Vaccin mot svininfluensan - Någon som tagit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
and still his post made more sense that yours did...

Det var lite av ett skämt, men nu ska vi bli seriösa. (..........) (.............................) (Du finner inte detta störande..................................................?)

Ja, hans var mer begriplig än min, om man kommer från planeten Yrrrkl.
Eller vad det nu är för hemligt språk ni uppenbarligen talar - sjörövarspråket?
Ska jag gissa? Googla några av hans meningar? (Är det något som förklaras tidigare i tråden så ber jag om ursäkt - jag förväntar mig själv att folk ska läsa hela trådar innan de postar och i detta fall har jag inte gjort det.)

Vad är svårbegripligt med min post? Ren svenska? Jag ser inte minsta tvetydighet i den, men för all del.

Låt mig förtydliggöra för dig, Yrrrrklare:

1. Eftersom att få influensan och överleva den och därmed utveckla ett naturligt försvar innebär ett bredare försvar som håller mycket längre så blir vi mer beroende av ett vaccin nästa gång någon liknande influensa slår till.

2. Skyddet - det håller ett halvår till ett år - mot svininfluensan, stämmer detta?

3. Skämt, men återigen, Yrrrrkl har nog inte den formen av nyans i språket så vi skippar denna punkt.

4. Min arm gjorde lite mer ont än efter ett lättare knytnävsslag.

5. De skrev en slags minneslapp om vad man fått och när - men något tvetydig vad gäller året.

Edit. Och ja, jag var redan på retligt humör, men söte Jesus det får finnas några gränser på vad som är rimligt och inte, även här.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Det var lite av ett skämt, men nu ska vi bli seriösa. (..........) (.............................) (Du finner inte detta störande..................................................?)

Ska jag gissa? Googla några av hans meningar? (Är det något som förklaras tidigare i tråden så ber jag om ursäkt - jag förväntar mig själv att folk ska läsa hela trådar innan de postar och i detta fall har jag inte gjort det.)

Vad är svårbegripligt med min post? Ren svenska? Jag ser inte minsta tvetydighet i den, men för all del.

Låt mig förtydliggöra för dig, Yrrrrklare:

1. Eftersom att få influensan och överleva den och därmed utveckla ett naturligt försvar innebär ett bredare försvar som håller mycket längre så blir vi mer beroende av ett vaccin nästa gång någon liknande influensa slår till.

2. Skyddet - det håller ett halvår till ett år - mot svininfluensan, stämmer detta?

3. Skämt, men återigen, Yrrrrkl har nog inte den formen av nyans i språket så vi skippar denna punkt.

5. De skrev en slags minneslapp om vad man fått och när - men något tvetydig vad gäller året.

Edit. Och ja, jag var redan på retligt humör, men söte Jesus det får finnas några gränser på vad som är rimligt och inte, även här.

Nu orkar jag inte själv lista ut det för att jag är trött men du ser ju själv att det är ett enkelt ersättningskrypto. Kan ju inte vara så svårt att lista ut om man är nyfiken. bud_bundy har ju t.ex. skrivit en tydlig webadress så där har du ju flera bokstäver givna osv.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Nu orkar jag inte själv lista ut det för att jag är trött men du ser ju själv att det är ett enkelt ersättningskrypto. Kan ju inte vara så svårt att lista ut om man är nyfiken. bud_bundy har ju t.ex. skrivit en tydlig webadress så där har du ju flera bokstäver givna osv.

Det ser jag också. Tänker jag sitta några minuter och lösa det ändå? Helst inte.
Men bra, då ska jag skriva på italienska nästa gång. 'Men vaddå, det ser ju vemsomhelst att det är italienska, du kan väl köpa en ordbok?'

Äsch, det var inte riktigt poängen ändå. Jag blev mest irriterad på Zotamedu.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Retligt humör är naturligtvis ursäktligt, jag är inte mycket bättre själv ibland. Men låt mig näsvist ändå kommentera vad jag tycker är vilseledande med ditt inlägg.

Citat:

Hihi, man skulle kunna tro att inbitna swecare känner igen ROT-13 när de ser det!

Citat:

Vaccin ger ett precis lika "naturligt försvar", fast på ett mycket snällare sätt. Immunförsvaret blir inte ett dugg bredare av influensan än vaccinet. Bredden är identisk. Rent hypotetiskt kan det skilja en kodon i virusets RNA ur vaccinet och ur influensan på grund av genetisk drift hos influensan, men än så länge är det samma virus. Om någon mutation har skett blir immuniteten från vaccinet och immuniteten från viruset inte helt identiska, men precis lika breda och kommer överlappa varandra stort (vaccinet ger lika bra skydd som sjukan och sjukan ger inte bättre skydd än vaccinet mot andra influensor).

Citat:

Vet ej, men det låter extremt lågt. 1-10 år är lite mer rimligt. Det beror rätt mycket på hur länge influensan själv kan ge immunitet. Vaccin ger inte automatiskt kortare immunitet än sjukan, men det är möjligt och inte speciellt ovanligt (tvärt om är faktiskt också möjligt för vissa vaccin, speciellt om immunstimulerande ämnen används).

Men! Denna influensa kommer vara död och glömd om 10 år. Nya flunsor har då kommit och gått och nya vacciner blir aktuella eller inte, att du inte får livslång full immunitet är inte speciellt intressant, och det får du nog inte från flunsan heller. Dock ger både vaccin och flunsa ett visst skydd åtminstone när andra former av viruset kommer, även i framtiden. Det gör alltså inget om immuniteten blir mer kortvarig av vaccinet, eftersom det ur epidemiologisk synpunkt troligen inte spelar någon roll.

Citat:

Detta är givetvis beklagligt, men nog är det bättre än influensa? I synnerhet som dödligheten i influensa är våldsamt mycket mer sannolik än muskelvärk.

Citat:

Lyllo. Jag fick inte ett skit. Jo, min kölapp fick jag behålla! Men, har det gått så länge att du glömt bort vaccineringen är den troligtvis inte aktuell längre, nya influensor och nya vacciner har hunnit komma och gå. Försök att minnas till nästa vår åtminstone.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

MBY jag tycker du ska skita i vad andra gör och inte gör. Om nån säger att de inte ska ta sprutan så fine, det är deras problem?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätagg
MBY jag tycker du ska skita i vad andra gör och inte gör. Om nån säger att de inte ska ta sprutan så fine, det är deras problem?

Jepp, men då ska de skita i att generalisera sin okunnighet som rekommendationer till andra i stil med "jag ser ingen anledning till varför man ska ta vaccin".

Har någon problem med vaccin, skriv då "jag tänker inte ta, jag inser inte varför jag ska ta", och exponera ens okunnighet eller misstänksamhet på detta sätt i stället för att sprida hysterisk okunskap och pseudovetenskap.

Dessutom är du mindre skyddad än de som tagit vaccin, även om vi når flockimmunitet. Argumentet du förde nyss "jag behöver inte ta för att andra har tagit" är ju så äckligt och missvisande att man vill spy. Och det är en implicit generalisering på det allmänna fallet. Jag skiter i vad andra gör, jag skiter inte i vad andra säger när det kommer till humbug. Det är rent av bra att konspirationsteoretiker och kvacksalvare inte tar vaccin då Darwin tar hand om dessa i långa loppet. Men det är inte bra att de sprider dynga till andra som kanske inte är insatta i ämnet.

Så, ni som tror att ni har argument mot vaccin, skit i att ta det. Men kom inte och försök pådyvla andra era dumheter.

...

Min status just nu: Lätt öm i armen men full rörlighet, lite trött. Ömheten i armen är det enda man med stor sannolikhet kan gissa sig till kommer från sprutan. Tröttheten kan komma varifrån som helst, även om det förstås är troligt kommer från sprutan. Glöm aldrig att korrelation _aldrig_ implicerar kausalitet. Det är bara mer eller mindre troligt, något man också kan räkna på.

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Om viruset inte tar lika bra när man är förkyld, innebär det då att sprutan som jag fick när jag var förkyld inte ger lika stort skydd jämfört med om jag hade varit helt frisk när jag fick sprutan? Sköterskan som gav mig sprutan sa att det inte gjorde något att jag var förkyld.

Förresten så bad jag om att få sprutan i vänster arm. Varför det undrade hon. Jag sover på höger sida sa jag. Inte tillräckligt skäl, vi har våra direktiv sa hon och så fick jag ändå sprutan i höger...

Men andra som fått sprutan verkar ha fått välja arm. Är det nya direktiv månntro, eller var hon bara för lat för att vända på stolen? Nu har jag inte haft några direkta sömnproblem ändå, men man kunde väl fått välja arm ändå tycker jag...

Permalänk
Citat:

MBY

Det är så mycket biverkningar i sprutan så man blir rädd. Hellre ha svininfluensan i några dar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är så mycket biverkningar i sprutan så man blir rädd. Hellre ha svininfluensan i några dar.

Nej, det är så mycket biverkningar i sprutan så DU blir rädd. Sluta ljug.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vadå? Den har ju fler biverkningar! Vad tusan tror du vi har vaccin till? Vilket tror du är bäst:?

Så här korresponderar sjukan och vaccinet med varandra på ett ungefär:
Vaccin
Grupp U: Får ont i armen. Nästan alla. De flesta mild, andra lite värre.
Grupp S: Ont i armen + blir hängiga av vaccinet, <50%
Grupp I: Kan inte vaccinera sig på grund av allergi eller immunbrist
Grupp B: Knepiga biverkningar, några miljarddelar till några miljondelar av befolkningen. Ofta god prognos. Enstaka kan dö.

Influensan
Grupp U: Får mild, typisk influensa, 5-14 dagar
Grupp S: Blir ordentligt sjuka, den lilla andel som dör återfinns här
Grupp I: Allergi ger fördelning av grupp U och S, de med immunbrist riskerar död
Grupp B: Knepiga komplikationer, tusentals gånger vanligare än för grupp B som vaccinerat sig, varierande prognos, flera kan dö.

Hur du än vrider och vänder dessa grupper och siffror så blir det bättre att ta vaccin (om du kan) än att bli sjuk

Du kan inte jämföra de som blir dåliga av vaccinet med de som blir milt sjuka av influensan, då tillhör dessa troligen inte samma grupp. Blir du dålig av vaccinet blir du etter värre av sjukan. Detta är hela idén med vaccin. Ingen påstår att vaccinet inte har biverkningar. Meningen är att ge färre biverkan än sjukdomen självt. Bara för att du hör om någon som blir dåligt i några dagar av vaccinet så kan du inte dra slutsatsen att denne person lika gärna kunde fått influensan i stället.

Biverkningarna "i sprutan" är mindre än vad du får av influensan.

Är verkligen detta så svårt att ta till sig?

Visa signatur

Permalänk

var själv lite skeptisk i början när alla tidnignar skrev om biverkningarna från vaccinet men nu har det gått ett tag och alla jag känner som tagit sprutan har inte fått mer än lite ont i armen nån eller ett par dagar..

Klart man inte vill vara först med att testa vaccin men nu har så många tagit och ingen massdöd ännu så då är det bara att haka på typ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
.

Är verkligen detta så svårt att ta till sig?

Ja, jag bryr mig inte vad det står där. Jag ska inte ta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja, jag bryr mig inte vad det står där. Jag ska inte ta.

Men du bryr dig ändå om 1) att jag uttalar mig (vilket tydligen inte gick an?) och 2) att informera andra om att "man" inte ska ta vaccin?

Does not compute.

Uppenbarligen bryr du dig när det står något antivaxx, eftersom du har fått helt fel uppfattning om vaccin. Således har du dragit slutsatsen först, mot bättre vetande, och väljer att enbart ta till dig sådant som är ryggdunk. Mycket intelligent. Det finns en ypperlig term för sådant: sektbeteende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det numera sägs räcka med endast en vaccinering och tidigare sa man att det behövdes två doser? Blev det för dyrt med dubbla doser månntro? Eller har man faktiskt förbättrat vaccinet?

Själv så känns det självklart att vaccinera mig. Det är väl för att jag har barn och vet om andra som har allergiska barn som inte kan vaccinera sig. Kanske kan jag förhindra att någons barn dör och i så fall är det värt lite ont i armen och några dagars trötthet om jag slipper föra smittan vidare.

Samtidigt respekterar jag dem som inte vill ta vaccinet. Det är ju deras egna kroppar som blir "besprutade" och om man inte litar på vaccinet så kanske man chansar och tror att man klarar sig ändå. Vet några som resonerar att blir man ändå sjuk av sprutan så kan de lika gärna bli sjuka av influensan. Jovisst men man kan ju smitta andra också, inte bara en själv som får lida då.

Permalänk
Medlem

Låt oss göra ett litet tankeexperiment och byta plats mellan svininfluensan och vaccinet. Om det vore så att vi, i vår vardag, skulle löpa en risk att få i oss vaccinet och skyddet mot vaccinet skulle vara att man beger sig till en sjukvårdscentral och får svininfluensan, skulle de flesta människor som nu är rädda för vaccinet välja att gå och bli smittade av svininfluensan, för att skydda sig mot det farliga vaccinet? Jag tror inte det. Det är nog så att när man känner sig osäker, väljer man default-beteendet, som i det här fallet är att inte göra någonting.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Någon som vet varför det numera sägs räcka med endast en vaccinering och tidigare sa man att det behövdes två doser? Blev det för dyrt med dubbla doser månntro? Eller har man faktiskt förbättrat vaccinet?

Själv så känns det självklart att vaccinera mig. Det är väl för att jag har barn och vet om andra som har allergiska barn som inte kan vaccinera sig. Kanske kan jag förhindra att någons barn dör och i så fall är det värt lite ont i armen och några dagars trötthet om jag slipper föra smittan vidare.

Samtidigt respekterar jag dem som inte vill ta vaccinet. Det är ju deras egna kroppar som blir "besprutade" och om man inte litar på vaccinet så kanske man chansar och tror att man klarar sig ändå. Vet några som resonerar att blir man ändå sjuk av sprutan så kan de lika gärna bli sjuka av influensan. Jovisst men man kan ju smitta andra också, inte bara en själv som får lida då.

Man trodde först att det skulle krävas två sprutor men efter mer noggranna studier visade det sig att det räckte med en.
Om något är det bevis på att de onda läkemedelsbolagen inte försöker lura oss för i så fall hade de ju aldrig låtit en sådan studie komma ut. Deras vinster blev ju halverade tack vara en rapport.
Eller så är det precis det de vill att vi skall tro...
[/conspiracy]

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Man trodde först att det skulle krävas två sprutor men efter mer noggranna studier visade det sig att det räckte med en.
Om något är det bevis på att de onda läkemedelsbolagen inte försöker lura oss för i så fall hade de ju aldrig låtit en sådan studie komma ut. Deras vinster blev ju halverade tack vara en rapport.
Eller så är det precis det de vill att vi skall tro...
[/conspiracy]

Så seriös var den vaccinationen..

Permalänk
Entusiast
Citat:

Vad menar du?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Som sagt, vad man vet nu räcker det med en dos om du inte tillhör riskgrupperna. Då får man två doser. Informationen är lite otydlig, jag uppfattade det igår (när jag var och vaccinerade mig, läkarna har slutat prata i ROT13, så deras biverkningar gick över. ) som att riskgrupperna får dubbel dos nu.

Citat:

Om fler doser behövs beror inte bara på farmakologi och immunologi utan även på epidemiologi, dvs vi måste veta hur det ser ut t.ex. i vår med utbredning o.dyl för att säkert sluta sig till om det behövs två doser. Från början trodde man det, men nu har vaccinet visat sig ge högre immunitet än vanligt (80-95% av individerna får fullt skydd mot 60-80% normalt, om jag uppfattat det rätt), varpå det är så att säga upp till viruset vad som behövs i vår.

Sluta prata om saker du inte begriper, vad menar du ens med din invändning? Begriper du det själv?

Resonemanget "hellre svininfluensan i några dar" (det kan bli fler än "några") är ju extremt jäkla puckat. Är det inte bättre att undvika både smitta och vaccin. Att välja bort vaccin för att man tror att influensan ska göra livet enklare är helt befängt. Vad är syftet? "Ja, då blir jag immun"? Jo tjena, "jag utsätter mig för risken för att skydda mig mot risken". Fan, du har ju inte ens alla tomtar i stallet!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Sluta prata om saker du inte begriper, vad menar du ens med din invändning? Begriper du det själv?

Resonemanget "hellre svininfluensan i några dar" (det kan bli fler än "några") är ju extremt jäkla puckat. Är det inte bättre att undvika både smitta och vaccin. Att välja bort vaccin för att man tror att influensan ska göra livet enklare är helt befängt. Vad är syftet? "Ja, då blir jag immun"? Jo tjena, "jag utsätter mig för risken för att skydda mig mot risken". Fan, du har ju inte ens alla tomtar i stallet! [/B]

Är ju fan en risk med vaccinet också. Jag kommer inte ta än hur mycket propaganda du sitter å skriver här så du vet.

Permalänk
Medlem

Tog sprutan i måndags, brodern upplevde inget konstigt men jag fick feber och en jävla knöl som fortfarande ömmar som bara den än idag. Tror fortfarande att allt är ett media jippo men som tur är kan man skita i det helt och hållet nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men om man inte litar på vaccinet så tyr man sig till icke-falsifierbara hypoteser vilket betyder att man i stället helt okritiskt godtar saker utan spår av evidens. Det är ju uppochnervända världen; saker som kan kontrolleras finns inte, saker som är omöjliga att belägga finns.

Man blir inte i närheten av lika sjuk av vaccinet som av influensan, det är svart på vitt, det är fakta, det är belagt bortom allt tvivel. Det handlar alltså om att folk är dels okunniga i sak, men även okunniga i hur man tänker kritiskt.

Men, som sagt, jag undanhåller gladeligen konspirationsdårar vaccinet. Då kan någon bättre förtjänt få dosen i stället, Darwin kommer ändå ta hand om dårarna på sikt. Men jag blir upprörd när folk skriver smörja för att lura människor som inte är dårar men råkar sakna kunskaper i ämnet.

Om vaccinet är att bli besprutad, ja vad är då inte sjukdomen? Det är nästan så man anar det naturalistiska felslutet i mossen. Allt som är "naturligt" är bra (ricin, botulism, virus, parasiter, radioaktiv strålning, naturkatastrofer) medan allt som är "onaturligt" (medicin, rent vatten, hygien, demokrati) är dåligt.

Värdeord får många att slå ifrån sig. "Besprutad", "naturlig", "onaturlig", etc, etc har inget egenvärde utan är ju bara ord, som ofta missbrukas för att ge en tendens till det man skriver.

Men, återigen. Folk får själva bestämma om de vill vaccinera sig eller inte. Men generaliserar de argument utifrån "inte" till andra människor, har de en tung bevisbörda de ännu ej uppfyllt. De har nämligen fel, rent objektivt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är ju fan en risk med vaccinet också. Jag kommer inte ta än hur mycket propaganda du sitter å skriver här så du vet.

Han skiter nog i ifall du tar det eller inte, om du dör lär han inte sörja. Men däremot gillar nog ingen att du sitter och skriver felaktigheter och lögner som kanske får andra att inte ta vaccinet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men du SKA inte ta vaccinet, någon som är lite mer värd att skydda får det i stället. Och du SKA inte generalisera dina idiotier till att gälla andra.

Det är ju fan en större, tusentals gånger större, risk med svininfluensan men du är för dum för att kunna läsa dig till det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Han skiter nog i ifall du tar det eller inte, om du dör lär han inte sörja. Men däremot gillar nog ingen att du sitter och skriver felaktigheter och lögner som kanske får andra att inte ta vaccinet.

Jag bryr mig inte om han dör heller så. Vart har jag skrivit till andra att dom INTE ska ta? Jag har sagt att JAG inte ska ta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte om han dör heller så. Vart har jag skrivit till andra att dom INTE ska ta? Jag har sagt att JAG inte ska ta.

Ahaa, jag som tyckte mig läsa in att du försökte sprida information om att det kan vara farligt att ta vaccinet?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Om viruset inte tar lika bra när man är förkyld, innebär det då att sprutan som jag fick när jag var förkyld inte ger lika stort skydd jämfört med om jag hade varit helt frisk när jag fick sprutan? Sköterskan som gav mig sprutan sa att det inte gjorde något att jag var förkyld.

Förresten så bad jag om att få sprutan i vänster arm. Varför det undrade hon. Jag sover på höger sida sa jag. Inte tillräckligt skäl, vi har våra direktiv sa hon och så fick jag ändå sprutan i höger...

Men andra som fått sprutan verkar ha fått välja arm. Är det nya direktiv månntro, eller var hon bara för lat för att vända på stolen? Nu har jag inte haft några direkta sömnproblem ändå, men man kunde väl fått välja arm ändå tycker jag...

Har man inte feber så ska det inte vara några problem med att ta vaccinet.

Tror inte någon vet hur bra effekten är om man får influensan/vaccinet när man är förkyld.

Direktivet har varit att man ska få sprutan i den arm som man inte skriver med, för att vid svår smärta ändå kunna använda den arm som man mest är van vid att använda i dagligt liv.
Att sova på en arm är således inte lika viktigt som att skriva, hälla upp mjölk, öppna brev/what ever

har själv inte hört om nån som fått välja vilken arm de vill ha sprutan i faktiskt, så det är de som fått välja som utgör en minoritet som avviker från direktiven som getts.

Citat:

Säg mig kära Nätagg, kommer du vaccinera dina barn?

Citat:

Vaccinet är densamma, däremot har det, som redan skrivits att effekten var högre än man först uppskattade det i de tidiga studierna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nope, du har generaliserat, du begriper det bara inte själv. Men vi vet ju återigen att motsägelsefria argument, logik, kunskap och förnuft inte är att vänta från sådana som du:

Citat:

(implicit: gäller alla, själva vaccinationen är oseriös)

Citat:

(generellt resonemang; vaccinet är farligt, de som säger emot kommer med "propaganda")

Och vidare; om man nu inte vill ta sitt vaccin, varför ens skylta med det? Hade man förstått varför man inte tog sitt vaccin hade man vetat att det var en privatsak. Vet man inte vill man låta världen veta om sin okunniga hållning.

Jag försöker inte få dig att ta vaccin. Jag försöker få dig att förstå att vi skiter blankt i din slutsats utifrån din egna "analys" och att vi inte är intresserade i en generalisering av dina ohemula "argument". Skriver du på ett forum, räkna med mothugg. Skriver du dumheter, räkna med mycket mothugg. Räknar du inte med det, skriv inte.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Säg mig kära Nätagg, kommer du vaccinera dina barn?

Vaccinet är densamma, däremot har det, som redan skrivits att effekten var högre än man först uppskattade det i de tidiga studierna.

Svårt att vaccinera då man inte har några.

Permalänk
Citat:

[B

Och vidare; om man nu inte vill ta sitt vaccin, varför ens skylta med det? Hade man förstått varför man inte tog sitt vaccin hade man vetat att det var en privatsak. Vet man inte vill man låta världen veta om sin okunniga hållning.

Jag försöker inte få dig att ta vaccin. Jag försöker få dig att förstå att vi skiter blankt i din slutsats utifrån din egna "analys" och att vi inte är intresserade i en generalisering av dina ohemula "argument". Skriver du på ett forum, räkna med mothugg. Skriver du dumheter, räkna med mycket mothugg. Räknar du inte med det, skriv inte. [/B]

Helvete vilket liv det blev?? Skrev bara att jag inte skulle ta och att jag inte ser nån anledning till att ta det, sen får alla värsta psykfalls dampet.