Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag känner igen det där beteendet, "själv är bäste dräng" eller hur ordspråket nu går. Min far (också lantbrukare) är likadan, så när jag jobbade hemma fick han ta alla beslut om han inte aktivt frågade om min åsikt. Till slut sökte jag jobb som ingenjör (det jag är utbildad till) och nu får han sköta sig själv förutom vid säsong när det krävs extra hjälp.

Det är inte lätt att jobba med bakåtsträvare, det gäller att ha tålamod och försöka hjälpa dem inse att den nya läskiga tekniken gör jobbet mycket lättare när det väl funkar. Jag hade försökt åka med och ställa in GPSen till honom, sen visa hur han slår på autostyrningen i dragen. Då kommer han förhoppningsvis fatta att han kan lägga all koncentration åt att kolla bakåt på vad redskapet gör istället för att styra.

Jag skulle försöka hålla ut, det är ibland svårt att jobba med familj och släkt eftersom så mycket står på spel ifall man blir osams. Speciellt med stereotypiskt tjuriga gamla lantbrukare, man vet aldrig hur det slutar då

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har försökt visa honom hur allt fungerar men han ska alltid allt visa att han kan köra rakare än "någon jäkla data", men men det är väl tur att jag slipper jobba med honom speciellt mycket. Han har mer hand om djuren medan jag mest sitter i traktorn.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Kalium: Jag lider med dig. Det är historier som din som gör att jag bävar inför att byta bil. Min nuvarande bil har dock haft väldigt få fel under de snart 17 år jag haft den hittills vilket jag är extremt glad för. Det kompenserar andra dåliga köp jag gjort som t.ex. en vattenskadad båt.

Eländet fortsätter. Har haft vibrationer i bilen och trott det berott på någon dålig bussning eller så. Provade att slänga på dom nya sommardäcken för att se om det blev någon skillnad (var plusgrader, soligt, och bar vägbana). Vibrationerna försvann direkt. Tog vinterdäcken till däckverkstan för balansering och dom sa att det gick inte att balansera däcken som suttit på höger sida för dom var potthålsskadade och inte helt runda. Kul, 18" BMW M-sport fälgar dessutom.

Verkar som att jag kommer att behöva byta svänghjulet. Jobbet kostar dessutom 5700kr så blir ca 17k där och så behöver jag nya 18" fälgar, helst med nya vinterdäck också. Så kommer väl bli ca 25k på bilen nu. Dessutom håller man på och renoverar badrum, ska renovera fasaden till sommaren också. Bor själv, börsen går åt helvete. Ekonomisk stress deluxe just nu känner jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawrgasm:

Vi har försökt visa honom hur allt fungerar men han ska alltid allt visa att han kan köra rakare än "någon jäkla data", men men det är väl tur att jag slipper jobba med honom speciellt mycket. Han har mer hand om djuren medan jag mest sitter i traktorn.

Känner igen mig pinsamt mycket i honom, tror jag... ha ha. Min bror var nära att kasta verktyg förra sommaren då jag råkade kommentera någonting mitt då han höll på att hjälpa mig, med all rätt, tror inte att jag skulle haft i närheten samma tålamod som han har om någon sagt det jag sade till mig... Fick be om ursäkt rätt många gånger sedan... ha ha.

Det finns dock faktiskt en kategori personer som är ännu jobbigare och det är folk som en polare, han var helt inkompetent när det gäller fordon och teknik (och det mesta annat som innefattar praktiskt kunnande...) Han hade en gång köpt en gammal bil på skroten att ha över året då han skulle söka något sommarhak hos kommunen för att ha råd med hyran, Jag gjorde då en gång misstaget att försöka visa honom hur man kollade och fyllde på motorolja och kollade spolarvätska, mm samt någon elkontakt som verkade glapp då han sade att det var någon grej, jag minns inte vad, som inte fungerade riktigt, kort sagt saker man normalt gör flera gånger om året, dessutom visste han att jag regelbundet gjorde denna service på tre bilar åt släktingar, Spolarvätskan gick bra, men när det kom till olja och jag började förklara för honom hur man byter däck så totalförbjöd han mig att röra bilen när jag skulle öppna locket att fylla på olja och att vidröra elkontakter eller muttrar, den måste absolut in till en "riktig" verkstad, givet blev jag fly förbannad på honom den dagen, nästa vecka berättade han att han lämnat in bilen på service för typ 1000:- att kolla olja och sparka på hans gamla vinterdäck, han tyckte tydligen att det var värt vartenda öre, trots att han var utfattig student då... Orkade inte ens kommentera det. Det torde vara överflödigt att påpeka att han inte fick någon mer hjälp över huvud taget med den bilen det året, senare sade han att motorn rasat för honom mitt ute i en kurva på E4... Trots att den varit inne på "märkesverkstad" (läs, byns lokala allservice, hans "märkesverkstad"...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Trött på björntjänster

Edit: Kommer inte må bättre av att klaga här så tog bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Känner igen mig pinsamt mycket i honom, tror jag... ha ha. Min bror var nära att kasta verktyg förra sommaren då jag råkade kommentera någonting mitt då han höll på att hjälpa mig, med all rätt, tror inte att jag skulle haft i närheten samma tålamod som han har om någon sagt det jag sade till mig... Fick be om ursäkt rätt många gånger sedan... ha ha.

Det finns dock faktiskt en kategori personer som är ännu jobbigare och det är folk som en polare, han var helt inkompetent när det gäller fordon och teknik (och det mesta annat som innefattar praktiskt kunnande...) Han hade en gång köpt en gammal bil på skroten att ha över året då han skulle söka något sommarhak hos kommunen för att ha råd med hyran, Jag gjorde då en gång misstaget att försöka visa honom hur man kollade och fyllde på motorolja och kollade spolarvätska, mm samt någon elkontakt som verkade glapp då han sade att det var någon grej, jag minns inte vad, som inte fungerade riktigt, kort sagt saker man normalt gör flera gånger om året, dessutom visste han att jag regelbundet gjorde denna service på tre bilar åt släktingar, Spolarvätskan gick bra, men när det kom till olja och jag började förklara för honom hur man byter däck så totalförbjöd han mig att röra bilen när jag skulle öppna locket att fylla på olja och att vidröra elkontakter eller muttrar, den måste absolut in till en "riktig" verkstad, givet blev jag fly förbannad på honom den dagen, nästa vecka berättade han att han lämnat in bilen på service för typ 1000:- att kolla olja och sparka på hans gamla vinterdäck, han tyckte tydligen att det var värt vartenda öre, trots att han var utfattig student då... Orkade inte ens kommentera det. Det torde vara överflödigt att påpeka att han inte fick någon mer hjälp över huvud taget med den bilen det året, senare sade han att motorn rasat för honom mitt ute i en kurva på E4... Trots att den varit inne på "märkesverkstad" (läs, byns lokala allservice, hans "märkesverkstad"...)

Schyst av dig att erbjuda att hjälpa att fixa bilen. Men varför bli arg på honom om han inte tar emot hjälpen? Det skadar ju inte dig.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Schyst av dig att erbjuda att hjälpa att fixa bilen. Men varför bli arg på honom om han inte tar emot hjälpen? Det skadar ju inte dig.

Det var inte det, det var sättet han gjorde det på, hade var väldigt arrogant vid tillfället, hade han sagt det på ett artigt och vettigt vis som alla andra hade det varit en annan sak.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Mest för att den får mig till att le var gång.

Permalänk

Hade vatten i min PS4 kontroller i december, riktigt trist då jag inte är en person som spelar så ofta så jag vill inte lägga mer pengar på min PS4 egentligen. Men jaja, beställde en billig kina-variant. Denna var komplett SKIT, borde vetat bättre. Pengar i sjön. Kollade prisjakt efter billigaste original. Hittade en för 500:-. Fick hem. Provade snabbt. Ptja, tyckte nog inte den var i klass med min numera trasiga svarta men jaja, det kanske bara var som man kom ihåg. Provade den idag. Det är en kopia, L3 och R3-knapparna finns inte ens, samt fastnar numera vänster styrspak ibland i ett visst läge. Pengar i sjön, igen.

Skitkul. Vill verkligen inte lägga några som helst pengar på mitt PS4 Pro mer men blir ju tvungen att köpa en original gamepad. skitföretaget som säljer kopior (till originalpris dessutom): Chargestuff. Undvik! De skriver dessutom stolt att det är ORIGINAL. Skrev till dom att jag vill ha pengarna tillbaka, lär ju dock inte höra något från dom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Hade vatten i min PS4 kontroller i december, riktigt trist då jag inte är en person som spelar så ofta så jag vill inte lägga mer pengar på min PS4 egentligen. Men jaja, beställde en billig kina-variant. Denna var komplett SKIT, borde vetat bättre. Pengar i sjön. Kollade prisjakt efter billigaste original. Hittade en för 500:-. Fick hem. Provade snabbt. Ptja, tyckte nog inte den var i klass med min numera trasiga svarta men jaja, det kanske bara var som man kom ihåg. Provade den idag. Det är en kopia, L3 och R3-knapparna finns inte ens, samt fastnar numera vänster styrspak ibland i ett visst läge. Pengar i sjön, igen.

Skitkul. Vill verkligen inte lägga några som helst pengar på mitt PS4 Pro mer men blir ju tvungen att köpa en original gamepad. skitföretaget som säljer kopior (till originalpris dessutom): Chargestuff. Undvik! De skriver dessutom stolt att det är ORIGINAL. Skrev till dom att jag vill ha pengarna tillbaka, lär ju dock inte höra något från dom.

Känner igen mig i detta case, inte PS4 specifikt utan beteendet. Istället för att gå på den del eller produkt man vet fungerar och som är själva originalet, så går jag ibland på dessa second choices som nästan alltid visar sig vara rena dyngan i efterhand.
Kan nämna otaliga kategorier jag gjort detta i.
Har du provat att reklammera någon av produkterna?
Edit. Såg att du hade kontaktat dom, bara hoppas helt enkelt 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Där jag jobbar finns det två "chefer" eller snarare ägare till företaget, det är min far och min farbror.
Jag är irriterad på min farbror som verkar tro att det enda sättet man kan göra saker på är hans sätt, annars gör man fel.

Detta är nog en klen tröst men jag har en exakt likadan sits där min far och farbror nu äger företaget.

Det ligger nog både i min far och farbror att bara deras sätt är rätt. Jag gissar att det ligger i företagande att "bestämma" och att det spårar ur i mindre företag där en eller två personer ska bestämma allt.

Farsan har jag alltid kunnat skrika åt om han är förjävlig, men det är konstigare med min farbror. Där verkar jag gå mest o bygga upp ilska som kan komma ut oväntat...

Jag blir nog likadan själv tillslut om jag inte redan är det. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Ha det gott o häng i. Nån gång lämnar dom skeppet o då får du bli gubbjäveln

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Att bli lämnad är ta mig fan det värsta jag varit med om. 4 år lång fantastisk relation åt helvete, bara sådär. Fick reda på för lite mer än en månad sen att hon inte vet var hon har sina känslor längre och för två veckor sen packade hon några väskor och drog. Kan man inte tycka att det är värt att fightas mer än så? Tydligen så har hon känt det här innan periodvis men att det sen försvunnit, men ändå inte sagt ett ord till mig med rädsla för att det skulle skapa en konflikt och att jag skulle bli "arg". Jag har inte varit arg en enda gång på våra fyra år plus ihop, jag är ingen arg person. Jag önskar nästan att hon hade träffat någon annan eller nåt istället men allt jag fått som svar är att "hon glidit ifrån oss" och att "vi är så olika nu". Vafan menar hon?

Att komma hem varje kväll till en mörk och tyst lägenhet som inte luktar någonting är det värsta av allt, något som jag tror kommer ta lång tid att vänja sig vid.

Hur länge ligger den tunga och vassa stenen kvar i magen?

Vi har vår katt ihop, en livs levande legend som hon valde och köpte tidigt i vårt förhållande innan vi hade flyttat ihop. Jag förlorar honom också. Även om det bara är en katt så gör det jävla ont ändå, ni som vet vet ju.

Krama om era tjejer eller gubbar där hemma och gör något extra mysigt. Ansträng er lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Birdperson:

Att bli lämnad är ta mig fan det värsta jag varit med om. 4 år lång fantastisk relation åt helvete, bara sådär. Fick reda på för lite mer än en månad sen att hon inte vet var hon har sina känslor längre och för två veckor sen packade hon några väskor och drog. Kan man inte tycka att det är värt att fightas mer än så? Tydligen så har hon känt det här innan periodvis men att det sen försvunnit, men ändå inte sagt ett ord till mig med rädsla för att det skulle skapa en konflikt och att jag skulle bli "arg". Jag har inte varit arg en enda gång på våra fyra år plus ihop, jag är ingen arg person. Jag önskar nästan att hon hade träffat någon annan eller nåt istället men allt jag fått som svar är att "hon glidit ifrån oss" och att "vi är så olika nu". Vafan menar hon?

Att komma hem varje kväll till en mörk och tyst lägenhet som inte luktar någonting är det värsta av allt, något som jag tror kommer ta lång tid att vänja sig vid.

Hur länge ligger den tunga och vassa stenen kvar i magen?

Vi har vår katt ihop, en livs levande legend som hon valde och köpte tidigt i vårt förhållande innan vi hade flyttat ihop. Jag förlorar honom också. Även om det bara är en katt så gör det jävla ont ändå, ni som vet vet ju.

Krama om era tjejer eller gubbar där hemma och gör något extra mysigt. Ansträng er lite.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Lego Master

Detta gör mig fruktansvärt ledsen. Som medmänniska, men främst som pappa till en egen treårig dotter.
https://omni.se/esmeralda-flyttades-till-foraldrarna-nu-ar-ho...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/504j4m/esmeralda-blev-ba...

TL;DR:
En från BB familjehemsplacerad treårig flicka återförenades med sina missbrukande biologiska föräldrar och hittades död i deras lägenhet ett halvår senare. Med opiater i kroppen, enligt några rapporter.

Det är trist när någon dör. Men när barn dör, på grund av deras föräldrar, så går jag fan sönder inombords.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Vet inte helt varför, men när jag vaknade i morse fann jag tanken på att starta datorn lagom till morgonkaffet en dag och upptäcka att denna tråd hade blivit låst oerhört rolig....

(Det var väl egentligen mest ironin i det hela som var roligt, hade det varit någon annan tråd hade det inte varit roligt.)

Asså, det lär ju inte hända denna tråd, typ någonsin...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ok nu vart jag drabbad av en sak som jag bara läst i tidningar om....
Åkte till Elgiganten Uppsala idag 2020-03-12 16:35 för ett snabbt ärende. Det tog väl ca 15-20 minuter. Kom ut satte mig i bilen läger då märke till att det luktar lite mysko, luktar Edt (ingen i familjen använder parfym). Tänker inte mer på det utan kör till Netonnet för att lämna tillbaka några saker då märker jag att ryggsäcken är tömd på laptop + diverse saker. Kör tillbaka till Elgiganten med förhoppning om att dom har någon kamera riktad mot parkeringen. Men vi är ju i Sverige så det blev ett negativt svar. Gissar på att det är någon som har stört ut låset när jag tryckte på låsknappen. Vart så jävlans förbannad datorn var inte värd många kronor det är ju innehållet som blir svår att ersätta :-(!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yongen:

Ok nu vart jag drabbad av en sak som jag bara läst i tidningar om....
Åkte till Elgiganten Uppsala idag 2020-03-12 16:35 för ett snabbt ärende. Det tog väl ca 15-20 minuter. Kom ut satte mig i bilen läger då märke till att det luktar lite mysko, luktar Edt (ingen i familjen använder parfym). Tänker inte mer på det utan kör till Netonnet för att lämna tillbaka några saker då märker jag att ryggsäcken är tömd på laptop + diverse saker. Kör tillbaka till Elgiganten med förhoppning om att dom har någon kamera riktad mot parkeringen. Men vi är ju i Sverige så det blev ett negativt svar. Gissar på att det är någon som har stört ut låset när jag tryckte på låsknappen. Vart så jävlans förbannad datorn var inte värd många kronor det är ju innehållet som blir svår att ersätta :-(!!

Fy fan vad trist!
Själva hårdvaran skiter man i kan jag tycka. Precis som du säger är ju innehållet ovärderligt nästan, i form av bilder, jobb etc
Jag som pedant brukar alltid känna på dörren efter jag låst bilen. Ibland är det "bra" med OCD...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Planerade att köpa ny dator till hösten då min nuvarande börjar bli lite trött för min 3440x1440 skärm. Sparat ihop 10k + 5-6 tusen för min nuvarande + spara ett par tusen till innan det är dags. Så planen var en dator runt 16-18kkr. Men det gick ganska bra på börsen, tänkte att "Hej! Kan ju slänga in dem där så kanske de hinner växa lite innan det är dags!". Detta var i typ januari. Ville bara meddela att jag nu har 5.000 kr sparat till en dator! .... xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

Planerade att köpa ny dator till hösten då min nuvarande börjar bli lite trött för min 3440x1440 skärm. Sparat ihop 10k + 5-6 tusen för min nuvarande + spara ett par tusen till innan det är dags. Så planen var en dator runt 16-18kkr. Men det gick ganska bra på börsen, tänkte att "Hej! Kan ju slänga in dem där så kanske de hinner växa lite innan det är dags!". Detta var i typ januari. Ville bara meddela att jag nu har 5.000 kr sparat till en dator! .... xD

Tur att man inte har något sparat just nu.

Permalänk
Medlem

Skulle åka till Vegas på mässa med jobbet. Såg fram emot det, men det blir av förklarliga skäl inget av den resan :/

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Skulle åka till Vegas på mässa med jobbet. Såg fram emot det, men det blir av förklarliga skäl inget av den resan :/

Enligt clownen i vita huset är de Obamas fel att viruset sprider sig i Usa.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Nioreh83:

Skulle åka till Vegas på mässa med jobbet. Såg fram emot det, men det blir av förklarliga skäl inget av den resan :/

NAB Show? Den planerade jag också länge att gå på men valde runt november att skippa. Känns skönt på ett sätt i slutändan att jag tog det beslutet, ty jag annars hade blivit väldigt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

NAB Show? Den planerade jag också länge att gå på men valde runt november att skippa. Känns skönt på ett sätt i slutändan att jag tog det beslutet, ty jag annars hade blivit väldigt besviken.

Yes, NAB.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Tjuvar är fan den absolut lägsta formen av avskum som existerar! (åtminstone bland "vanligt" folk).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tjuvar är fan den absolut lägsta formen av avskum som existerar! (åtminstone bland "vanligt" folk).

Jupp
https://kungsbackaposten.se/nyheter/nu-borjar-inflyttningen-i...

Permalänk
Avstängd

Tyckte faktiskt att den var rätt snygg, påminner ju om gamla sydsvenska "stengärdsgårdar"

Har vart massivt polispådrag här hela kvällen, skall inte gå in på varför här, men antar att polisen måste följa de rutiner de har, även om det var en enligt min mening ganska banal händelse (i allafall här...), men de måste väl kolla att ingen skadar sig själv eller andra på fyllan och så, typ att ingen blir påkörd eller fryser ihjäl ute och så, vilket kanske är bra för visso.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Så hände det som inte fick hända. Min kontorsstol brakade ihop. Inte ens en kvalitetsstol håller tydligen hur länge som helst när man ligger på ryggstödet med ibland en katt i famnen. Har dock redan beställt en ny men denna gång tyvärr inte någon kvalitetsstol. Halva priset i alla fall tom i dag. Få se hur länge den nya håller då.

https://www.masku.com/tuotteet/toimistokalusteet/tyotuolit/228917-star-tyotuoli/?conf%5B78%5D=31

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Så hände det som inte fick hända. Min kontorsstol brakade ihop. Inte ens en kvalitetsstol håller tydligen hur länge som helst när man ligger på ryggstödet med ibland en katt i famnen. Har dock redan beställt en ny men denna gång tyvärr inte någon kvalitetsstol. Halva priset i alla fall tom i dag. Få se hur länge den nya håller då.

https://www.masku.com/tuotteet/toimistokalusteet/tyotuolit/228917-star-tyotuoli/?conf%5B78%5D=31

https://www.masku.com/storage/cache/img/MTIvbWVkaWEvMjAxNy8wNC8/600x440/star-tyotuoli-musta-viisto.jpg

Jag fick en billig kontorsstol av en bekant förut, själva stolen håller, men stjärnan där hjulen sitter var av plast så den blev rökt (av någon anledning hände det samma kväll som jag och en polare hade degardag med öl och korv och delade stol framför datorn när vi lirade, men det måste vara en ren slump att det hände då... )
Så, jag har funderat om man tog underdelen från en gammal kontorsstol med gjuten stjärna i metall, men murken eller äcklig överdel och skruvade på överdelen av den moderna stolen på underredet till den gamla tycker man att det borde bli rejält starkt men fortfarande hyggligt bekvämt. Skall iaf hålla utkik efter om kommunen eller något företag här slänger ut gamla möbler.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Man brukar ju säga att hoppet är det sista som lämnar en. Skrev ju ett inlägg i torsdags om att datorn blev stulen. Tänkte det skadar ju aldrig att posta samma inlägg på Facebook Marketplace, ja jag vet att det är väldigt naivt. Men som sagt allt handlar om hopp och testar man inte så vet man aldrig.... Det jag däremot inte förväntade mig efter att ha lagt upp "annonsen" var alla förfrågningar om att köpa datorn. Alltså vad fan är det med samhället? Jag var jävligt tydlig både i rubrik och innehåll att det handlar om en stulen dator ändå har jag fått 10+ förfrågningar om köp.

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Fixade i alla fall till stolen nu med ett rep som går runt armstöden och ryggstödet så nu går den i alla fall att sitta i igen provisoriskt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

AgentJayZ Sätter ju fingert ganska exakt generell idioti som tanefan genomsyrar allt idag, företrädesvis via sociala medier.
Vad själva ämnet handlar om är inte intressant här, utan folks beteende och att folk helt och hållet verkar koppla bort hjärnan när man gör så kallad reserach, (eller mer korrekt bildar sig en åsikt) Om man inte tänker enbart med rövhålet så gör man som han sade tidigare,: använder riktiga pappersböcker, eller motsvarande källor som faktiskt är skrivna av personer som har många års yrkesmässig erfarenhet av saken (inte någon jädra amatörsida man får upp bland de tio första google förslagen, eller ren skit någon skrivit på sociala medier), samt använder sig av fler källor och åtminstone försöker att använda de fragment av hjärna de flesta torde vara försedda med att i allafall försöka analysera det man läst också innan man börjar kasta skit på andra.
Om mitt inlägg innehåller stavfel så beror det på att jag blir för irriterad för att kunna skriva klart när jag tänker på detdär som han ofta talar om, ligger klart i topplistan över saker som irriterar mig mest, inte bara här, utan i hela världen!!

Även en person med typ 35 i IQ torde begripa det om man bara använder det man har över huvud taget!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number