Permalänk
Medlem

Laptopmärke

Vad har ni för märke på laptopen?

Är ni nöjda med datorn?
Supporten och logistiken kring den?

Något klag?

Har ni flera laptops får ni skriva det i tråden, men välja den i omröstningen som motsvarar den laptop som fungerar som förstalaptop.

Jag börjar:

Samsung NC10, datorn funkar perfekt. Har ingen aning om mina andra frågor

Edit: Mac tog jag inte med med flit, IBM finns väl inte längre som eget och Lenovo hamnade under/med dell då det är därigenom man kan köpa dem.

Typ.

Permalänk

Apple, MacBook Pro 13,3"

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Apple, MacBook Pro 13,3"

Apple..lol..snacka om prestanda för pengarna...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Dell/lenovo???

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Dell/lenovo???

Har jag missat något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind

Nja inte prestanda för pengarna direkt. Men dom blir ju inte gamla direkt och håller länge

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

dell äger väl inte lenovo eller vice versa. Det är väl IBM som äger lenovo om inte minnet sviker allt för hårt?
Däremot äger dell alienware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
dell äger väl inte lenovo eller vice versa. Det är väl IBM som äger lenovo om inte minnet sviker allt för hårt?
Däremot äger dell alienware

Ni kan ha rätt

Varför har jag för mig att man kunde köpa Lenovo via dells hemsida innan...?

Fakk me, jag har blandat ihop lenovo med vostro. Ska be en mod fixa pollen.

Permalänk
Medlem

Jag har en Zepto Nexus A15. Ett riktigt monster för mina 9K som jag betalade för den. Har dock nu i efterhand upptäckt att det dels inte finns något uttag för skärm dels att det är 1,5h väntetid i supporten oavsett vilken tid man ringer. Sen är de o andra sidan jävligt bra på att kompensera för om nåt är fel. Men pris/prestanda klår denna dator vilken som helst atm. (eller iaf när jag köpte den i november 08)
Kan även tillägga att jag beställde i slutet på augusti, fick den i början på december....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind

Om man är ute efter prestanda för pengarna så är man väääldigt fel ute när man tittar i denna forumsdel...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Apple, MacBook Pro 13,3"

Permalänk
Medlem

Har en Toshiba. Minns inte modellbeteckning eller andra siffror (är inte hemma heller, så kan inte kolla). Eller ok, har för mig att minnet är 2GB, men övriga siffror har jag glömt.

Stor skärm (släpar sällan iväg med den, annat än mellan köket och vardagsrummet ibland). Köpte den i Thailand 2007 för ca 5000kr vilket var ett bra pris på den tiden om jag inte minns fel.

Har aldrig haft nått strul med den som krävt kontakt med supporten. Kör windows XP. Den känns riktigt gedigen och osar kvalité, även nu efter två år nästintill dagligt användande. Jag är riktigt nöjd med den. Fick nyligen en ny HP-laptop av jobbet, och den spontana känslan var att den kändes lika gedigen som min Toshiba, men troligen rätt mycket dyrare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fakk me, jag har blandat ihop lenovo med vostro. Ska be en mod fixa pollen.

Och Vostro är väl bara en av Dells serier?
Edit: Vad händer för övrigt med resultatet? Vart tog till exempel apples röster vägen?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har gjort lite ändringar på begäran av CSM101, synd bara att jag inte har någon bärbar själv.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot

Stämmer det, företagsserie typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag har gjort lite ändringar på begäran av CSM101, synd bara att jag inte har någon bärbar själv.

Danke, det gick snabbt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Stämmer det, företagsserie typ.

Precis, jag bara undrade varför det inte räcker med "Dell"?

Permalänk
Medlem

Är Lenovo som köpt IBM bara för att vara petig

Har själv en Lenovo T60. Kan inte klaga på nåt

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Hedersmedlem

Så nu är det bara Dell.

Synd att HP har ett så starkt grepp om bredbandsabonnemang så många tvingas till just dem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Edit: Vad händer för övrigt med resultatet? Vart tog till exempel apples röster vägen?

Det kan bara ha varit 2, max 3 röster på appel innan pollen ändrades, detsamma med lenovo eller dell, men förhoppningsvis kommer dessa handfulla röster inte få någon större påverkan på pollen när den kommer en bit.

Permalänk
Hedersmedlem

Får låta bli att ändra mer så inte fler röster försvinner.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Jag använder min mammas gamla bärbara till skype och msn ..osv när jag spelar på min stationära..

Det är en skit dåligt Fujutsi Siemens . som inte klarar mer än det standard. MEn är för stor i min mening med tanke på prestandan..och batteriet är helt slut på den..räcker bara 4min

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 9400.
Funkar bra och har bra prestanda för det mesta förutom nyare spel (som oftast fungerar med lägre inställningar). Antar att jag därmed är nöjd
Har inte behövt använda supporten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HP 6510b http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?lan...

För att vara 1.5 år gammal funkar den väldans bra tycker jag, ingen direkt speldator med tanke på att det är en "business notebook", men att arbeta och skriva/surfa på den är ju bara underbart imo!.

Ingen support eller så har nyttjats, lämnades dock in på webbhallen stockholm dagen innan garantin gick ut pga fel på skärm (den läckte en del ljus tyvär) men det problemet var över på nolltid.

Stort plus till HP och till webhallen.

Mina tidigare har varit Dell C610 (inte direkt tyst eller bra laptop) och en Compaq 2711 AE (har jag för mig den heter, inte heller så och ny ).

Permalänk
Medlem

Jag har en LG s900, en riktig bjässe på nästan 6kg inköpt våren 08. Har funkat helt utmärkt, fast den klassas väl mera som släpbar än bärbar pga dess vikt och mått, specs: 19tums skärm, Intel dualcore 1,66ghz 2gb minne och ett något grafikkort som heter tror ja mobile 8600gt sen en hdd på 250gb 7200rpm stod det.

Visa signatur

Jahadu jag vet inte de nå.

Permalänk
Medlem

Dell (skoldator)
Fungerar väl bra, men alltid massa strul just för att det är en "skoldator".

Fujitsu siemens
Har några år bakom sig, har alltid haft värmeproblem, men lyckades fixa den och lånade ut den till tjejen

Deras service.. Usch. Dom bytte ut moderkortet säkert 10 gånger, men inte fan löste dom någonsin värmeproblemet som jag lämnade in den för varje gång.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Acer 8930g.

Efter ren installation av Vista är jag supernöjd. Grym prestanda, skärm och anslutningsmöjligheter. Bästa laptop jag ägt.

Permalänk
Medlem

Haft problem med Acer då datorn gick sönder, fick tillbaka den efter 2 veckor och då hade de inte skruvat ihop den så knapparna mm funkade inte. Skickade in den igen och fick vänta i 2 veckor till. Detta kan hända alla dock så vet jag fler med exakt samma historia så jag lovade mig själv att aldrig mer köpa en Acer dator. Så jag gick och köpte en ny Acer dator i helgen *doh!*

Vill ha en Lenovo men är tyvärr för snål Lägger max 4k på en lappis med kravet att den ska ha wlan och klara firefox...

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Haft problem med Acer då datorn gick sönder, fick tillbaka den efter 2 veckor och då hade de inte skruvat ihop den så knapparna mm funkade inte. Skickade in den igen och fick vänta i 2 veckor till. Detta kan hända alla dock så vet jag fler med exakt samma historia så jag lovade mig själv att aldrig mer köpa en Acer dator. Så jag gick och köpte en ny Acer dator i helgen *doh!*

Vill ha en Lenovo men är tyvärr för snål Lägger max 4k på en lappis med kravet att den ska ha wlan och klara firefox...

/R

Haha, ja du, det blir jävligt lätt så. Vill man få mest hårdvara för pengarna så är just Acer rätt topp där, gäller dock att ha tur och få en bra maskin Så hoppas din håller måttet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, ja du, det blir jävligt lätt så. Vill man få mest hårdvara för pengarna så är just Acer rätt topp där, gäller dock att ha tur och få en bra maskin Så hoppas din håller måttet!

Jo är ju tyvärr så, är man snålVerner så är man. Kollade på datorer runt 10k+ dock lockade det inte så mycket när jag kom på vad jag har för användning för den. Jag gick fö också plus på min Acer 4315

/R