dom är.

fast ibland kan det funka, se bill gates...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

hehe, ganska rolig tråd Stämmer inte in riktigt på någon särskilt bra, å andra sidan skulle jag nog inte vilja påstå att jag kanske klär mig särskilt snyggt alltid heller Prioriterar sköna kläder, men ser till att kombinera Men ärligt talat bryr jag mig väldigt lite om vad andra tycker om min stil, däremot gillar jag inte att klä mig i nån stil som jag inte är snygg... Gympaskor stämmer väl till viss del, inte riktigt gympaskor men verkligen inte stiliga skor (men jävligt sköna). Och så gillar jag att prata om hur bra min dator är (även fast den inte är någon värsting precis) i tekniska termer.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

man måste endå ge dom cred för att dom verkligen brinner för något på riktigt och låter INGET komma i vägen för det intresset!

sen måste dom ha den sköna inställningen att dom skiter i allt och alla eftersom som dom är som dom är.

fast ibland kan det funka, se bill gates...

Haha, jag kan faktiskt hålla med dig lite där!
Tyvärr blir väll inte så många lika framgångsrika som Bill, men han är ett klockrent exempel

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Det där låter typ som gamla nerd-stereotypen. Typ den varianten som syntes i hollywoodfilmer under 80-90talet osv. Idag tror jag de flesta datoranvändare (om man ska kalla oss/dom så) generellt ser annorlunda ut.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Vissa saker passar in på mig. Tror att mycket av det beror på vad människor vll ha av mig. Samt vad jag vägrar ge dom.

Tycker det är roligt att många som svarat i tråden vill avkasta sig nörd stämpeln.
Sweclockers är ett nörd forum. Vi bryr oss inte om hur du luktar.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Vissa saker passar in på mig. Tror att mycket av det beror på vad människor vll ha av mig. Samt vad jag vägrar ge dom.

Tycker det är roligt att många som svarat i tråden vill avkasta sig nörd stämpeln.
Sweclockers är ett nörd forum. Vi bryr oss inte om hur du luktar.

Vill du inte anpassa dig till samhällets normer ? haha

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

En riktig datornörd lyssnar bara på bitpop och chip.
En riktig datornörd har god vokabulär men stammar vid minsta nervositet.
En riktig datornörd äter bara panpizza och köttpiroger.
En riktig datornörd firar meningen med livet tionde oktober detta år.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Det där låter typ som gamla nerd-stereotypen. Typ den varianten som syntes i hollywoodfilmer under 80-90talet osv. Idag tror jag de flesta datoranvändare (om man ska kalla oss/dom så) generellt ser annorlunda ut.

Jo, men den måste ju vara från mitten av 90-talet:

Citat:

Dina ögon tåras då du monterar in ditt nya dual Pentium Pro® moderkort i datorn.

Har för övrigt en dator med sånt moderkort stående på mitt rum

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Mjo, är lite 80 tal på den listan
Tänker Revenge of the Nerds.

Ang folk som inte dushar o sånt så är det helt för vanligt bland i stort sett alla grupper.
Skrämmande hur många tjejer som inte dushar varje dag, bara för att "det förstör håret". Eller någon annan pantad ursäkt. Istället så dränker dom sig i parfym mm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Mjo, är lite 80 tal på den listan
Tänker Revenge of the Nerds.

Ang folk som inte dushar o sånt så är det helt för vanligt bland i stort sett alla grupper.
Skrämmande hur många tjejer som inte dushar varje dag, bara för att "det förstör håret". Eller någon annan pantad ursäkt. Istället så dränker dom sig i parfym mm.

Hoppas du skojar. Att duscha sliter både på huden och håret. Om man är en normal människa behöver man verkligen inte duscha varje dag varje 2-3dar är nog minimum om man vill slippa lukta illa (eller så käkar man nyttigt och slipper äcklig svettlukt ). Tycker en del tjejer brukar dränka sig i parfym oavsätt om de har nyligen duschat eller ej, samam gäller med en viss folkgrupp hos killarna.

Jag känner en person som stämmer in till vis del i beskrivningen faktiskt, men inte så extremt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Hoppas du skojar. Att duscha sliter både på huden och håret. Om man är en normal människa behöver man verkligen inte duscha varje dag varje 2-3dar är nog minimum om man vill slippa lukta illa (eller så käkar man nyttigt och slipper äcklig svettlukt ). Tycker en del tjejer brukar dränka sig i parfym oavsätt om de har nyligen duschat eller ej, samam gäller med en viss folkgrupp hos killarna.

Jag känner en person som stämmer in till vis del i beskrivningen faktiskt, men inte så extremt.

Du kan ju då inte träna speciellt mycket om du duschar med intervallet 2-3 dagar. Speciellt nu mot sommaren.
Och sedan tror jag knappast du luktar mindre om du äter lite sallad till maten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Känner definitivt igen mig på flertal punkter, men både under och efter gymnasiet så är jag lite mer social och bättre med hygienen - men socialt beteende som att titta ner mot marken gör jag än, av ren vana.

Jag är bättre nu med saker än vad jag var förr, men grundläggande delar av dem olika punkter sitter i än som person.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ojojoj, vad rolig den där listan var... på 90-talet.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

man måste endå ge dom cred för att dom verkligen brinner för något på riktigt och låter INGET komma i vägen för det intresset!

sen måste dom ha den sköna inställningen att dom skiter i allt och alla eftersom som dom är som dom är.

fast ibland kan det funka, se bill gates...

Fast bill gates var ju ingen lurk som satt och gamea dagarna ut och in, han visste ju vad han sysslade med

Skrivet av linppan:

Hoppas du skojar. Att duscha sliter både på huden och håret. Om man är en normal människa behöver man verkligen inte duscha varje dag varje 2-3dar är nog minimum om man vill slippa lukta illa (eller så käkar man nyttigt och slipper äcklig svettlukt ). Tycker en del tjejer brukar dränka sig i parfym oavsätt om de har nyligen duschat eller ej, samam gäller med en viss folkgrupp hos killarna.

Jag känner en person som stämmer in till vis del i beskrivningen faktiskt, men inte så extremt.

Hur tar du dig fram om dagarna? Åker du segway och vistas i endast handikappanpassade fastigheter för att erhålla minimal ansträngning?
Eller du kanske är en sån med oförmåga att uppfatta vissa lukter?
För ett intervall på 2-3 dagar är fan inte ok...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Den där beskrivningen passar in ganska bra på mig!

Frisyr, check.

Klädsel, check.

Gångstil, check.

Allmänt, ehh nej.

Vänner, check.

Flickvän, check.

Intressen, halvcheck. Har några andra intressen.

Livsnödvändig utrustning, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Mjo, är lite 80 tal på den listan
Tänker Revenge of the Nerds.

Ang folk som inte dushar o sånt så är det helt för vanligt bland i stort sett alla grupper.
Skrämmande hur många tjejer som inte dushar varje dag, bara för att "det förstör håret". Eller någon annan pantad ursäkt. Istället så dränker dom sig i parfym mm.

Det är inte ens bra att duscha varje dag

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du kan ju då inte träna speciellt mycket om du duschar med intervallet 2-3 dagar. Speciellt nu mot sommaren.
Och sedan tror jag knappast du luktar mindre om du äter lite sallad till maten.

Om man inte tränar varje dag räcker det gott med att tvätta av sig lite på morgonen och kanske duscha varannan dag.

Permalänk
Medlem

Mer action i Datanörd v1.1 tråden!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

That's what she said!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!