Permalänk

UL30vt är på G. Release i december tror jag. Här finns mer info

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=428423

Precis som UL80Vt och UL50Vt så kommer den att ha dubbla grafikkort för att kunna skifta mellan prestanda och batteritid.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Men frågan är ju om/när den dyker upp i Sverige?

Permalänk
Medlem

Jaha, jag får väl också införskaffa mig en UL30. Innan jag slår till vill jag bara fråga herrskapet: Vet ni någon snarlik dator, 13" och jättebra batteritid, som är bättre på alla sätt om man har mycket pengar att lägga ut? Låter lite korkat, men jag bara undrar om de här får sån fin feedback för att de är prisvärda eller om de är de bästa i den här klassen vad gäller det allt?

Permalänk
Medlem

Liknande storlek, ännu bättre byggd, samma batteritid och prestanda..(i princip) för mer pengar finns i HP dm3 med intel cpu (finns en AMD-variant för UL30-pengar men även om prestandan kan konkurrera kan inte batteritiden det..)... Aluminium även när man öppnat locket och det gör en del för "feelingen".. För ÄNNU mer pengar finns ju HP Envy 13".. Den e rätt grym... UL30 är dock, likt Acer 3810, jäkligt prisvärd (de ex som byggts ihop ordentligt) men är pluskan bottenlös finns såklart värre maskiner..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Men frågan är ju om/när den dyker upp i Sverige?

Och till vilket pris?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Känns som att minst 50% av alla som fått sina ul30n har fått ett konstigt exemplar.. Där någonting glappar, eller där chassit är någon mm felkonstruerad.. :/

Skulle kännas bra om man kunde gå till butiken och be dem öppna datorpaketet framför en så man fick kolla igenom allting jättenoga och sedan pröjsa allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Och till vilket pris?

Den behöver inte bli så mycket dyrare, om man tittar på ul50vt och en ul50 så skiljer det inte så mycket i pris. Den kanske blir 500-1000kr dyrare?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bertmar
Jaha, jag får väl också införskaffa mig en UL30. Innan jag slår till vill jag bara fråga herrskapet: Vet ni någon snarlik dator, 13" och jättebra batteritid, som är bättre på alla sätt om man har mycket pengar att lägga ut? Låter lite korkat, men jag bara undrar om de här får sån fin feedback för att de är prisvärda eller om de är de bästa i den här klassen vad gäller det allt?

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Macbook

Såklart... Att man inte tänkte på den...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Neopren case

Ngn som har tips på ett billigt å bra neopren case som passar min 163V?
Ska gärna sitta som handen i handsken.

Köpte den förra helgen, väldigt nöjd med datorn!
Känner inte heller igen ngt av dem fel ni andra verkar ha blivit drabbade av..
Snygg som fasen i svart oxå..

Permalänk
Medlem

Gott att höra Keckis, både 163:an och 165:an är antagligen gjorda senare i produktionen. Så där slipper man säkert flera av barnsjukdomarna...

Just 163:an har jag tittat mycket på, faktiskt väntat på att någon ska skriva något om den modellen.

Tycker den svarta färgen är mycket snyggare

Permalänk
Medlem

Oj glömde ställa den frågan jag egentligen besökte tråden för...

Hur kommer det sig att 163:an väger 1.8kg och 165:an endast väger 1.5kg??

Det torde vara samma batteri på de två modellerna enl andra specifikationer. Informaitonen om vikten är baserade på "prisjakt".

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salus
Oj glömde ställa den frågan jag egentligen besökte tråden för...

Hur kommer det sig att 163:an väger 1.8kg och 165:an endast väger 1.5kg??

Det torde vara samma batteri på de två modellerna enl andra specifikationer. Informaitonen om vikten är baserade på "prisjakt".

Tacksam för svar

Hmm, de kan man ju fundera på.
Enligt Experts produktbladså väger 163an 1,7kg.

Permalänk
Medlem

Re: Neopren case

Citat:

Snygg som fasen i svart oxå..

Härligt! Men hur är det med fingeravtryck och sånt på svart? Jag kan tänka mig att det blir rätt mycket kladdigare - någon som kan förkasta min hypotes?
Annars är svart snyggare!

Permalänk
Avstängd

Är ASUS UL30A-X5 från staterna den samma som 163an?

http://www.amazon.com/gp/product/B002P3KMVC/ref=s9_simz_gw_s4...

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Hur är.det med spel på ul30:än ? Wc3, WoW, funkar det?

Permalänk

Klämde på denna idag, tangentbordet och chassit kändes plastigt, dm3 verkar mer rejäl

Permalänk

Någon som köpt lillebror UL20A ??
http://www.phonehouse.se/laptops/kommande/asus-ul20a
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=506616

är mest nyfiken på om den lider av samma barnsjukdomar som UL30A

Permalänk
Medlem

Hur är det med UL30VT? Kommer den eller inte?

Finns det någon annan liknande dator med Intels Turbo-funktion, typ Acer 3810T, Lenovo U350, Toshiba T135 m.fl?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _deliverance_
Någon som köpt lillebror UL20A ??
http://www.phonehouse.se/laptops/kommande/asus-ul20a
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=506616

är mest nyfiken på om den lider av samma barnsjukdomar som UL30A

Oj, för det där priset så var den där väldigt intressant! Dessutom svart! Synd att den saknar bluetooth och HDMI bara.

Här finns en unboxing av UL20:
http://www.liliputing.com/2009/11/unboxing-the-asus-ul20a-12-...

Frågan är om den versionen på The Phone house har intel Wifi? Hört att vissa modeller har Atheros wifi som ska vara mycket svagare.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Hur är det med UL30VT? Kommer den eller inte?

Finns det någon annan liknande dator med Intels Turbo-funktion, typ Acer 3810T, Lenovo U350, Toshiba T135 m.fl?

Allt tyder på att den kommer. Det finns drivrutiner till den på Asus hemsida.
Frågan är bara när den kommer och vad den kommer kosta.
Har hört rykten som säger december.
Jag funderar på att vänta tills VT kommer, inte för att jag direkt behöver grafikkortet utan för att jag är lite emot att köpa första generationen av elektronik.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Klämde på denna idag, tangentbordet och chassit kändes plastigt, dm3 verkar mer rejäl

Jo men så kostar DM3 med SU7300 10k mot 7k för Asus. Och då har HP endast 12 mån garanti. Ganska stor skillnad.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk

Ni som har UL30A, hur är enter tangenten utformad? Som ett klassiskt enter på ett t-bord för stationära eller en smalare variant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikonisten
Ni som har UL30A, hur är enter tangenten utformad? Som ett klassiskt enter på ett t-bord för stationära eller en smalare variant?

Enter har en lite annorlunda form. Har vanlig knappbredd i höjd med nedre raden och lite bredare i höjd med den övre raden. Tycker den är lätt att hitta och tar inte upp onödigt mycket plats. Alla tangenter känns stora med gott om utrymme runt dem. Mycket bra. Slaglängden (nedtryckningen) är ganska kort jämfört med vanligt standardtangentbord.

Lustigt vad folk verkar bry sig om "enter". Har en kurskamrat som heter Rahman som tycker det är viktigt att ha stor entertangent. Jag tycker ASUS layout är bäst där piltangenterna är fullstora och enter i mitt tycke definitivt stor nog trots att den inte är så himla stor. Kompromiss på piltangentern är i mitt tycke ett klart sämre alternativ. Tangentbordet är precis som angivits i "review" länkarna i denna tråd relativt bra gentemot andra. Jag är mycket nöjd.

Permalänk

Jag är mest nojig att det kommer att kännas svårt att hitta enter när man skriver snabbt när man är van med stort enter. Men jag antar att man vänjer sig

Permalänk

Andra generationen kommer nog vara fri från alla dessa barnsjukdomarna.

Permalänk

När kommer andra generationen tro?

Permalänk

Ingen aning.
Zotumedu skrev lite längre upp: Har hört rykten som säger december.
Jag funderar på att vänta tills VT kommer, inte för att jag direkt behöver grafikkortet utan för att jag är lite emot att köpa första generationen av elektronik...

Håller helt och hållet med, första generationen brukar innebära massor av problem, och det gjorde den visst också(alla dessa glapp och ojämna måtten osv osv).. Andra generationen TROR jag kommer innan jul, man får ju hoppas det iaf, annars går ju Asus miste om många kunder :/

Permalänk

ExpressCard

Jag funderade lite på Pro32 (UL30 med Win7Pro) men eftersom jag tänkte köra med dubbla digitala skärmar för kontorsarbete hade jag behövt ExpressCard-utgång, för att kunna köra ViDock2.

Finns det på någon av dessa datorer med SU7300 (och motsvarande) processor, till rimligt pris?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Ingen aning.
Zotumedu skrev lite längre upp: Har hört rykten som säger december.
Jag funderar på att vänta tills VT kommer, inte för att jag direkt behöver grafikkortet utan för att jag är lite emot att köpa första generationen av elektronik...

Håller helt och hållet med, första generationen brukar innebära massor av problem, och det gjorde den visst också(alla dessa glapp och ojämna måtten osv osv).. Andra generationen TROR jag kommer innan jul, man får ju hoppas det iaf, annars går ju Asus miste om många kunder :/

jag hittar tyvärr inte var jag läste det igen. Skall leta vidare i kväll.
Det har dock dykt upp väldigt mycket mer saker på Asus supportsida för just UL30VT på kort tid. Från att bara ha innehållit bios finns det nu allt inklusive instruktionsbok. Tyvärr innehåller den inga specifikationer.
Det tyder ju dock på att en UL30VT inte är alltför avlägsen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24