Permalänk
Medlem

Tommie: Om du kör med PhenomMsrTweak kan du ju ställa in hastigheten per kärna på ett smidigt sätt. Kanske kan vara något...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kör lite tester i de olika inställningarna vet jag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Var det din IHS-lösa prolle som dog? Tråkigt

Men skulle du inte kunna skriva upp alla dina spänningsinställningar? Då blir det ju lättare att typ ge något råd

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

jag har provat allt från stock 1.35v till 1.55V, 2.5ghz - 3.0ghz, utan framgång..

verkar som jag har två riktigt skapliga kärnor, och minst en som är helt jävla kass...

kanske en uppgradering av BIOS kan hjälpa?

ska läsa lite om det här nu, så kanske jag kan låsa upp en av kärnorna i alla fall.. *HOPPAS*

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Var det din IHS-lösa prolle som dog? Tråkigt

Men skulle du inte kunna skriva upp alla dina spänningsinställningar? Då blir det ju lättare att typ ge något råd

japp.. den var det som dog..

tråkigt som fan.. den var ju min ögonsten! plus att jag blev av med 1000kr på kuppen..:(

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

hur kan amn stänga an en kärna? täntke prova om den kan funka som TRI-core..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr funkar inte detta, iaf inte idag, utan det är "all or nothing" som gäller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns ju dom som låst upp endast en kärna, men det kanske inte går med mitt moderkort ?

ska iaf prova nyare Bios nu.. se om det kan hjälpa..

man kan ju hoppas i alla fall..

om jag inte får skiten stabil kanske NCC kan hjälpa dom två friska kärnorna att nå lite högre..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går det Tommi_I?
Jag stannar på 3.1GHz tills jag köper kylare.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

NY BIOS!

Den tuffar på utan problem i PRIME95 med alla kärnor !

3.1Ghz@1.31V !!!!

förut hängde sig Prime @ en tiondels sekund..

NU är jag lycklig igen

EDIT, 3.3ghz, 1.31V.. tuffar på fint än så länge..

Visa signatur

Permalänk

Najsigt som fasiken

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

ja som fan!! den här verkar till och med klocka bättre än min gamla 940!!

jag har inte pillat på vcore ännu, och kör utan problem Prime i 3.5ghz!

Visa signatur

Permalänk

Oj oj oj, det är ju förjävla najs!!! X2

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Grattis!

Klocka nu inte sönder den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Grattis!

Klocka nu inte sönder den...

Tehehe
Borde få min 550 om en vecka. Då ska det klockas... kanske borde fixa en bättre cpu-kylare än originalet dock.

Permalänk

Det luktar 4 ghz tommie ;P Se upp bara för har hört att många som låst upp kärnorna har lyckats felfritt i en vecka typ sen har hela cpun dött...

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
finns ju dom som låst upp endast en kärna, men det kanske inte går med mitt moderkort ?

Vart har du läst det eller sett detta? Lite nyfiken bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror jag stannar här.. för tillfället i alla fall ^^

detta är en duktig klockare jämfört med min 940!!

min 940 ville ha hela 1.49V för att gå stabilt i 3.7ghz.. denna vill ju inte ha så mycket mer än stock.. och det är korrekt spänning som visas i CPU-Z, kontrollmätt med multimeter direkt på mobot..

har provat hela vägen till 3.8, men den ville ha ganska mycket mer spänning för att gå stabilt. kommer inte ihåg exakt men tror det var runt 1.46v...

men har hellre C&Q + mycket lägre Vcore, än 100mhz extra.. som man aldrig kommer märka ett piss skillnad av ändå..

Batchnr om nån är intresserad : 0926CPMW

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

När jag kollar på dina siffror ser jag att ditt graffekort inte utnyttjar mer än 8xPCI-E, när den borde köra 16?! Vilken plats har du kortet på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Korten

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, då fattar jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill även tacka dig Ronny för tipset att man kunde låsa upp kärnor med Nforce brädor.. hade inte en tanke på detta faktiskt.. haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där är fan inte dåligt alltså... Jag är mycket avundsjuk. Har iofs inte testat låsa upp än, men 3.7Ghz på alla kärnorna. Pga uppdaterad BIOS! Sjukt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja jag var helt säker på att min var en sån med en eller flera kassa kärnor på.. asså, den låste sig DIREKT när man startade nåt stressprog, oavsett spänning och frekvens..

sen tänkte jag, fan.. kanske värt o ge det ett försök med biosbyte..

var nog tur det.. för det här är ett GULDCHIP jämfört med min gamla trogna 940.

får jag bara C&Q att funka med högre klocka så maxar jag den.. inga problem.. jag vågar nog ge den 1.55V som mest, men då ska den fan klara 3.9-4ghz.. annars är det ingen ide.

Anarkizten, vad har du för moderkort? har du ACC eller NCC så prova att sätta det på AUTO.. fan.. det är ju värt ett försök du ser direkt i BIOS om det funkar eller inte.. det kommer stå att du har en X4 B50.. hehe..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har testat nu, hade ACC. Var ju mycket lättare än jag kunnat tro. Uppdaterade till senaste BIOS också.

Jag kan välja att låsa upp alla kärnor eller endast 1 av de 2 oupplåsta. Verkar dock inte fungera alls med 4 kärnor för mig men just nu kör jag 3x3GHz så det är en X3. Very nice.

edit: Märkte en skum grejj nu, kan inte längre se tempen på core, både SpeedFan och HWMonitor rapporterar 0 grader. Känns inte så bra...

edit2: AMD Overdrive visar -256 grader på alla cores. Lite småjobbigt eftersom jag styr mina fläktar med just denna temp. Får sätta de på ett fast värde istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Har testat nu, hade ACC. Var ju mycket lättare än jag kunnat tro. Uppdaterade till senaste BIOS också.

Jag kan välja att låsa upp alla kärnor eller endast 1 av de 2 oupplåsta. Verkar dock inte fungera alls med 4 kärnor för mig men just nu kör jag 3x3GHz så det är en X3. Very nice.

edit: Märkte en skum grejj nu, kan inte längre se tempen på core, både SpeedFan och HWMonitor rapporterar 0 grader. Känns inte så bra...

Det är lungt, det är vanligt att det blir så när man låser upp kärnor.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

göttans då eller

synd att det inte verkar funka för dig med X4...

jag hade lite bättre luck med min kan man säga.. har precis provat följande:

3.9ghz, 1.55V IDLE, som droppar till 1.50V @ Load.

tycker det känns lite väl högt, vad tror ni? borde väl vara i LOAD som cpun brinner upp av för hög spänning? verkar ju mest logiskt..

finns det nån inställning som tar bort det där droppandet i spänning?

vad tycker ni? ska jag köra 3.9ghz, eller 3.7ghz @ 1.37V...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3,9!! Jag körde min 940be i 1.79v, den brann inte upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror du det är safe? känns lite skakigt om den skulle ryka menar jag.. det är ju fan ett bra chip jag fått tag i !

995kr.. prisvärdast.nu

ska bencha lite o så.. ska se om det verkligen är värt att köra så mycket mer vcore för ynka 200mhz..

har ju redan tjänat 2 kärnor redan, så vad gör egentligen 200mhz hit eller dit..

(men ändååååå!!!! MHZ ÄR JU FAN KUNG!! ^^)

märks det att jag lider av besutsångest?

Visa signatur