Fjärrstyra pc från mac

Permalänk
Medlem

Fjärrstyra pc från mac

Finns det stöd från grunden, eller ett lämpligt gratisprogram som finns för båda os?

Pc'n är tänkt att stå som server och mediacenter, men vill komma och och sköta den från laptopen (macbook pro).

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag sitter i exakt samma sits som trådskaparen. Det som jonasc länkar till är ingen vidare hit eftersom du blir utloggad på windowsburken så fort du ansluter över rdc. Jag använder Logmein.com mest för att jag inte hittat nån vettig vncklient som funkar i Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag sitter i exakt samma sits som trådskaparen. Det som jonasc länkar till är ingen vidare hit eftersom du blir utloggad på windowsburken så fort du ansluter över rdc. Jag använder Logmein.com mest för att jag inte hittat nån vettig vncklient som funkar i Vista.

http://www.golod.com/2005/10/enabling-multiple-remote-desktop...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Tight VNC använder jag för att komma åt hemdatorn från flickvännen som har en MAC

Permalänk

JollysFastVNC använder jag och tycker den funkar bra för det mesta. (Gratis)

Visa signatur

Permalänk

OS X har ju inbyggd VNC-klient. Command + K i Finder sen skriver du vnc://adress.till.dator och klickar anslut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På en dator kör jag windows egna fjärrstyrningstjänst. Använder klienten CORD för det.

På en annan dator som jag hjälper till o fixar lite fel på ibland kör jag med TeamViewer.
Det funkar kanon. Den går runt allt vad firewalls och routers heter.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
Tight VNC använder jag för att komma åt hemdatorn från flickvännen som har en MAC

Alla har vi nog minst en MAC men inte alla har en Mac.
MAC
Mac

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Hehe, för er lata som inte orkar klicka länkar så finns det MAC-adresser och Macintosh-datorer

MAC-adress = fysisk datoradress, skriven i hexadecimal kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Hehe, för er lata som inte orkar klicka länkar så finns det MAC-adresser och Macintosh-datorer

MAC-adress = fysisk datoradress, skriven i hexadecimal kod.

Så i huvudet på oss som sitter vid datorn så kopplar man till det när man läser MAC, det blir liksom felstavning eller särskrivning.

Ingen språk polis, men hur kan man tro att en Mac ska stavas MAC?
Skriver ni "min nya DATOR kör WINDOWS" eller?

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem

http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx

TeamViewer, helt otroligt bra och gratis

Finns to.m inställningar för att sänka kvalitén och på så sätt höja anslutningen. Mkt bra!

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx

TeamViewer, helt otroligt bra och gratis

Finns to.m inställningar för att sänka kvalitén och på så sätt höja anslutningen. Mkt bra!

Håller med!

TeamViewer är ruggit bra, funkar på stört på båda maskinerna, bara knappa in id och pass BOM klart.

Helt klar vad jag oxå skulle rekomendera!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Personligen så älskar jag Remote Desktop faungerar ju sjukt bra!

Visa signatur