Permalänk
Avstängd

Så här skulle man kunna göra, nästan samma men med lite mer utrymme för nätagg.
Frågan är bara vad man ska göra med utrymmet ovanför 3.5" platserna, kanske skulle kunna få plats med två SSDer mot väggen där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Så här skulle man kunna göra, nästan samma men med lite mer utrymme för nätagg.
Frågan är bara vad man ska göra med utrymmet ovanför 3.5" platserna, kanske skulle kunna få plats med två SSDer mot väggen där.

http://i61.tinypic.com/106kmtd.jpg[

Kan ju också ha dubbla burar (den under med två platser) och några till över (i fall någon vill fler HDD). Sen låter det inte dumt om man kan skruva fast SSD på väggen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker också det ser lite ovant ut men jag tror det ser rätt bra ut när man vänjer sig, känns väldigt onödigt att ha massa onödigt tomrum bara för att chassit ska ha proportioner man är mer van vid, någon måste gå i bräschen och göra det effektivt först!

Just därför jag gillar idén med HDD-burarna i toppen som på den tidigare bilden.

Men även med HDD-buren där nere så tar man bort buren när man drar igenom alla kablar osv.
Sen sätter man dit buren när man är klar, om man behöver den.
Så det är inte lika tight som det kan verka, tror jag.

Skrivet av 1kolli:

Så här skulle man kunna göra, nästan samma men med lite mer utrymme för nätagg.
Frågan är bara vad man ska göra med utrymmet ovanför 3.5" platserna, kanske skulle kunna få plats med två SSDer mot väggen där.

http://i61.tinypic.com/106kmtd.jpg[

Tror faktiskt man hamnar mitt emellan båda. På kilroys bild så tror jag det blir för tight mellan nätagg och hdd-bur + att tar man bort plats för fläkt i taket så kommer även chassit krympa lite på höjden. Djupet blir väl typ: 160mm (nätagg), 40mm kabelutrymme, 110mm (HDDbur) och 50mm fläkt+front och då funkar även långa grafikkort + radiator i fronten om man vill det. Det är även typ samma som fötter+psu+matx+plats för 8pin på höjden alltså runt 380 (kolla Cooler Master N200), så nån konstig form tror jag inte man får för grundare än typ 360 går nog inte med denna layout (vilket är över en decimeter kortare än dagens modell). Inte för att jag tycker att det hade vart dåligt med högt men grunt, både lian li och cubitek har sånna chassin och dom är snygga, tyvärr är dom alltid mITX.

Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju också ha dubbla burar (den under med två platser) och några till över (i fall någon vill fler HDD). Sen låter det inte dumt om man kan skruva fast SSD på väggen.

Alltså HDD-buren kommer ju hamna under moderkortet, alltså kan man inte ha fler burar där, Men hål för en 2.5" enhet ovanför grafikkortet med kabeldragningshål hade hade vart fett, .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag hoppas du menar estetiskt.
Jag gjorde en mockup på det också med Define Mini som grund:
http://i.imgur.com/BhN42CO.png

EDIT: hela HDD-buren är givetvis löstagbar.

Ja tack!!!!!!

Varför måste alla mitx lådor ha sådan speciell och överarbetad layout? Ge oss ett vanligt tower mini itx chassi för fanken

Edit: mini-itx eller mini atx, spelar ingen roll sålänge layouten är normal

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Ja tack!!!!!!

Varför måste alla mitx lådor ha sådan speciell och överarbetad layout? Ge oss ett vanligt tower mini itx chassi för fanken

Exakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Så här skulle man kunna göra, nästan samma men med lite mer utrymme för nätagg.
Frågan är bara vad man ska göra med utrymmet ovanför 3.5" platserna, kanske skulle kunna få plats med två SSDer mot väggen där.

http://i61.tinypic.com/106kmtd.jpg[

Jag tycker inte det är någon direkt skillnad mot dagens om man själv skruvar loss den övre hdd-buren och 5.25" platsen.
Du har 1 HDD-plats mer som blockerar luftflödet i dagens version jämfört med denna.

Ett par centimeter kortare eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker inte det är någon direkt skillnad mot dagens om man själv skruvar loss den övre hdd-buren och 5.25" platsen.
Du har 1 HDD-plats mer som blockerar luftflödet i dagens version jämfört med denna.

Ett par centimeter kortare eller?

Håller med, varför ska man ha typ 10 hårddiskvaggor när nästan alla använder max två?

Gillade din idé med vaggorna i taket bäst hittills, om något sådant fanns på marknaden skulle jag inte tveka en sekund.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Håller med, varför ska man ha typ 10 hårddiskvaggor när nästan alla använder max två?

Gillade din idé med vaggorna i taket bäst hittills, om något sådant fanns på marknaden skulle jag inte tveka en sekund.

Ja, och ta bort vaggorna men ha kvar tomrummet känns inte särskilt effektivt.

Jag vill dock påpeka att det inte var min idé med vaggorna i taket, det var jag som missförstod 1kollis beskrivning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker inte det är någon direkt skillnad mot dagens om man själv skruvar loss den övre hdd-buren och 5.25" platsen.
Du har 1 HDD-plats mer som blockerar luftflödet i dagens version jämfört med denna.

Ett par centimeter kortare eller?

Nä det är ingen större skillnad , förutom att lådan inte är riktigt lika djup utan 5.25" platserna. Man skulle så klart kunna ha vaggor hela vägen upp till taket.
Bara man kan ta bort några av dom så man kan ha långa grafikkort.

Permalänk
Medlem

Bevakar Fractal Design den här tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Bevakar Fractal Design den här tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

då och då:) dom är är här sällan tyvärr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

då och då:) dom är är här sällan tyvärr.

Okej...

Kan någon annan då kanske svara på om det fortfarande går att få tag på USB 3.0 uppgraderingen till Define XL?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zero Cool:

Okej...

Kan någon annan då kanske svara på om det fortfarande går att få tag på USB 3.0 uppgraderingen till Define XL?

Har du sökt i tråden eller forumet (§2.2 i reglerna)?

Jag är tämligen säker på att Fractal angett denna sidan som deras reservdelsshop. Finns det inte där är det nog kört. Alternativet är att skicka ett mail och fråga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har du sökt i tråden eller forumet (§2.2 i reglerna)?

Jag är tämligen säker på att Fractal angett denna sidan som deras reservdelsshop. Finns det inte där är det nog kört. Alternativet är att skicka ett mail och fråga.

Har använt sökfunktionen utan träffar på relevanta söktermer. Eller kan man söka specifikt i just denna tråd? I så fall kan man ju använda lite mer generella sökningar.

I shoppen finns inte delarna jag eftersöker, inte relaterade till just mitt chassie i alla fall. Men till Define XL R2 finns denna produkt http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=239 vilket jag tidigare i tråden frågade, om detta passar även till min låda.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Om du scrollar längts upp i någon tråd här på swec så ser du i det svarta fältet "sök i tråden" med en nedåtpil.
Klicka där och sen söker du.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Jag undrar om man kan köpa fönstersidan till FD Core 3500 löst ?

Permalänk
Medlem

finns det någon mer information för release datum för era AIO vattenkylnings set (för tillfället mest intreserad av SF24)?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

^^^ Vill oxå veta!!!

Visa signatur

CHASSI: FD R4 GPU: Asus GTX 780 CPU: I5 4690K @ 4,6ghz Cpu cooler: Cmh 212 Evo Mobo: Asus Z97 Pro Wifi PSU: Corsair RM 850w RAM: Balistix 16gb

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av mikchr:

Här suttit och kikat på eran vatten kylning. Vad kommer det bli för ungefärliga priser när grejerna drycker upp här i Sverige ? Och finns det nå mer exakt datum än troligtvis efter sommaren ?

Riktpriser blir 799/999/1149 för t12/s24/s36.

Vi har haft lite fördröjningar vid tillverkningen och kan ännu inte ge ett exakt datum.

Skrivet av OsNy:

Jag är sugen på Node 804 då jag såg att den hade tillräckligt med 140mm platser och tillräckligt stort för att köra flera radiatorer.
Dock så har jag förstått att man inte får in vilka radiatorer som helst.
Så jag är lite fundersam, jag kör 1st H110 och 1st H90 (280mm respektive 140mm). Det står inte utskrivet om en 140mm rad fungerar i vänstra kammaren i taket. Bara 240mm. I högra så får den inte plats när man kör en 280mm i taket där.

Kommer det gå att få in en 140mm radiator i taket på vänstra kammaren utan mods?

Nej, det går tyvärr inte med 140mm-radiatorer i taket - det är inte längden som begränsar, det är bredden. En 140mm bred radiator slår i moderkortet.

Skrivet av pedermadsen:

Hej jag har sökt runt ett tag nu och undrar om det finns andra sidopaneler och "takpanel" (där uppe på chassit) utan fläktplatser.

Jag tycker det är extremt fult med dom.

Sidopaneler utan hål finns och går att köpa via vår reservdelsshop - höger och vänster är utbytbara, så det går bra att köpa en extra höger och sätta på vänstersidan.

Toppanelen går inte att byta ut utan att borra ur och ersätta nitar, så de säljer vi inte separat.

Skrivet av Heimdall_swe:

Hejsan, köpte precis ett FD Integra R2 650w och det börjar "knarra" (coilwhine?) Så får grafikkortet jobbar tungt. Kör med ett MSI 760 Twinfrozr.

Spel som låter extra mycket är BF4, Metro Last Light och War Thunder.

CPU och Ram går på låg volt, grafikkortet är inte clockat eller voltat på ngt sätt.

Inga ljud uppkommer när bara CPU och RAM stressas.

Det hörs tydligt att ljudet kommer från PSU och inte GPU.

Finns det något jag kan göra eller ska jag skicka tillbaka det till webhallen?

Det är kompatibilitetsproblem mellan grafikkortets interna strömförsörjningsdelar och nätagget - ingen av delarna är egentligen defekt, men de fungerar inte tillsammans. Du kan prova att slå på/av features i grafikkortets drivrutin, särskilt "vsync" kan ofta fungera.

Skrivet av knoxz:

Default inställning borde väll räcka, inte alla som vill gå in i bios och ändra. Dock satt jag fläkten på max i bios som övriga chassifläkar men det verkar inte hjälpa.

Fläktarna verkar onekligen defekta - med moderkortet på full fart skall de absolut starta varje gång, och de skall ge korrekta värden på RPM-signalen.

Skrivet av som99:

Hej Fractal design, AmigaOne X1000 använder ett chassi från er som är ett Black Pearl case om jag inte mistar mig?
Det jag undrar är om det är ni som gjort boingball loggan på frontluckan som ser ut såhär eller är det A-Eon som fixar till det?
http://www.gizmodo.fr/wp-content/uploads/2012/02/X1000_Case2_...

Ifall det är ni, finns det någon möjlighet att köpa en framsida eller ett komplett chassi från er då jag är ett Amiga fan och gärna hade haft det chassit men inte vill lägga 24944kr på en PPC maskin jag inte kommer använda (jag är MorphOS användare och har redan en SAM440ep-Flex AOS4.x maskin)?

För övrigt är jag väldigt nöjd med era produkter, dock borde ni se över era "Fractal Design 40mm Silent Series R2" då kablarna som går in i fläkten lossnar väldigt enkelt, jag har runt 10st av de fläktarna som jag använder vid kylning av gamla Amiga maskiner då de är tysta och små och det är ont om utrymme, men 4st av 10 så har någon av kablarna lossnat, har själv lött dem på plats igen så inga problem, men värt att se över vad anledningen är

Vi tillverkar den åt dem, men de äger verktyget för frontpanelen. Vi kan inte sälja de frontpanelerna (separat eller ej) till någon annan än dem.

Tack för din feedback om fläkten, vi skall se över problemet.

Skrivet av oddiq:

När lanserar ni de chassina i butik... jag väntar så jag kan bygga ny dator....?

Vi har haft lite problem med att nå vår kvalitetsstandard i massproduktionen av Core 1300/1500/2300/2500, vilket lett till enbart mycket få enheter passerat vår kvalitetskontroll. Problemen skall nu vara lösta, men det dröjer ett antal vekor till innan produkter dyker upp i handeln.

Skrivet av Meller127:

Hej jag har ett Fractal Design Def R3 och dom USB portarna som sitter fram vid start knappen har gått sönder. Finns det en ny sån panel att få tag på?

Mvh

Skicka ett mail till support@fractal-design.com

Skrivet av Zero Cool:

Halloj!
Jag har under lång tid haft ett Fractal Design Define XL, alltså första modellen. Här om veckan uppgraderade jag datorn till sockel 1150 från min tidigare 1156. Sen kom jag på att man för ganska länge sedan kunde få tag på någon slags uppgradering till chassiet så att man kan göra de 4 usb-portarna i fronten till usb 3. Finns den möjligheten fortfarande eller har tåget lämnat stationen för min del?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: funkar denna? http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=239

Uppgraderingskitten är slut, och den till XL R2 passar tyvärr inte i plasten på XL R1.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Broken-arrow:
Skrivet av Kilroy:
Skrivet av sKRUVARN:
Skrivet av Bakgrund:
Skrivet av 1kolli:

Kul diskussion med många intressanta förslag och tankar!

Vi är själva inne på flera liknande spår, att försöka minimera storleken på towerchassin nu när 5.25" platser inte längre är ett absolut krav. Det kommer ta ett tag innan något dyker upp, men troligen kommer vi släppa chassin med just den här inriktningen i framtiden.

Tack för era inlägg, vi ska titta igenom dem ordentligt!

Skrivet av TimMy2003:

Jag undrar om man kan köpa fönstersidan till FD Core 3500 löst ?

Det är exakt samma som på Arc Midi R2, http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=356

Även de till Define R4 / Arc Midi R1 är kompatibla, men de har klar istället för tonad ruta.

Skrivet av INCSlayer:

finns det någon mer information för release datum för era AIO vattenkylnings set (för tillfället mest intreserad av SF24)?

Det har tyvärr blivit lite fördröjningar vid tillverkningen, troligen är de i handeln om c:a två månader.

Skrivet av Tesked:

Får en Noctua NH-U14S plats i Define r3?

Det bör den göra, höjden är specificierad till 165mm. Vi har dock inte testat själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Vi tillverkar den åt dem, men de äger verktyget för frontpanelen. Vi kan inte sälja de frontpanelerna (separat eller ej) till någon annan än dem.

Tack för din feedback om fläkten, vi skall se över problemet.

Tack för svar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Det bör den göra, höjden är specificierad till 165mm. Vi har dock inte testat själva.

Tack för svaret! Gick utan problem

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

Tackar för svar;)

Permalänk
Medlem

För ett par månader sedan byggde jag ihop en ny dator och använde mig då utav en Fractal Design Define R4 låda. Det skall ju vara en tyst låda men lite besviken blev jag allt. Den låter ju inte så mycket men ändå var min äldre dator byggd i en Antec Solo låda tystare.
Men viss, R4 lådan har är ju bättre på många sätt, större, har bättre luftfilter. Men här vill jag klaga på det undre filtret. Det borde gå att dra ut från framsidan och så borde det vara en skåra som styr filtret hela vägen. Det har ju också sagts att det är gott om utrymme på den högra sidan men om jag fyller datorn med hårddiskar och dessutom har två SSD:er fastsatta på höger sida så blir det ändå väldans trångt. När Jonas Thörnqvist här på sweclockers testade lådan så tyckte han visserligen att det var gott om plats men då hade han bara en eller två diskar i.
Nu över till en fråga.
Jag har haft lådan i två månader och redan börjar det låta om den bakre fläkten. Det är då inte fläktljudet utan ett mekaniskt ljud som har börjat dyka upp. Är det normalt? Det är för två orsaker jag ställer frågan. Skall jag reklamera fläkten och räcker det då med enbart fläkten eller måste hela lådan reklameras. Jag har dessutom tänkt skaffa två liknade fläktar till. En skall sitta fram och en för sidan men om era fläktar kan börjar bli krassliga redan efter två månader kanske jag skall se mig om efter några andra fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

För ett par månader sedan byggde jag ihop en ny dator och använde mig då utav en Fractal Design Define R4 låda. Det skall ju vara en tyst låda men lite besviken blev jag allt. Den låter ju inte så mycket men ändå var min äldre dator byggd i en Antec Solo låda tystare.
Men viss, R4 lådan har är ju bättre på många sätt, större, har bättre luftfilter. Men här vill jag klaga på det undre filtret. Det borde gå att dra ut från framsidan och så borde det vara en skåra som styr filtret hela vägen. Det har ju också sagts att det är gott om utrymme på den högra sidan men om jag fyller datorn med hårddiskar och dessutom har två SSD:er fastsatta på höger sida så blir det ändå väldans trångt. När Jonas Thörnqvist här på sweclockers testade lådan så tyckte han visserligen att det var gott om plats men då hade han bara en eller två diskar i.
Nu över till en fråga.
Jag har haft lådan i två månader och redan börjar det låta om den bakre fläkten. Det är då inte fläktljudet utan ett mekaniskt ljud som har börjat dyka upp. Är det normalt? Det är för två orsaker jag ställer frågan. Skall jag reklamera fläkten och räcker det då med enbart fläkten eller måste hela lådan reklameras. Jag har dessutom tänkt skaffa två liknade fläktar till. En skall sitta fram och en för sidan men om era fläktar kan börjar bli krassliga redan efter två månader kanske jag skall se mig om efter några andra fläktar.

Låter som måndags ex. hör du dig till fractal direkt så kan du nog kunna byta bara fläkten. Jag har dom 2 original fläktarna kvar och kör på 5 volt utan något missljud (inget på full effekt häller), haft lådan sen den lanserades, i alla fall inte många månader efter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att någon representant för Fractal Design skulle svara här.
Jag kör fläktarna med den medföljande fläktkontrollen och normalt har jag lägsta fart men om jag gör något som är mer ansträngande så höjer jag farten till mellan eller fullfarts läget.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av CGD:

Jag hade hoppats på att någon representant för Fractal Design skulle svara här.
Jag kör fläktarna med den medföljande fläktkontrollen och normalt har jag lägsta fart men om jag gör något som är mer ansträngande så höjer jag farten till mellan eller fullfarts läget.

Hör av dig till support@fractal-design.com med felbeskrivning, namn, adress och serienummer. De skickar förmodligen ut en ny fläkt till dig.

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Tackar.
Men vad är det för serienummer du avser?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av CGD:

Tackar.
Men vad är det för serienummer du avser?

Serienummer på chassit, finns på en klisterlapp undertill. En textrad i formatet 0000RTL0000000000.

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en dator som vägrat starta 2 ggr under ett par veckor. Inget hände när man försökte få igång den. Vila utan nätsladden i en timme löste det bägge ggr. Den går klanderfritt annars, funderar på vad som kan vara galet.
Annars inga som helst problem.

Fractal Design R4 chassie, Fractal Design R3 800W Newton Nåt känt fenomen från dessa som kan vara bov ?

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.