Permalänk

Vilken laptop är bäst?

Hej.

Har ochså tittat på 2 datorer. Kan få båda för samma pris. Utgå för spelsyfte .

HP DV6-1224.EO för 6999kr. Grafik: ATI Radeon HD4650 1024MB ddr3

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2764947

Asus X72VN-7S122C grafik geforce 9650m gt 1024 mb

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=430682 för samma pris.

Helt spelmässigt, vilken dator är bäst. Är beroende utav svar snarast då jag måste bestämma mig tills imorgon .

Vad jag har förstått är grafikkortet i hp bättre enligt notebookcheck gentomot det i asus.

Tack på förhand.

Kluven köpare..

P.s kan inte tänka mig stationär. Tänkte spela spel som diablo 2 när det kommer starcraft 2 mm crysis farcry 2.

Mvh

Permalänk

asus - intelprocessor - svalare.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

varför skapa 2 trådar??

Permalänk

ska ta bort den andra .. är ny här har inte rikigt koll på hur man tar bort gamla trådar .. men skall lösa det.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
varför skapa 2 trådar??

därför att han fick inte svar i den andra?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
därför att han fick inte svar i den andra?

det fick han typ men den låg i fel forumsdel (såg jag efter en andra titt)

Permalänk
Medlem

Ser inget pris m.m på prisjakt?

Permalänk

jag får den för 7299kr av en vän som jobbar på en elektroniksaffär.

Permalänk
Medlem

Ta den på prisjakt direkt, väldigt bra pris för prestandan och processorn kommer göra stor skillnad.

Permalänk

OK tack. Det blir nog den. Men jag är forfarande kluven. Det känns som den andra med radeon kortet kommer prestera bättre i spel. Men ni anser att jag skall gå fär den på prisjakt?

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

HP'n kommer bli svinvarm..

Permalänk

Okej. Du har en sådan alexx eller? Tyckte jag såg det i en annan tråd. Fast du köpte dv6 1234 med bättre processor? Har du provat spel mm med den? Du anser att den blir för varm alltså? Knske men kan kompletar hp med kylplatta. =?

Tack för svaren.

Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken nær jag læste tråden, tvekar næmligen också lite mellan de 2 grafikkorten (fast i en mindre laptop 14" alt 15"). Eftersom ingen kommenterat på det så antar jag att både skulle klara av Starcraft 2? Ær också lite rædd att datorn ska bli svinvarm.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma att HP blir för varm för att kunna använda tex direkt i knät! Dock älskar jag den ändå Mycket bra kvalitet och prestandard.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de blir før varma før att ha i knæet om man inte spelar? Bara kollar på film lr surfar?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papas
Någon som vet om de blir før varma før att ha i knæet om man inte spelar? Bara kollar på film lr surfar?

Jag har aldirg kollat på film med deen i knät så där vet ja inte. Men vanligt surf och vardagssysslor är inga problem.
Jag spelar iof med den i knät också, fast man får liksom ha den lite på snedden så inte fläkten sitter precis vid benet:P

Dock så är det ju mycket lätt fixat med någon form av laptop platta!
Och man ska igentligen alltid ha skydd emellan, hört man kan skada befruktningsorganen

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk

Skulle utan tvekan valt HP:n. Den har helt klart bättre grafikkort och eftersom det är spel du är inne på så är grafikkortet viktigt. Angående värmen så är det är inte meningen att man ska ha dom i knäet och spela. HP:n blir inte värmare än andra märken. Sen har HP bättre kvalitet och support.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk

Tack för hjälpen.

Blev asus istället för hp. Blev lite förvirrad när jag för en sista gång läste igenom tråden. Trodde alla skrev att asus var bäst, fatta inte hur jag kunde få hp till asus. :D.

Är i helhet väldigt nöjd, dock spelar jag inte crysis på bästa inställningar men på högsta upplösning me low samt medium i advancesetting.

Startar upp väldigt snabbt bara på någon sek efter du loggat in. Sval och låter nästan inget.

Fan är redan sugen på en bättre. Kan fan inte nöja mig.

Skall testa 3dmark snart.

Om intresset finns så skickar jag scores.

Tack för allt.

Permalänk
Medlem

Nej jag har ingen bärbar än, hehe. Du blandade väl bara ihop mig med en annan
Men vad kul att du är nöjd med din Asus, den funkar nog bra.

Ha d bra!