Permalänk
Medlem

Fick ett Fractal Deisgn Define R2 XL i Julklapp och jag är otroligt nöjd! Massor av bra finesser, sen är det riktigt snyggt! Dock väger det en hel del, men det är ju en stationär dator så den är ju inte gjord för att bära runt på haha.

Ska helt klart rekommendera era produkter!

Permalänk
Skrivet av baguette_2:

Hejsan!

Är en Industridesigner som letar efter exjobb och jag undrar, kan man få kontakt med erat kontor här (nummer, mail som leder direkt till Sverigekontoret)? Hittar inget på Google och all kontakt leder till USA.
Skulle vara awesome om man kunde göra sitt examensarbete med er

/baguette_2

Hur ska det gå till, enligt sign har du ett Corsairchassi?

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Hur ska det gå till, enligt sign har du ett Corsairchassi?

What?
Så för att jag har ett Corsairchassi är jag inte tillåten att söka examensarbete hos Fractal Design? Min dator i singaturen har inget att göra med skolarbete.

Då ger jag dig en lika dum fråga: Vet du vad ett examensarbete är?

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa Arc midi R2 utan fönstersida?
Inte hittat någon affär som har den eller måste man beställa den löst ifrån eran tyska reservdelssida?

Permalänk
Medlem

jag köpte ett fractal design XL r2 och skruvarna till nätagregatet är för korta
det är ett BeQuiet powerzone 750W modulärt bronze som jag har som nättagregat

Edit: jag använde hårddisk skruvarna istället och det funkade bra

Permalänk

Fick hem ett Define R4 idag men har inget modekort än. Tänkte ändå försöka kolla innan jag sätter i moderkortet om allt är korrekt i chassit, för att få det åtgärdat på direkten om det skulle vara fel. Så, hur kollar jag enklast om moderkortsplåten sitter som det ska? (utan att jag behöver dra fram ett moderkort och skruva i).

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem

Det skulle väl vara att ta fram tumstocken och mäta lite?
Tex ta bort båda sidorna och sen mäta uppe o nere till moderkortsplåten både på baksidan och framsidan det borde ja vara samma mått uppe o nere annars sitter ju antagligen moderkorts plåten snett.
Kanske även mäta längst upp o längst ner i io plåtens hål och till moderkortsplåten det ska ju även där vara samma mått.

1-2mm kan ju gå bra men är det mer så börjar det bli lite väl mycket särskilt när det gäller vid io plåten då det är kortast avstånd mellan uppe o nere där.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det skulle väl vara att ta fram tumstocken och mäta lite?
Tex ta bort båda sidorna och sen mäta uppe o nere till moderkortsplåten både på baksidan och framsidan det borde ja vara samma mått uppe o nere annars sitter ju antagligen moderkorts plåten snett.
Kanske även mäta längst upp o längst ner i io plåtens hål och till moderkortsplåten det ska ju även där vara samma mått.

1-2mm kan ju gå bra men är det mer så börjar det bli lite väl mycket särskilt när det gäller vid io plåten då det är kortast avstånd mellan uppe o nere där.

Mycket sant! Känner mig lite dum nu. Men tack så väldigt mycket för svaret!

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Maila oss på supporten med en länk till bilden så kan vi göra ett försök. dock är knappen inte en reservdel, så jag vågar inte lova att det går att lösa.

Min knappt är borta på mitt R3 också....

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Molgorain:

Var kan man köpa Arc midi R2 utan fönstersida?
Inte hittat någon affär som har den eller måste man beställa den löst ifrån eran tyska reservdelssida?

De finns nu i handlen, se http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281947

Skrivet av Shady3:

jag köpte ett fractal design XL r2 och skruvarna till nätagregatet är för korta
det är ett BeQuiet powerzone 750W modulärt bronze som jag har som nättagregat

Edit: jag använde hårddisk skruvarna istället och det funkade bra

Var det skruvar som kom med nätagget eller med chassit som inte räckte?

Skrivet av racefactory:

Min knappt är borta på mitt R3 också....

Kontakta supporten, support@fractal-design.com

Permalänk
Medlem

Lite udda reservdel.

Tja!
Jag är jätte nöjd med min Define R4 som jag köpte för några månader sedan. Nu ska jag uppgradera med nytt moderkort men tyvärr så har en av skruvarna för moderkortet slirat sönder. Det fanns inget annat sätt att få bort det gamla moderkortet än att borra bort distansskruven från baksidan. Max otur och mitt egna fel. Nu vill jag bara fråga om den delen går att köpa som reservdel? Pris? Svårt att byta? Det nya moderkortet kommer nog sitta bra med en skruv mindre men det stör mig att allt inte blir 100% när man lägger ner så mycket tid och pengar på ett nytt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanK84:

Tja!
Jag är jätte nöjd med min Define R4 som jag köpte för några månader sedan. Nu ska jag uppgradera med nytt moderkort men tyvärr så har en av skruvarna för moderkortet slirat sönder. Det fanns inget annat sätt att få bort det gamla moderkortet än att borra bort distansskruven från baksidan. Max otur och mitt egna fel. Nu vill jag bara fråga om den delen går att köpa som reservdel? Pris? Svårt att byta? Det nya moderkortet kommer nog sitta bra med en skruv mindre men det stör mig att allt inte blir 100% när man lägger ner så mycket tid och pengar på ett nytt system.

Hör direkt med supporten går fortare än här. du kan skriva på svenska till dom också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Köpte ett Define Mini 2011-11 inte förrän nu har jag försökt använda front usb portarna. Men ibland när ansluter något i porten så startar datorn om, kan det vara fel i porten på chassiet eller sitter felet troligast på moderkortet? Finns det att köpa bara usb delen?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Köpte ett Define Mini 2011-11 inte förrän nu har jag försökt använda front usb portarna. Men ibland när ansluter något i porten så startar datorn om, kan det vara fel i porten på chassiet eller sitter felet troligast på moderkortet? Finns det att köpa bara usb delen?

Hör med FD supporten och kan säga själv att dom är rätt generösa. hade problem med front ljudet på min R3 och dom frågade om jag visste om det var kabeln eller själva modulen. Jag visste inte vilket fick båda två Sen slarva jag bort två skruvar till ett FD chassi och även jag skrev sanningen behövde jag inte betala för det (fick till och med lite extra skruvar också).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

När får vi se en ny version av ert Define Mini chassi? Väntar tålmodigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hör med FD supporten och kan säga själv att dom är rätt generösa. hade problem med front ljudet på min R3 och dom frågade om jag visste om det var kabeln eller själva modulen. Jag visste inte vilket fick båda två Sen slarva jag bort två skruvar till ett FD chassi och även jag skrev sanningen behövde jag inte betala för det (fick till och med lite extra skruvar också).

Gjorde det 2014-01-05 men har inte fått något svar i nu...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

När får vi se en ny version av ert Define Mini chassi? Väntar tålmodigt

Jag skulle också vilja se ett nytt define mini utan hål i taket! Dessutom tycker jag man kan ta bort stödet för 3.5" diskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag skulle också vilja se ett nytt define mini utan hål i taket! Dessutom tycker jag man kan ta bort stödet för 3.5" diskar

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle vilja se stöd för 2st 120mm fläktar på taket, som man även kan täcka över med dämpnings grejerna som medföljer. Samt att det skulle vara jäkligt bra om man skulle kunna ta bort 5.25 och 3.5 burarna. Skulle vara kul att se chassit i både svart och vitt som R4 chassit. Men det är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se ett chassi liknande define xl som har mer plats för radiatorer, t.ex möjlighet att sätta 480 rad i nedre kammaren och i toppen samt en 240/280 i fronten.
Skulle vara guld värt!
Tills den dagen ett sånt chassi kommer så får jag modda mitt define xl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att se hur define-serien skulle utformas om FD i framtiden slopade 5,25-tumsplatserna. Personligen ser jag ingen anledning att ha dem kvar då jag inte använder dem. Dem tar bara upp onödigt med plats i chassit. Dem som vill montera typ fläktkontroller i fronten siktar väl på lite biffigare kylning och använder kanske därför arc-serien...? Vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel88:

Ja, man kan ju verkligen förminska chassit om man tar bort 5.25'' enheterna. Nästan identiskt chassi på insidan men ganska många cm kortare. I like it

Permalänk
Medlem

Räcker allt kablage från Fractal Design Newton R2 1000W i ett Fractal Design Define XL R2? T.ex. 8-pins kabeln till moderkortet

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av DDemis:

När får vi se en ny version av ert Define Mini chassi? Väntar tålmodigt

Det är visserligen en av de produker vi haft ute längst, men vi har ingen ny revision planerad att släppas de närmsta månaderna.

Skrivet av nsky|sct:

Gjorde det 2014-01-05 men har inte fått något svar i nu...

Vi ber om ursäkt, det har blivit lite fördröjning med jul och nyårsledigheter. Du bör absolut få svar i dagarna.

Skrivet av Azodan:

Jag skulle också vilja se ett nytt define mini utan hål i taket! Dessutom tycker jag man kan ta bort stödet för 3.5" diskar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DDemis:

Jag skulle vilja se stöd för 2st 120mm fläktar på taket, som man även kan täcka över med dämpnings grejerna som medföljer. Samt att det skulle vara jäkligt bra om man skulle kunna ta bort 5.25 och 3.5 burarna. Skulle vara kul att se chassit i både svart och vitt som R4 chassit. Men det är bara min åsikt.

Skrivet av lowngcawt:

Jag skulle vilja se ett chassi liknande define xl som har mer plats för radiatorer, t.ex möjlighet att sätta 480 rad i nedre kammaren och i toppen samt en 240/280 i fronten.
Skulle vara guld värt!
Tills den dagen ett sånt chassi kommer så får jag modda mitt define xl

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för er feedback alla tre

Skrivet av kevvs:

Räcker allt kablage från Fractal Design Newton R2 1000W i ett Fractal Design Define XL R2? T.ex. 8-pins kabeln till moderkortet

Det blir lite kort, men sitter kontakten nära kabeldragningshålet så räcker den. Man får snedda lite på baksidan av moderkortsplåten, så det ser inte helt perfekt ut med den sidopanelen öppen.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, finns det tankar på en vit Node 605?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

undrar hur lång tid det brukar ta när man gör ett önskemål att få köpa till nått till sitt projekt letar efter en front till ett vitt R3... har gjort en sån där ansökan på deras sida för 17 dagar sen! står bara status in progress!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Letar efter en sida med fönster till mitt vita Define R4. Men jag hittar ingen som säljer det och inte på er hemsida heller.

Finns det att få tag på någon stans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hompon:

Letar efter en sida med fönster till mitt vita Define R4. Men jag hittar ingen som säljer det och inte på er hemsida heller.

Finns det att få tag på någon stans?

Define R4 side panel WINDOW (WHITE):
http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=224

Tyvärr ej i lager dock.

Permalänk
Medlem

Kan vara någonting som jag har missat bara men om inte undrar jag varför ni inte länkar till er reservdels sida (http://www.fractal-design-shop.de) från er vanliga hemsida?

Permalänk
Medlem

Köpte en Node 304, fick hem den - allt frid och fröjd. Detta tills jag skulle starta datorn. Upptäckte då att PWSW-knappen är trasig (dåligt lödd kabelanslutning).

Chassit är redan monterat med hårdvara, och skulle egentligen bara behöva en ny knapp. Kan man få hjälp av er med detta, eller måste jag dra en RMA med återförsäljaren?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Köpte en Node 304, fick hem den - allt frid och fröjd. Detta tills jag skulle starta datorn. Upptäckte då att PWSW-knappen är trasig (dåligt lödd kabelanslutning).

Chassit är redan monterat med hårdvara, och skulle egentligen bara behöva en ny knapp. Kan man få hjälp av er med detta, eller måste jag dra en RMA med återförsäljaren?

Kontakta supporten via deras hemsida så skickar dom antagligen en knapp till dig.